Meta γιατί απενεργοποίησε την αναγνώριση προσώπου;

Η Meta σταματάει τη δυνατότητα προσθήκης ετικετών φωτογραφιών του Facebook. Τι πρέπει να γνωρίζετε για αυτήν την αλλαγή πολιτικής και γιατί γίνεται.

Στις 2 Νοεμβρίου 2021, η Meta Platforms Inc. ανακοίνωσε τον τερματισμό της λειτουργίας του συστήματος αναγνώρισης προσώπου στο Facebook.

Το Facebook έφερε την αναγνώριση προσώπου το 2010 και μετά από 11 χρόνια έχει συγκεντρώσει περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο προφίλ αναγνώρισης προσώπου. Πιθανώς διαθέτει μεγαλύτερη συλλογή στον κόσμο.

face recognition 2

Τώρα, η Meta αναφέρει ότι θα διαγράψει όλα αυτά τα προφίλ. Τι σημαίνει αυτό και γιατί το κάνει τώρα.

Τι είναι η Αναγνώριση Προσώπου;

Η αναγνώριση προσώπου είναι ένα λογισμικό που αναγνωρίζει ένα ανθρώπινο πρόσωπο χαρτογραφώντας τα χαρακτηριστικά του από μια φωτογραφία ή ένα . Τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά που ελέγχει ο αλγόριθμος είναι η απόσταση μεταξύ των ματιών και η απόσταση από το μέτωπο στο πηγούνι.

Ωστόσο, υπάρχουν μέχρι και 68 λειτουργίες που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο αλγόριθμος αναγνώρισης προσώπου για να διακρίνει το πρόσωπό σας και να δημιουργήσει ένα μοναδικό αναγνωριστικό του προσώπου σας, γνωστό και σαν “αποτύπωμα προσώπου” ή faceprint.

Το faceprint σας αντιπροσωπεύεται σαν ένας μαθηματικός τύπος που ανήκει μόνο σε εσάς. Οι εταιρείες τροφοδοτούν αυτόν τον τύπο σε μια βάση δεδομένων που τον συγκρίνει με άλλα faceprints μέχρι να βρει ένα που ταιριάζει.

Η αναγνώριση προσώπου είναι βασικό στοιχείο της βιομετρικής ασφάλειας και τη χρησιμοποιούν διάφοροι τομείς, όπως οι αρχές επιβολής του νόμου, οι κατασκευαστές τηλεφώνων και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το Facebook χρησιμοποιεί έναν αλγόριθμο αναγνώρισης προσώπου, που ονομάζεται DeepFace, για την προσθήκη ετικετών σε άτομα σε φωτογραφίες και βίντεο και για να προτείνει άτομα για προσθήκη ετικετών.

Γιατί η Meta απενεργοποιεί την αναγνώριση προσώπου στο Facebook;

Ο επίσημος λόγος, που δόθηκε σε μια δημοσίευση της Meta, είναι ότι οι ρυθμιστικές αρχές δεν έχουν δώσει ένα σαφείς κανονισμούς που να διέπουν την αναγνώριση προσώπου. Αυτό το κανονιστικό κενό έχει οδηγήσει σε ανησυχίες σχετικά με το των χρηστών και με τον ρόλο της τεχνολογίας αναγνώρισης προσώπου. Η Meta ισχυρίζεται ότι αυτή η αβεβαιότητα δεν της άφησε άλλη επιλογή παρά να περιορίσει τη χρήση της αναγνώρισης προσώπου στο Facebook.

Η Meta, και οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας γενικότερα, δέχονται αυξανόμενη από τις ρυθμιστικές αρχές αλλά και από τους ίδιους τους για τις επιχειρηματικές τους πρακτικές και τον χειρισμό του τεράστιου όγκου δεδομένων που συλλέγουν καθημερινά. Η απόφαση της Meta να απενεργοποιήσει το λογισμικό αναγνώρισης προσώπου του Facebook σίγουρα επηρεάστηκε από όλα τα παραπάνω.

Τον Ιούλιο του 2020, το Facebook έπρεπε να πληρώσει 650 εκατομμύρια δολάρια σε 1,6 εκατομμύρια χρήστες στο Ιλινόις που είχαν μηνύσει την εταιρεία για τη δημιουργία και αποθήκευση των faceprint τους για να έχουν την δυνατότητα προσθήκης ετικετών σε φωτογραφίες χωρίς κάποια προηγούμενη ειδοποίηση ή γραπτή συγκατάθεση.

