Το ίδρυμα Mozilla αποφάσισε πριν μερικούς μήνες να αλλάξει την προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης από Google σε Yahoo και μοιάζει ότι η απόφαση τους άρχισε να έχει αντίκτυπο στην Google, και ειδικά στις ΗΠΑ.
Η αλλαγή της προεπιλεγμένης μηχανής αναζήτησης μπορεί να φαίνεται ότι δεν είναι και κάτι μεγάλο για κολοσσούς όπως την Google, ειδικά όταν οι χρήστες μπορούν να το αλλάξουν όπως ήταν πάντα με ένα μόνο κλικ. Το πρόβλημα όμως έρχεται από τους χρήστες που δεν αλλάζουν τίποτα στον υπολογιστή τους. Δεν χρησιμοποιούν add-ons, δεν προσαρμόζουν τα προγράμματα περιήγησης, και σίγουρα δεν κάνουν καμία αλλαγή στις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις.
Ο Firefox δεν είναι το νούμερο ένα πρόγραμμα περιήγησης στον κόσμο, αλλά εξακολουθεί να υπάρχει σε πάρα πολλούς υπολογιστές. Έτσι όταν γίνονται μεγάλες αλλαγές είναι αδύνατον να περάσουν απαρατήρητες.
Αυτό που πολλοί χρήστες δεν γνωρίζουν είναι ότι “παίζονται” πάρα πολλά χρήματα στο διαδίκτυο. Μόλις πριν λίγα χρόνια, όταν το ίδρυμα Mozilla δήλωσε ότι θα διαθέτει την μηχανή της Google σαν προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης, κατάφερε να αποσπάσει δεκάδες εκατομμύρια δολάρια από την εταιρεία.
Τώρα, που η Google απέκτησε δικό της browser, δεν θέλει να πληρώσει για μια προνομιακή θέση στον Firefox. Ας δούμε όμως τι κόστισε στην εταιρεία η συγκεκριμένη κίνηση.
Σύμφωνα με μια σχετική δημοσίευση της businesswire.com, η StatCounter Global Stats αναφέρει ότι το Δεκέμβριο η Google είχε το 75,2% στις αμερικάνικες παραπομπές αναζήτησης. Ακολουθεί το Bing με ένα 12,5% και η Yahoo με 10,4%. Έτσι παρατηρείται μια πτώση 2% για την Google και μια αύξηση 4% για τη Yahoo. Μπορεί το ποσοστό να φαίνεται μικρό, αλλά αν μπορείτε να το μετατρέψετε στα χρήματα που χάθηκαν από τις διαφημίσεις, φαίνεται ότι ο μεγάλος χαμένος είναι η Google.
H ίδια σύγκριση θα πρέπει να γίνει μέσα σε ένα χρόνο, για να δείξει πιο σωστά τις συνέπειες της απόφασης του Mozilla. Μέχρι τότε μοιάζει ότι η Yahoo κερδίζει έδαφος.