Microsoft: κλέβει κώδικα από το GitHub και τον πουλάει

Η Software Freedom Conservancy (SFC), μια μη κερδοσκοπική κοινότητα υποστηρικτών του ανοιχτού κώδικα, ανακοίνωσε σήμερα την απόσυρσή της από το GitHub με μια καυστική ανάρτηση που προτρέπει μέλη και υποστηρικτές της να τιμωρήσουν την μια για πάντα.

Με λίγα λόγια:

Το πρόβλημα της SFC με το GitHub προέρχεται από κατηγορίες για το ότι η Microsoft και το OpenAI εκπαίδευσαν ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που ονομάζεται Copilot με δεδομένα που δημοσιεύτηκαν με άδεια ανοιχτού κώδικα.

githubms

Ο κώδικας όμως του ανοιχτού κώδικα δεν είναι ένα κουτί που μπορείτε απλώς να πάρετε ό,τι θέλετε και να το χρησιμοποιήσετε με όποιον τρόπο θέλετε.

Μοιάζει περισσότερο με φωτογραφία. Αν ένας φωτογράφος δεν χρεώνει για να χρησιμοποιήσετε μία από τις εικόνες του, είστε ηθικά και νομικά υποχρεωμένοι να αποδώσετε τα εύσημα εκεί που πρέπει.

Σύμφωνα με μια ανάρτηση στον ιστότοπο της SFC, το Copilot δεν το κάνει αυτό αν και χρησιμοποιεί αποσπάσματα από κώδικα άλλων:

Αυτό υποδηλώνει μακροχρόνια προβλήματα με το GitHub και τον κεντρικό λόγο για τον οποίο πρέπει  να εγκαταλείψουμε όλοι μαζί την υπηρεσία. Αυτό που βλέπουμε με το Copilot, στη βασική υπηρεσία φιλοξενίας του GitHub, η συμπεριφορά του GitHub είναι πολύ χειρότερη από αυτή των ομοτίμων του. Δεν πιστεύουμε ότι η , η Atlassian, η GitLab ή οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία φιλοξενίας είναι τέλειοι. Ωστόσο, μια σύγκριση της συμπεριφοράς του GitHub με αυτής των ομοτίμων του δείχνει ότι η συμπεριφορά του GitHub είναι πολύ χειρότερη.

Για την ιστορία:

Το GitHub είναι ένα defacto αποθετήριο ανοιχτού κώδικα. Είναι σαν ένας συνδυασμός YouTube, Twitter και Reddit, αλλά για τους προγραμματιστές και τον κώδικα που παράγουν.

Φυσικά, υπάρχουν και άλλες επιλογές. Αλλά η αλλαγή από μια υπηρεσία αποθήκευσης κώδικα σε μία άλλη δεν είναι το ίδιο με το να πας από το στο TikTok.

Η Microsoft εξαγόρασε το GitHub το 2018 για περισσότερα από επτά δισεκατομμύρια δολάρια.

Από τότε, η εταιρεία αξιοποίησε τη θέση της σαν ο κύριος ευεργέτης του OpenAI σε μια κοινή προσπάθεια να δημιουργήσει το Copilot.

Να αναφέρουμε ότι ο μόνος τρόπος για να αποκτήσετε πρόσβαση στο Copilot είναι μέσω κάποιας ειδικής πρόσκλησης από τη Microsoft ή με κάποια συνδρομή επί .

Η SFC και άλλοι υποστηρικτές του ανοιχτού κώδικα, ουσιαστικά τρελάθηκαν όταν είδαν την Microsoft και το OpenAI να δημιουργούν έσοδα από τον κώδικα άλλων ανθρώπων χωρίς να αναφέρουν από που πήραν τον κώδικα.

Υπάρχει λύση;

Μάλλον. Η εύκολη είναι να φωνάξουμε μέχρι να σκοτώσουμε το Copilot.
Εναλλακτικά, η Microsoft και το OpenAI θα πρέπει να αρχίσουν να υποδεικνύουν από που έχουν πάρει το κάθε σημείο του κώδικα στη βάση δεδομένων του Copilot, ώστε να μπορεί να κατασκευαστεί ένα δεύτερο μοντέλο που θα εφαρμόζει τις ηθικές αρχές του open source.

Η επαναφορά αποσπασμάτων κώδικα γραμμή προς γραμμή σε μια βάση δεδομένων σημαίνει πολύ δουλειά, και κάποιος πρέπει να την κάνει. Επειδή μπορείτε να τραβήξετε μια φωτογραφία του ηλίου που δύει με το iPhone σας δεν σημαίνει ότι μπορείτε να κλέψετε τη φωτογραφία του ηλιοβασιλέματος κάποιου άλλου, να την αποκαλέσετε δική σας και να την πουλήσετε σε άλλους.

Έχει σημασία;

Το Copilot είναι πολύ επιτυχημένο . Η κοινότητα των προγραμματιστών φαίνεται να το λατρεύει. Έχει πάρει πολλά θετικά από τα ΜΜΕ αλλά το καλύτερο είναι ότι δεν έχεις επιλογή. Δεν υπάρχει επιλογή συμμετοχής ή εξαίρεσης.
Η Microsoft και το OpenAI έχουν τα δεδομένα μας και τίποτα δεν μπορεί να τους εμποδίσει να κάνουν ό,τι θέλουν με αυτά.

Είναι μάταιη η αντίσταση;

Θα δείξει… Όμως από το iGuru κάτι είχαμε αναφέρει πριν από χρόνια για τις πατάτες…..

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















giorgos

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).