Ένα χρόνο νωρίτερα, η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) επέβαλε πρόστιμο στο Facebook ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για ανάρμοστη κοινή χρήση πληροφοριών που ανήκαν σε 87 εκατομμύρια χρήστες με την βρετανική εταιρεία πολιτικών συμβούλων, Cambridge Analytica.

Αυτή την στιγμή η Meta έχει ακόμη μια μεγάλη διαμάχη αφού η Frances Haugen, κυκλοφόρησε εσωτερικά έγγραφα γνωστά με την ονομασία “Facebook papers” που ισχυρίζονται ότι το Facebook δίνει προτεραιότητα στα κέρδη έναντι της αλήθειας.

Η απενεργοποίηση της αναγνώρισης προσώπου θα ενισχύσει το απόρρητο;

Η Μέτα φυσικά δεν εγκαταλείπει την αναγνώριση προσώπου. Θα συνεχίσει να την χρησιμοποιεί, αλλά υπό στενότερες συνθήκες.

Η προσθήκη ετικετών σε φωτογραφίες και βίντεο δεν θα είναι πλέον αυτόματη, αλλά η Meta μπορεί να χρησιμοποιήσει την αναγνώριση προσώπου για να βοηθήσει τους χρήστες να αποκτήσουν πρόσβαση σε έναν κλειδωμένο , να επαληθεύσουν την ταυτότητά τους σε χρηματοοικονομικά προϊόντα ή να ξεκλειδώσουν μια προσωπική συσκευή.

Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι για να λειτουργήσει το Metaverse, η Meta θα χρειαστεί να συλλέξει δεδομένα σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα από πριν.

Για παράδειγμα, οι συσκευές επαυξημένης πραγματικότητας θα πρέπει να παρακολουθούν τα μάτια και τις εκφράσεις του προσώπου σας, και να συλλέγουν άλλα στοιχεία των βιομετρικών σας δεδομένων, προκειμένου να δημιουργήσουν το avatar σας και να το κάνουν να κάνει πράγματα στο Metaverse.

Θα έχετε τον πλήρη έλεγχο των βιομετρικών σας δεδομένων στο Metaverse; Θα ζητηθεί να δόσουμε μια γραπτή συγκατάθεση για τη χρήση του ή θα προκύψουν άλλες μορφές κατάχρησης που δεν έχουμε καν σκεφτεί;

Από όσα γνωρίζουμε μέχρι σήμερα για το Facebook και τις πρακτικές που ακολουθεί δεν μπορούμε να ελπίζουμε σε κάτι καλύτερο.

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















giorgos

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

One Comment

Leave a Reply
  1. Καλημέρα.

    Προσωπικά εξακολουθώ να έχω μια άλλη άποψη επ’ αυτού που συνοψίζεται στο εξής :
    Η favabook, ως “σκυλί” που προτρέχει πειράματα για λογαριασμό των google, Ms, amazon και ίσως και κι άλλων υπερεθνικών εταιρειών (εταιρειών ή μήπως καλύτερα Υπηρεσιών των ΗΠΑ ; ) επιτέλεσε το “έργο” της τεστάροντας αλγόρυθμους και τώρα (πιθανότατα) αφού τους παρέδωσε στους chif operators, όπως είναι η Darpa, πάει γι άλλα χωράφια.

    Ως ένα τέτοιο “χωράφι” θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η διασύνδεση εγκεφάλου με τερματικά μέσω των γυαλιών αυξημένης (στο παρόν στάδιο) πραγματικότητας και προχωρημένης αργότερα όταν ηλεκτρόδια θα συνδέουν απ’ ευθείας την κεφάλα μας με έναν Intel …
    “Χωράφι” στο οποίο παίζει μπάλα και το άλλο “σκυλί”. Το βλαμμένο με την ανορεξική (και πλέον, τέως) σύζυγο και τη διαστημική εταιρεία, που αποκτώντας παιδί μαζί της τ’ ονόμασε ως X Æ A-Xii.

    Είναι σαφές βέβαια πως όλα αυτά γίνονται για το καλό της ανθρωπότητας (όπως λένε οι ίδιοι και οι παρατρεχάμενοί τους), όμως, μήπως τα ίδια δεν έλεγε και το κτήνος ο Μένγκελε όταν έκανε όσα αποτρόπαια έκανε σε ανθρώπους ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).