Neknominate επικίνδυνο παιχνίδι που σαρώνει σε ΗΠΑ και Βρετανία

Neknominate: Ο ένας πηδάει μπροστά σε διερχόμενο τρένο πίνοντας άγνωστο ποτό με καλαμάκι, ο άλλος κάνει σερφ κατεβάζοντας μια μπίρα, άλλος κάνει την ανάγκη του σ’ ένα ποτήρι, το οποίο στη συνέχεια γεμίζει με μπίρα και το πίνει (!) ένας άλλος κατεβάζει το ποτό του και πηδάει από μια γέφυρα στη θάλασσα, ένας άλλος σκαρφαλώνει ένα δέντρο πίνοντας κι από διαφορετικό ποτό σε κάθε κλαδί. Δεν έχουν τελειωμό τα βίντεο που μπορεί κάποιος να βρει στο youtube στο λήμμα «neknominate», το καινούργιο drinking game [διαδικτυακό παιχνίδι] που τους τελευταίους μήνες σαρώνει σε ΗΠΑ και Βρετανία (με βάσιμους φόβους ότι θα φτάσει και στα μέρη μας…).

neknominate neknominate neknominate

Εν συντομία, οι παίκτες καλούνται να πιουν μονορούφι ένα αλκοολούχο ποτό, κάνοντας ταυτόχρονα κάτι επικίνδυνο, να βιντεοσκοπήσουν αυτήν την τρέλα και να την ανεβάσουν στο Ιντερνετ (κυρίως στο Facebook), αφού πρώτα προκαλέσουν άλλους δύο φίλους τους να κάνουν το ίδιο σε λιγότερο από 24 ώρες. Θυμίζει το δημοφιλές ice bucket challenge, μόνο που αντί οι χρήστες να λούζονται με τον κουβά, τον πίνουν, ενώ δεν γίνεται για κάποιον ευγενή σκοπό, όπως στην άλλη περίπτωση ήταν η χρηματοδότηση της ς για το ALS (τη σπάνια ασθένεια από την οποία πάσχει ο Στίβεν Χόκινγκ). Αντίθετα, δημοσιεύματα συνδέουν το παιχνίδι με πέντε θανάτους ατόμων κάτω των 30 ετών σε Αγγλία και Ιρλανδία, μεταξύ των οποίων ενός εργαζομένου σε ξενοδοχείο στο Λονδίνο, που κατανάλωσε ένα μπουκάλι λευκό , ένα τέταρτο φιάλης ουίσκι, ένα μικρό μπουκάλι βότκα και ένα κουτάκι μπίρα.

Μολονότι τα drinking games, που περιλαμβάνουν την κατανάλωση αλκοόλ, είναι τόσο παλιά όσο ο άνθρωπος και το αλκοόλ, η διάδοσή τους την εποχή των κοινωνικών δικτύων είναι σχεδόν ανεξέλεγκτη. Το Neknominate ξεπήδησε στην Αυστραλία στις αρχές του 2014 και πολύ γρήγορα μέσω του Facebook μεταπήδησε στις που καταγράφουν υψηλά ποσοστά αλκοολισμού. Σχεδόν ταυτόχρονα, ένα άλλο παρόμοιο παιχνίδι επεισοδιακής χρήσης αλκοόλ (Baijiu Challenge), στο οποίο επίσης οι χρήστες καλούνται να φανερώσουν online το κατόρθωμά τους, έγινε δημοφιλές στην Κίνα. Οταν πάντως ζητήθηκε από το Facebook να μην επιτρέπεται η ανάρτηση βίντεο και γενικά περιεχομένου με το hashtag #neknominate, η πλατφόρμα εξέδωσε ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία «δεν ανεχόμαστε περιεχόμενο που είναι άμεσα επιβλαβές, όπως για παράδειγμα το bullying, αλλά συμπεριφορά την οποία κάποιοι μπορούν να βρίσκουν προσβλητική ή αμφιλεγόμενη δεν είναι κατ’ ανάγκην ενάντια στους κανόνες μας». Ωστόσο, κάλεσαν τους χρήστες να μη διστάζουν να αναφέρουν στην πλατφόρμα ποστ που θεωρούν ότι υπερβαίνουν τα εσκαμμένα.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η «μεταμφίεση» της χρήσης αλκοόλ σε παιχνίδι μπορεί να έχει πολύ αρνητικά αποτελέσματα, ιδιαίτερα στον νεανικό πληθυσμό. Ηδη τα στοιχεία σχετικά με την προβληματική κατανάλωση της ουσίας σε παιδιά στη χώρα μας είναι ανησυχητικά. Σύμφωνα με τον ΠΟΥ, το 30% των εφήβων στην Ελλάδα δηλώνει ότι πίνει κάποιο αλκοολούχο ποτό μία ή δύο φορές την εβδομάδα. Ο μέσος όρος ηλικίας για τα αγόρια που ξεκινάνε να πίνουν είναι τα 11 έτη και για τα κορίτσια τα 13, ενώ το 20% περίπου των εφήβων παραδέχεται ότι έχει μεθύσει πάνω από τρεις φορές μέσα σε μία χρονιά. Και στις τρεις συνηθέστερες αιτίες θανάτου στις ηλικίες 14-24 ετών, οι οποίες είναι τα αυτοκινητιστικά δυστυχήματα, οι αυτοκτονίες και οι δολοφονίες, το αλκοόλ έχει υψηλή εμπλοκή.

Τα υψηλότερα ποσοστά συχνής κατανάλωσης αλκοόλ (≥10 φορές) τον τελευταίο μήνα στους μαθητές (13-19 ετών) παρατηρούνται στους νομούς Καστοριάς, Πιερίας, Εβρου, Χαλκιδικής, Σερρών και Λέσβου.

Πηγή: kathimerini.gr

Author information

Nat BotPak

Nat BotPak

SecNews.gr

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















Written by Δημήτρης

O Δημήτρης μισεί τις Δευτέρες.....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).