Βρισκόμαστε στο σημείο της τεχνολογίας, όπου τα υποτιθέμενα επαναστατικά προϊόντα γίνονται απίστευτα ίδια με τα προϊόντα που υποτίθεται ότι θα ξεπερνούσαν.
Streaming. Η Netflix, η Disney και άλλοι πάροχοι έχουν αυξήσει τις τιμές. Τα πακέτα που διαθέτουν στους καταναλωτές είναι πλέον ακριβότερα, ειδικά μετά την ανακάλυψη ότι οι διαφημίσεις προσφέρουν μεγαλύτερο κέρδος. Υπάρχουν άνθρωποι αυτή την στιγμή που ουσιαστικά πληρώνουν για να βλέπουν διαφημίσεις. Πως έγινε αυτό?
Το Amazon Prime Video κοστίζει 9$ το μήνα και δεν υπάρχουν διαφημίσεις, εκτός αν παίζει ποδόσφαιρο την Πέμπτη το βράδυ. Η Amazon αυτή την στιγμή συζητά για μια έκδοση που υποστηρίζεται από διαφημίσεις στις υπηρεσίες του Prime Video, σύμφωνα με την Wall Street Journal και δεν θα είναι δωρεάν.
Η Paramount+ με το Showtime που κοστίζει 12 δολάρια το μήνα έχει διαφημίσεις και μερικές άλλες εκπομπές περιλαμβάνουν “σύντομες διακοπές προώθησης”, σύμφωνα με την εταιρεία. Σε απλά Ελληνικά: διαφημίσεις.
Το streaming έπρεπε να είναι καλύτερο και φθηνότερο. Δεν είμαι σίγουρος τι ισχύει πια.
Μπορείτε ακόμα να έχετε streaming χωρίς διαφημίσεις, αλλά το κόστος θα γίνει πολύ υψηλό.
Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με την Uber.
Ο γενικός συντάκτης του Wired, Steven Levy, έκανε μια βόλτα 2,95 μιλίων με την Uber από το κέντρο της Νέας Υόρκης στο West Side για να συναντήσει τον διευθύνοντα σύμβουλο της Uber, Dara Khosrowshahi. Όταν του ζητήθηκε να υπολογίσει το κόστος της διαδρομής, ο Khosrowshahi πίστευε ότι ήταν στα 20 $. Αποδείχθηκε ότι ήταν λιγότερο από το μισό της πραγματικής τιμής των 51,69 $.
Τέλος, υπάρχει το cloud, το οποίο στην αρχή υποσχόταν φθηνότερους και ασφαλέστερους υπολογιστικούς πόρους για τις εταιρείες. Φυσικά υπάρχουν τεράστια οφέλη: Μπορείτε να ενεργοποιήσετε και να απενεργοποιήσετε την ενοικιαζόμενη υπολογιστική σας ισχύ γρήγορα ανάλογα με τις ανάγκες σας. Πραγματική πρόοδος.
Τα άλλα πλεονεκτήματα που διαφημιζόταν αρχικά – τιμή και ασφάλεια – δεν φαίνονται τόσο σταθερά τελευταία.
Η Salesforce, ο πάροχος λογισμικού marketing cloud, αυξάνει τις τιμές αυτόν τον μήνα. Το κόστος της σουίτας παραγωγικότητας cloud του Microsoft 365 αυξάνεται επίσης, μαζί με ορισμένες προσφορές του cloud Slack και της Adobe, σύμφωνα με το CIO.
Η AWS θα αρχίσει να χρεώνει τους πελάτες κάθε διεύθυνση IPv4, ένα κρίσιμο πρωτόκολλο Διαδικτύου. Ακόμη και πριν από αυτή την απόφαση, το κόστος της AWS ήταν μείζον ζήτημα στις αίθουσες εταιρικών συμβουλίων.
Σαν μια ταχέως αναπτυσσόμενη startup, η Snap αγόρασε cloud και αποφάσισε να μην δημιουργήσει τη δική της υποδομή. Στα περίπου πέντε χρόνια από τότε που έγινε δημόσια, η εταιρεία έχει ξοδέψει περίπου 3 δισεκατομμύρια δολάρια σε υπηρεσίες cloud της Google και της AWS. Αυτά τα κόστη ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη δαπάνη της Snap, μετά από τους μισθούς των εργαζόμενων.
Τι γίνεται με την ασφάλεια; Τον περασμένο μήνα, η Google, ο τρίτος μεγαλύτερος πάροχος cloud, ξεκίνησε ένα πιλοτικό πρόγραμμα όπου χιλιάδες υπάλληλοί της δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν υπολογιστές εργασίας που είναι συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο, σύμφωνα με το CNBC.
Ο λόγος: Η Google προσπαθεί να μειώσει τον κίνδυνο κυβερνοεπιθέσεων. Εάν το προσωπικό έχει υπολογιστές αποσυνδεδεμένους από το Διαδίκτυο, οι hacker δεν θα μπορούν να παραβιάσουν αυτές τις συσκευές και να αποκτήσουν πρόσβαση σε ευαίσθητα δεδομένα και κώδικα λογισμικού, αναφέρει το CNBC.
Έτσι οι υπηρεσίες cloud είναι εξαιρετικές για όλους, εκτός από την Google; Εξαιρετική διαφήμιση για πωλήσεις στο cloud.
Λίγο υπερβολικός σε κάποια θέματα.
Η Microsoft αύξησε τις τιμές του Microsoft 365 το 2021 μετά από 10 χρόνια https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/blog/2021/08/19/new-pricing-for-microsoft-365/. Δε νομίζω ότι υπάρχει άλλο προϊόν ή υπηρεσία που να μην έχει πάρει αύξηση για 10 χρόνια! Επίσης υπάρχουν προσφορές μέσω συνεργατών με καλές εκπτώσεις, ειδικά αν χρειάζεσαι πολλές άδειες.
Για τις άλλες εταιρείες δε έχω γνώμη.
H extra χρέωση για τις IPv4 ισχύει για όλες τις εταιρείες hosting. Είναι οδηγία από τον ICANN για το λόγο ότι τελειώνουν οι IPv4 και θέλουν να αναγκάσουν τις εταιρείες να χρησιμοποιούν IPv6.
Συμφωνώ πάντως με τις διαφημίσεις στις συνδρομητικές πλατφόρμες. Και έμενα με εκνευρίζει η NOVA που πετάει διαφημίσεις (σε πλαίσιο) την ώρα του ποδοσφαιρικού αγώνα ενώ δίνω ένα σωρό λεφτά για συνδρομή.