Online κόσμος εικονικής πραγματικότητας με ένα δισ. χρήστες;

Ένα online παιχνίδι εικονικής πραγματικότητας στο οποίο θα συμμετέχουν ένα δισεκατομμύριο παίκτες βρίσκεται στα σχέδια της εταιρείας του και του Facebook για το μέλλον, δήλωσε μεταξύ σοβαρού και αστείου ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της Oculus (διάσημης για το σετ εικονικής πραγματικότητας Oculus Rift), Μπρένταν Ιρίμπε, στη διάσκεψη TechCrunch Disrupt.

Oculus Rift Online
Oculus Rift Online

«Θα πρόκειται για ένα MMO (massively multiplayer online παιχνίδι) όπου θέλουμε να βάλουμε ένα δισεκατομμύριο παίκτες στην εικονική πραγματικότητα» είπε, σύμφωνα με δημοσίευμα του The Verge, ο Ιρίμπε. Αν και, όπως επισημαίνεται, παραδέχτηκε ότι ένα ΜΜΟ του ενός δισ. παικτών θα προϋποθέτει «ένα πολύ μεγαλύτερο δίκτυο από ό,τι υπάρχει σήμερα στον κόσμο», ανέφερε ότι το δίκτυο του Facebook – το οποίο αγόρασε την εταιρεία του – είναι ένα πολύ καλό σημείο από όπου θα μπορούσε να ξεκινήσει κανείς, εκτιμώντας ότι θα μπορούσε κάτι τέτοιο να αποτελέσει ένα «μετασύμπαν» (metaverse), το οποίο θα ένωνε μεταξύ τους διάφορους ψηφιακούς εικονικούς κόσμους.

Ο Ιρίμπε τόνισε ότι η Oculus παραμένει προσανατολισμένη στην κατεύθυνση του gaming, που αποτέλεσε άλλωστε και την κινητήρια δύναμη για την ανάπτυξη του πολυαναμενόμενου και διάσημου πλέον Oculus Rift, ωστόσο η εταιρεία συνειδητοποίησε ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε αυτόματα να συνεπάγεται περιορισμούς. «Θέλετε να φτιάξετε μια πλατφόρμα που έχει ένα δισεκατομμύριο χρήστες, ή μόνο 10, 20 ή 50 εκατομμύρια;» ρώτησε σχετικά, σημειώνοντας ότι τα εξειδικευμένα συστήματα παιχνιδιών δεν έχουν την ίδια έκταση με αυτήν που έχει πλέον ο «κόσμος» των φορητών συσκευών.

Αν και κάτι τέτοιο την παρούσα στιγμή φαντάζει ως ένα μάλλον μακρινό όραμα, το πρώτο βήμα για την εταιρεία είναι να πείσει τους παίκτες ότι έχουν μία «πραγματική συζήτηση» με ένα άλλο πρόσωπο (στην εικονική πραγματικότητα). Αν και τα γραφικά των παιχνιδιών δεν επιτρέπουν ακόμα τη δημιουργία απόλυτα φωτορεαλιστικών προσώπων, ακόμα και καρτουνίστικου χαρακτήρα πρόσωπα μπορεί να κάνουν τη διαφορά, σύμφωνα με τον Ιρίμπε. «Αν αφεθείτε, θα μπορείτε να έχετε μία πραγματική κουβέντα με ένα άλλο πρόσωπο. Αυτό είναι το ‘Άγιο Δισκοπότηρο’ στο οποίο προσπαθούμε να φτάσουμε» είπε σχετικά.

Το συγκεκριμένο όραμα παραπέμπει άμεσα σε πάλαι ποτέ όνειρα επιστημονικής φαντασίας όπως αυτά που συναντούσε κανείς σε cyberpunk ιστορίες του Ουίλιαμ Γκίμπσον (Mona , Neuromancer, Count Zero, Johnny Mnemonic), του Νιλ Στίβενσον ( Crash) ή τη διάσημη κινηματογραφική τριλογία του «Matrix». Ωστόσο, ίσως τελικά να βρίσκεται πιο κοντά στην πραγματικότητα από ό,τι θα περίμενε κανείς, καθώς, σύμφωνα με τον Ιρίμπε, στόχος της Oculus (η οποία εξακολουθεί να λειτουργεί ανεξάρτητα, μετά την αγορά της από το Facebook) είναι να καθιερώσει την εικονική πραγματικότητα ως την επόμενη μεγάλη «αρένα/ πλατφόρμα» υψηλής τεχνολογίας- και η συνεργασία με τον «βασιλιά των κοινωνικών δικτύων» ενδεχομένως να αποτελέσει «κλειδί» για αυτό.

«Μόλις ξεκινήσαμε τη μίας ερευνητικής ομάδας. Έχουν αρχίσει να προσλαμβάνουν κάποιους πολύ ταλαντούχους μηχανικούς. Και θα έρθουν σε επαφή με πανεπιστήμια, συνεργαζόμενοι με φοιτητές» πρόσθεσε, όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Tech Crunch. «Βλέποντας πού πρόκειται να πάει η εικονική πραγματικότητα μέσα στα επόμενα 10 χρόνια, θα έχουμε πολλή επικοινωνία πρόσωπο με πρόσωπο και κοινωνική αλληλεπίδραση» συμπλήρωσε.

«Οι φορητές συσκευές είναι κατά πάσα πιθανότητα μία από τις τελευταίες πλατφόρμες που βασίζονται σε εικόνες δύο διαστάσεων. Αντικαθιστούμε την όραση και πρακτικά δημιουργούμε συνθετική όραση. Αυτό θα είναι η τελική πλατφόρμα. Θα μπορείς να πείσεις, να ξεγελάσεις τον εγκέφαλό σου ότι βρίσκεται σε αυτό το μέρος».

naftemporiki.gr

 

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















giorgos

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).