Το VentureBeat ανέφερε σε μαι χθεσινή δημοσίευση ότι “έπιασε” τη Microsoft να εμφανίζει συστάσεις στο Bing, που παροτρύνουν τους επισκέπτες να χρησιμοποιούν το Microsοft Edge όταν ο όρος αναζήτησης είναι για τον Google Chrome ή τον Mozilla Firefox.
Η σύσταση εμφανίζεται στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης και αναφέρει ότι “η Micrοsoft συνιστά Micrοsoft Edge για τα Windows 10”.
Υπάρχει και ένα κουμπί που οδηγεί σε μια σελίδα που εξηγεί τα οφέλη του Microsοft Edge.
Είναι σαφές ότι η Microsoft προσπαθεί να πείσει τους χρήστες των Windows 10 πελάτες να χρησιμοποιούν τον Microsoft Edge και όχι κάποιο άλλο πρόγραμμα περιήγησης, αλλά ο τρόπος που προσπαθεί να αποτρέψει, δεν φαίνεται να έχει νόημα.
Είναι λογικό να υποθέσει κανείς ότι οι περισσότεροι χρήστες αναζητούν ένα άλλο πρόγραμμα περιήγησης χρησιμοποιώντας τον Edge κάνουν επειδή δεν έχουν άλλο browser και έχουν ήδη αποφασίσει να κατεβάσουν τον περιηγητή που τους ενδιαφέρει. Έτσι αφού έχουν πάρει ήδη την απόφαση, είναι πολύ αργά για συστάσεις από την Micrοsoft.
To ενδιαφέρον όμως εδώ, είναι η έκταση που πήρε το θέμα, γιατί αμέσως μετά το VentureBeat, η δημοσίευση άρχισε να εμφανίζεται σε πάρα πολλά sites τεχνολογίας. Είναι σαν όλοι να περιμένουν την Microsoft στην γωνιά, να κάνει κάποιο λάθος, ξεχνώντας ίσως ότι παρόμοιες πρακτικές έχουν ακολουθήσει και άλλες εταιρείες και μάλιστα με πολύ πιο έξυπνο τρόπο.
Αν συγκρίνετε την προσπάθεια της Microsοft να “πουλήσει” το νέο της προϊόν, με τις προσπάθειες της Google να διαφημίσει το Chrome, θα παρατηρήσετε ότι οι η Google είναι πολύ πιο αποτελεσματική.
Όταν επισκέπτεστε σελίδες της Google, χρησιμοποιώντας ένα άλλο πρόγραμμα περιήγησης που δεν είναι το Chrome, εμφανίζεται ένα μήνυμα μπορεί που σας ενημερώνει ότι υπάρχει “ένας καλύτερος τρόπος για να περιηγηθείτε στο διαδίκτυο”.
Το μήνυμα είναι αναρτημένο σε περίοπτη θέση στις σελίδες της Google, όπως τη σελίδα της αναζήτησης και είναι ένας κύριος λόγος για τον οποίο το Chrome κατάφερε να εξαπλωθεί σε πολύ λίγο χρόνο από τότε που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά.
Εάν συγκρίνετε τις δύο προσπάθειες marketing, θα παρατηρήσετε διαφορές. Η Google εμφανίζει τη διαφήμιση χωρίς να “διαβάζει” τι αναζητεί ο χρήστης, ενώ η Microsoft την εμφανίζει μόνο (και μόνο για μία φορά) όταν κάποιος αναζητήσει στο Bing για τον Chrome ή τον Firefox.
Η εταιρεία δεν εμφανίζει συστάσεις για τη χρήση του Micrοsoft Edge στους χρήστες που επισκέπτονται την σελίδα της Microsoft.com, σε αντίθεση με την Google που διαφημίσει τον Chrome σχεδόν σε όλες της, τις υπηρεσίες.
Μετά από τα παραπάνω θα πρέπει να αναφέρουμε ότι ο ανταγωνισμός προσφέρει καλύτερα προϊόντα στον καταναλωτή, και αν κάποιος κατηγορεί την Microsoft για διαφήμιση μάλλον έχει ξεχάσει την Googlε και τις διαφημίσεις της, ή συμβαίνει κάτι άλλο.