Το Kinect της Microsoft σχεδιάστηκε πρώτα απ ‘όλα για gaming, αλλά η κάμερα που χρησιμοποιεί προσφέρει αξιόπιστο βάθος ανίχνευσης κάτι που έχει οδηγήσει αρκετά συστήματα πλοήγησης να την χρησιμοποιούν. Σύντομα, όμως, η τεχνολογία της Microsoft, μπορεί να αντιμετωπίζει ισχυρό ανταγωνισμό. Η MC3D είναι εδώ.
Το Πανεπιστήμιο του Northwestern σχεδίασε την κάμερα Motion Contrast 3D Scanning (MC3D), η οποία είναι πολύ οικονομική και προσφέρει απεικονίσεις υψηλότερης ποιότητας. Το εντυπωσιακό είναι ότι έχει την ικανότητα να λειτουργεί και στο φως του ήλιου.
Το Kinect λειτουργεί με την προβολή ενός πλέγματος υπέρυθρων σημείων φωτός πάνω σε μια σκηνή. Στη συνέχεια, μετράει το χρόνο που χρειάζεται το φως από κάθε ένα από αυτά τα σημεία να γυρίσει πίσω (αντανάκλαση) στο chip του αισθητήρα της κάμερας.
Τα περισσότερα επαγγελματικά συστήματα μπορούν να έχουν εικόνες υψηλής ανάλυσης, χρησιμοποιώντας ένα μόνο λέιζερ, που σαρώνει πέρα δώθε μια σκηνή. Εξαιτίας αυτού, τα συστήματα αυτά παρεμποδίζονται από κινούμενα αντικείμενα.
Η MC3D, ωστόσο, ακολουθεί μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση για το λέιζερ σάρωσης.Στην αρχή αποθηκεύει μια σκηνή και αξιολογεί το τρισδιάστατο βάθος όλων των αντικειμένων που βρίσκονται μέσα σε αυτή. Το λέιζερ στη συνέχεια σαρώνει εκ νέου μόνο τις περιοχές που εντοπίζονται οπτικές αλλαγές (αν εντοπίζονται).
Αυτός ο τρόπος είναι παρόμοιος με το τρόπο που λειτουργεί το ανθρώπινο μάτι.
“Αν στείλετε το ίδιο μήνυμα στο μάτι σας ξανά και ξανά, οι νευρώνες θα σταματήσουν να νοιάζονται”, αναφέρει ο επικεφαλής του προγράμματος καθηγητής Oliver Cossairt.
“Οι νευρώνες καταγράφουν, μόνο εάν υπάρχει μια αλλαγή στο οπτικό ερέθισμα σας. Συνειδητοποιήσαμε ότι η αρχή αυτή θα μπορούσε να είναι πραγματικά χρήσιμη για ένα σύστημα 3D σάρωσης.”
Επιπλέον, επειδή τα λέιζερ είναι τόσο φωτεινά, που η MC3D μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε εξωτερικούς χώρους σε έντονο ηλιακό φως. Αντίθετα, με τα υπέρυθρα λέιζερ του Kinect που δεν λειτουργούν σε ηλιόλουστες επιφάνειες.
Δείτε το σύστημα στο παρακάτω βίντεο.