Το LinkedIn κέρδισε μια ομαδική αγωγή από Premium πελάτες που ισχυρίζονται ότι η πλατφόρμα αποκάλυψε προσωπικά μηνύματα σε τρίτους χωρίς τη συγκατάθεσή τους για την εκπαίδευση μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης.
Η αγωγή ζητά αποζημίωση για παραβίαση συμβολαίου και παραβιάσεις απορρήτου, κατηγορώντας το LinkedIn ότι προσπάθησε να ελαχιστοποιήσει το γεγονός.
Σύμφωνα με μια ομαδική αγωγή που κατατέθηκε το βράδυ της Τρίτης για λογαριασμό εκατομμυρίων πελατών του LinkedIn Premium, το LinkedIn εισήγαγε αθόρυβα μια ρύθμιση απορρήτου τον περασμένο Αύγουστο που επέτρεπε στους χρήστες να ενεργοποιούν ή να απενεργοποιούν την κοινή χρήση των προσωπικών τους δεδομένων.
Οι πελάτες της πλατφόρμας ανέφεραν ότι το LinkedIn ενημέρωσε διακριτικά την πολιτική απορρήτου του στις 18 Σεπτεμβρίου, λέγοντας ότι τα δεδομένα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την εκπαίδευση μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης και με ένα link προς στις “συχνές ερωτήσεις” ανέφερε ότι η απενεργοποίηση “δεν επηρεάζει την εκπαίδευση που έχει ήδη πραγματοποιηθεί”.
Αυτή η προσπάθεια να “καλύψει τα ίχνη του” υποδηλώνει ότι το LinkedIn γνώριζε πλήρως ότι παραβίαζε το απόρρητο των πελατών και την υπόσχεσή του να χρησιμοποιεί προσωπικά δεδομένα μόνο για να υποστηρίζει και να βελτιώνει την πλατφόρμα του, αναφέρει η καταγγελία.
Η αγωγή κατατέθηκε στο ομοσπονδιακό δικαστήριο του San Jose της California για λογαριασμό πελατών του LinkedIn Premium που έστειλαν ή έλαβαν μηνύματα InMail και των οποίων οι προσωπικές πληροφορίες αποκαλύφθηκαν σε τρίτους για εκπαίδευση τεχνητής νοημοσύνης πριν από τις 18 Σεπτεμβρίου.
Το LinkedIn φυσικά ανέφερε: “Πρόκειται για ψευδείς ισχυρισμούς χωρίς καμία αξία”.