To ρολόι θα φέρει την υπογραφή της Microsoft, εντούτοις δεν θα «μιλάει» μόνο με Windows smartphone, όπως και το Microsoft Office δεν περιορίζεται σε περιβάλλον Windows -αλλά από τον Μάρτιο διατίθεται και σε iPad- από τότε που ανέλαβε τα ηνία της εταιρείας ο Σάτια Ναντέλα.Εκτός από την δυνατότητα ζεύξης με Android και iPhone, η Microsoft φέρεται να έχει επιλύσει και το πρόβλημα της αυτονομίας, η οποία θεωρείται ότι ανακόπτει την ανάπτυξη της αγοράς των gadget που φοριούνται, παρά το γεγονός ότι οι τρέχουσες εκτιμήσεις για το μέγεθος της αγοράς το 2015 φτάνουν τα 7,1 δισεκατομμύρια δολάρια. To smartwatch της Microsoft λέγεται ότι θα λειτουργεί με μια φόρτιση ανά δύο ημέρες. Το Apple Watch, όπως και το στρογγυλό Motorola Moto360 ή το Samsung Gear S χρειάζονται φόρτιση κάθε βράδυ.Τέλος, οι πληροφορίες λένε πως το Microsoft Smartwatch θα διαθέτει αισθητήρα μέτρησης του καρδιακού παλμού και η χρήση του θα εστιάζει στα app «υγείας και ευεξίας».Εξάλλου, η ιδέα του έξυπνου ρολογιού δεν αποτελεί κάτι νέο για την Microsoft: Το 2004, στην έκθεση CES ο Μπιλ Γκέιτς είχε παρουσιάσει τα πρώτα έξυπνα ρολόγια, τεχνολογίας SPOT (Smart Personal Objects Technology).
Τα “ρολόγια SPOT” είχαν χαρακτηριστεί «έξυπνα», καθώς προσαρμόζονταν αυτόματα στην αλλαγή της ώρας όταν ο ταξιδιώτης άλλαζε ζώνη, είχαν προσαρμοζόμενες προσόψεις και παρείχαν πρόσβαση σε περιεχόμενο, όπως σε ειδήσεις, μηνύματα για την κίνηση στους δρόμους, τον καιρό, τιμές μετοχών, σκορ, αλλά και προσωπικά μηνύματα instant messaging (μέσω της νεότευκτης τότε υπηρεσίας MSN Direct).
Το περιεχόμενο μεταδιδόταν στα ρολόγια μέσω της υπηρεσίας MSN Direct από τις ραδιοφωνικές συχνότητες FM.
Εκτός από αυτά, τα ρολόγια SPOT είχαν παραδοσιακές λειτουργίες, όπως χρονόμετρο, ημερολόγιο, ξυπνητήρι κ.λπ.
Στην αγορά, κυκλοφόρησαν ρολόγια τεχνολογίας SPOT, από γνωστές εταιρείες όπως η Fossil, Suunto, Swatch καθώς και η Tissot (High-T), τέσσερα όμως χρόνια αργότερα η κυκλοφορία τους διακόπηκε.