Το λιμάνι της Ναγκόγια, το μεγαλύτερο και πιο πολυσύχναστο λιμάνι της Ιαπωνίας, έχει γίνει στόχος επίθεσης ransomware, που επί του παρόντος επηρεάζει τη λειτουργία του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων.
Το λιμάνι αντιπροσωπεύει περίπου το 10% του συνολικού όγκου εμπορίου της Ιαπωνίας. Λειτουργεί 21 προβλήτες. Διακινεί πάνω από δύο εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια (δηλαδή containers) και χωρητικότητα φορτίου 165 εκατομμυρίων κάθε χρόνο.
Για να καταλάβετε το μέγεθος, η COSCO στο λιμάνι του Πειραιά διακινεί 5 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια τον χρόνο ως κύριο λιμάνι εισόδου διακίνησης εμπορευμάτων της Ευρώπης.
Το λιμάνι της Ναγκόγια χρησιμοποιείται επίσης από την Toyota Motor Corporation, μια από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο, για να εξάγει τα περισσότερα από τα αυτοκίνητα της.
Σήμερα, η διοικητική αρχή του λιμένα της Ναγκόγια εξέδωσε μια ειδοποίηση σχετικά με μια δυσλειτουργία στο «Ενοποιημένο Τερματικό Σύστημα του Λιμένα της Ναγκόγια» (NUTS), δηλαδή στο κεντρικό σύστημα που ελέγχει όλους τους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι.
Σύμφωνα με την ειδοποίηση, το πρόβλημα προκλήθηκε από μια επίθεση ransomware που σημειώθηκε στις 4 Ιουλίου 2023, γύρω στις 06:30 π.μ. τοπική ώρα.
Όλες οι εργασίες φόρτωσης και εκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων στους τερματικούς σταθμούς με ρυμουλκούμενα και γερανούς έχουν ακυρωθεί, προκαλώντας τεράστιες οικονομικές απώλειες στο λιμάνι και σοβαρές διαταραχές στην κυκλοφορία των εμπορευμάτων από και προς την Ιαπωνία.
Η Λιμενική Αρχή της Ναγκόγια έχει αντιμετωπίσει στο παρελθόν κυβερνοεπιθέσεις, αλλά φαίνεται ότι αυτή έχει τον μεγαλύτερο αντίκτυπο. Στις 6 Σεπτεμβρίου 2022, ο ιστότοπος του λιμανιού ήταν απρόσιτος για περίπου 40 λεπτά λόγω μιας μαζικής κατανεμημένης επίθεσης DDoS που ξεκίνησε από τη φιλορωσική ομάδα Killnet.
Κατά τη στιγμή της δημοσίευσης, η ομάδα πίσω από την επίθεση ransomware στο λιμάνι της Ναγκόγια παραμένει άγνωστος, καθώς κανένας δεν έχει διεκδικήσει δημόσια την εισβολή, ούτε έχει ζητήσει λύτρα.