Η PayPal, η εταιρεία που κατέχει ηγετική θέση στον τομέα παροχών του διεθνούς ηλεκτρονικού εμπορίου, εγκαινιάζει την υπηρεσία PayPal Refunded Returns (Δωρεάν Επιστροφή Προϊόντων) και αποκαλύπτει τα πιο πρόσφατα στοιχεία για τις νέες καταναλωτικές προδιαγραφές στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κεντρο-Ανατολική Ευρώπη.
Η PayPal ανακοίνωσε το λανσάρισμα της υπηρεσίας PayPal Refunded Returns σε 15 χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, σε συνέχεια της αντίστοιχης έναρξης σε άλλα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ τα αποτελέσματα μιας πρόσφατης έρευνας που διεξήγαγε η Gemius για λογαριασμό της PayPalεπιβεβαιώνουν ότι οι καταναλωτές αυτής της περιφέρειας αντιμετωπίζουν και αυτοί την δωρεάν επιστροφή ειδών ως έναν βασικό γνώμονα του ηλεκτρονικού εμπορίου και εξίσου σημαντικό, όταν πρόκειται να λάβουν την απόφαση για την online αγορά ή μη ενός προϊόντος.
Τώρα, ανεξάρτητα από τον λόγο της επιστροφής, οι χρήστες που έχουν παραγγείλει ένα προϊόν και ήδη το πλήρωσαν μέσω PayPal, μπορούν να το επιστρέψουν και να πάρουν πίσω όλα τα έξοδα της αποστολής, απολαμβάνοντας έτσι μια ακόμα πιο άνετη και ασφαλή αγοραστική εμπειρία, όταν αγοράζουν προϊόντα από εγχώριους ή ξένους εμπόρους σε όλο τον κόσμο. Επιπλέον, με τον τρόπο αυτόν, η PayPal επεκτείνει την προστασία των αγοραστών και εξασφαλίζει τους καταναλωτές από την ώρα της αγοράς μέχρι και την επιστροφή.
Η φιλοσοφία του PayPal Refunded Returns, που διευκολύνει την διαδικασία των αγορών χωρίς έγνοιες, ήδη αποδείχθηκε η πλέον σωστή λύση σε χώρες όπως η Γαλλία, η Ισπανία, η Ιταλία ή η Σουηδία, όπου η υπηρεσία παροτρύνει αποτελεσματικά τους καταναλωτές να απολαμβάνουν στο έπακρον τις δυνατότητες που προσφέρει το ηλεκτρονικό εμπόριο. Επομένως, από σήμερα η εν λόγω υπηρεσία παρέχεται επίσης σε 15 χώρες στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας.
Ο διαδικτυακός καταναλωτής το 2014
Οι καταναλωτές στην περιοχή μας αγοράζουν όλο και περισσότερο και θεωρούνται συνειδητοποιημένοι πελάτες: ενώ σχεδόν το 37% από εμάς αγοράζει στο διαδίκτυο περίπου 1-2 φορές το τρίμηνο, υπάρχει επίσης ένα καθόλου αμελητέο μερίδιο καταναλωτών που προβαίνει σε αγορές πάνω από μία φορά τον μήνα (18%). Αξίζει να αναφέρουμε ότι πλέον για τους περισσότερους στην περιοχή μας οι αγορές στο Internet δεν αποτελούν μυστήριο – οι καταναλωτές όχι μόνο το τολμούν, αλλά γνωρίζουν και το πώς να το αξιοποιήσουν με κάθε δυνατό τρόπο. Ως εκ τούτου, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι οι καταναλωτές προσδοκούν τις προδιαγραφές και παροχές που ισχύουν διεθνώς. Παράλληλα, η δυναμική αύξησης του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ακόμα ιδιαίτερα μεγάλη, αφού, όπως επισημαίνει η έρευνα, οι καταναλωτές θα ήταν διατεθειμένοι να προβούν σε ακόμα περισσότερες αγορές, έχοντας μεν ξεπεράσει τον φόβο του διαδικτυακού shopping, εάν δεν ανησυχούσαν όμως για το εάν θα είναι σε θέση ή όχι να επιστρέψουν τα προϊόντα που αγόρασαν. Το να αλλάξεις αυτή ειδικά την προσέγγιση και να προσφέρεις στους πελάτες μεγαλύτερη αγοραστική εμπιστοσύνη, αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της προστασίας του αγοραστή για την PayPal, που τώρα επεκτείνεται στην υπηρεσία PayPal Refunded Returns.
