Τα πανεπιστήμια του Ηνωμένου Βασιλείου έχουν εκπονήσει ένα σύνολο κατευθυντήριων αρχών για να διασφαλίσουν ότι οι φοιτητές και το προσωπικό είναι γνώστες της τεχνητής νοημοσύνης, καθώς ο κλάδος αγωνίζεται να προσαρμόσει τις μεθόδους διδασκαλίας και αξιολόγησης για να αντιμετωπίσει την αυξανόμενη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.
Οι αντιπρύτανες από τα 24 πανεπιστήμια έρευνας του Russell Group έχουν συνεισφέρει στους νέους κανονισμούς. Αναφέρουν ότι θα βοηθήσουν τα πανεπιστήμια να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες της τεχνητής νοημοσύνης, ενώ ταυτόχρονα θα προστατεύουν την ακαδημαϊκή ακεραιότητα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Αν και αρχικά έγινε λόγος για απαγόρευση λογισμικού όπως το ChatGPT στην εκπαίδευση για την πρόληψη της εξαπάτησης, οι νέοι κανονισμοί αναφέρουν ότι οι μαθητές/φοιτητές θα πρέπει να διδάσκονται να χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη κατάλληλα στις σπουδές τους, ενώ παράλληλα τους ενημερώνει για τους κινδύνους λογοκλοπής, μεροληψίας και ανακρίβειας με την χρήση της τεχνητής νοημοσύνη.
Το προσωπικό θα πρέπει επίσης να εκπαιδευτεί ώστε να μπορεί να βοηθά τους μαθητές/φοιτητές, πολλοί από τους οποίους χρησιμοποιούν ήδη το ChatGPT στις εργασίες τους.
Είναι πιθανό να εμφανιστούν νέοι τρόποι αξιολόγησης των μαθητών για να μειώσουν τον κίνδυνο απάτης.
Και τα 24 πανεπιστήμια του Ομίλου Russell έχουν αναθεωρήσει τις πολιτικές ακαδημαϊκής συμπεριφοράς και τις οδηγίες τους ώστε να αντικατοπτρίζουν και να αποδέχονται την εμφάνιση της τεχνητής νοημοσύνης.
Η νέα κατευθυντήρια γραμμή αναφέρει:
“Αυτές οι πολιτικές καθιστούν σαφές στους μαθητές/φοιτητές και το προσωπικό ότι η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης είναι ακατάλληλη και έχουν σκοπό να τους υποστηρίξουν στη λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων και να τους εξουσιοδοτήσουν να χρησιμοποιούν κατάλληλα αυτά τα εργαλεία όπου χρειάζεται. “