Καθώς τα μεταφορικά κόστη αποτελούν έναν βασικό παράγοντα των διαδικτυακών αγορών (το 40% των πελατών σκέφτεται σοβαρά να μην προβεί σε αγορά, όταν είναι αναγκασμένοι να πληρώσουν το κόστος αποστολής), το 75% των ερωτηθέντων θα εξέταζε την περίπτωση να αγοράσει online περισσότερα είδη, εάν ήταν δωρεάν το μεταφορικά έξοδα αποστολής των επιστρεφόμενων προϊόντων. Επιπλέον, το 74% των διαδικτυακών αγοραστών προσέχει εάν παρέχεται η δυνατότητα δωρεάν επιστροφής στις online αγορές, ενώ το 21% των ερωτηθέντων όντως αγόρασε είδη online την περασμένη χρονιά, ακριβώς επειδή ίσχυε η πολιτική της δωρεάν επιστροφής χωρίς έξοδα μεταφοράς. Ενώ σχεδόν το 57% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι είναι καλό να παρέχεται η δυνατότητα της δωρεάν επιστροφής στις online αγορές, μόλις το 6% των πελατών δηλώνει ότι δεν είναι απαραίτητο ή και καθόλου σημαντικό.
«Δεν αποτελεί έκπληξη πλέον το γεγονός ότι οι καταναλωτές, από τη στιγμή που μπορούν από το σπίτι ή το γραφείο τους να αγοράσουν σχεδόν τα πάντα, οι απαιτήσεις τους σχετικά με τα καταναλωτικά αγαθά, τις υπηρεσίες και την όλη διαδικασία των αγορών τους, να είναι πλέον πολύ πιο υψηλές σε σχέση με το παρελθόν» – αναφέρει ο Damien Perillat, Μanaging Director της PayPal στην Περιφέρεια της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. «Με το ηλεκτρονικό εμπόριο να αποκτά περισσότερο τοπικό αλλά ταυτόχρονα και παγκόσμιο χαρακτήρα, ιδίως στις αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εύκολες λύσεις, όπως η υπηρεσία PayPal Refunded Returns, ανάγονται σχεδόν αυτομάτως σε νέο κανόνα.
Η αναγνώριση και η εφαρμογή αυτών των πολύτιμων διαδικτυακών μεθόδων, δεν είναι μόνο θέμα που αφορά στην ανταγωνιστικότητα, αλλά και ένας καινούργιος τρόπος να αποκτήσουν οι καταναλωτές περισσότερη εμπιστοσύνη και καταναλωτική προστασία, με στόχο την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και στην δική μας περιφέρεια, την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη», προσθέτει ο Damien Perillat.
Δεν είναι το σωστό είδος; Κανένα πρόβλημα
Η υπηρεσία PayPal Refunded Returns επιτρέπει στους εμπόρους να καλύψουν τις ανάγκες των πελατών τους, οι οποίοι θέλουν να απολαμβάνουν την καλύτερη δυνατή εμπειρία αγορών. Οι χρήστες που έκαναν την παραγγελία ενός προϊόντος και το πλήρωσαν μέσω PayPal, δύνανται να το επιστρέψουν και να αποζημιωθούν πλήρως για το κόστος μεταφοράς, έως το ποσό των 30 ευρώ ανά αποστολή. Το μοναδικό τους μέλημα σχετικά με την χρηματική αποζημίωση είναι να κρατήσουν τις αποδείξεις των ταχυδρομικών τελών μεταφοράς. Τότε, τα τρία εύκολα βήματα προκειμένου να λάβουν την επιστροφή χρημάτων είναι τα εξής:
1. Κατεβάζετε την ειδική φόρμα και συμπληρώνετε τα στοιχεία σας.
2. Προσθέτετε τις αποδείξεις της αγοράς και της ταχυδρομικής αποστολής.
3. Στέλνετε με email στην PayPal το πακέτο της φόρμας και των αποδεικτικών.
Χάρη στην νέα αυτή λειτουργία, αφού ολοκληρώσετε την σύντομη αυτή διαδικασία, το ποσό της επιστροφής θα εμφανιστεί σύντομα στον δικό σας λογαριασμό PayPal, εντός των επόμενων 10 ημερών. Με τον τρόπο αυτό, ακόμα και εάν προϊόντα, όπως είδη ένδυσης και αξεσουάρ, θα εξακολουθούν να επιστρέφονται κυρίως λόγω λάθους μεγέθους ή άλλου προβλήματος, το ζήτημα αυτό δεν θα απασχολεί πλέον ούτε τους καταναλωτές ούτε τους εμπόρους. Κατά την αρχική δοκιμαστική περίοδο, η υπηρεσία PayPal Refunded Returns θα είναι ενεργή έως τις 31 Δεκεμβρίου 2014.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την υπηρεσία PayPal Refunded Returns στην Ελλάδα και στην υπόλοιπη Ευρώπη στον ιστότοπο https://www.paypal.eu/returns/