Τα δεδομένα που διέρρευσαν από την Securus, μια εταιρεία παροχής τηλεφωνικών υπηρεσιών, της οποίας η πλατφόρμα χρησιμοποιείται από πάνω από 1,2 εκατομμύρια κρατούμενους των ΗΠΑ, δείχνουν ότι η εταιρεία κατέγραφε και αποθήκευε τις κλήσεις μεταξύ κρατουμένων και δικηγόρων. Η διαρροή φέρνει στο φως θέματα που αφορούν το προνόμιο ασφαλούς επικοινωνίας μεταξύ δικηγόρου και πελάτη.
Σύμφωνα με το Intercept διέρρευσαν (μέσω SecureDrop) αρχεία που περιέχουν 70 εκατομμύρια τηλεφωνικές κλήσεις κρατουμένων, ανάμεσα στις οποίες υπήρχαν και τουλάχιστον 14.000 κλήσεις σε δικηγόρους.
Τα αρχεία αναφέρουν το ονοματεπώνυμο των κρατουμένων, τους αριθμούς τηλεφώνων που κάλεσαν, την ημερομηνία, την ώρα και τη διάρκεια των κλήσεων αυτών. Περιείχαν επίσης και από ένα σύνδεσμο για να κατεβάσετε το αρχείο ήχου κάθε κλήσης.
Οι κλήσεις που γίνονται από τους τροφίμους των φυλακών των ΗΠΑ (και όχι μόνο) συνήθως καταγράφονται και παρακολουθούνται. Σύμφωνα με την Securus τα δεδομένα προστατεύονται και είναι προσβάσιμα μόνο σε εξουσιοδοτημένο προσωπικό επιβολής του νόμου, όπως αστυνομικοί και εισαγγελείς.
Ωστόσο, η έκτη τροποποίηση παρέχει σε όλους τους κρατούμενους το δικαίωμα να μιλούν ελεύθερα με τους δικηγόρους τους, χωρίς να καταγράφονται οι κλήσεις τους. Σε αυτό ακριβώς το σημείο αρχίζουν τα προβλήματα, καθώς ανάμεσα στα 70 εκατομμύρια κλήσεις, υπάρχουν και 14.000 που είναι κλήσεις σε δικηγόρους.
Η εταιρεία από την άλλη υποστηρίζει ότι δεν δεν υπάρχει “απολύτως κανένα αποδεικτικό στοιχείο” για συνομιλίες μεταξύ δικηγόρων και κρατουμένων, που κατεγράφησαν χωρίς τη συναίνεση και των δύο μερών.
Όπως και να έχει όμως, η συγκεκριμένη παραβίαση αναδεικνύει δύο μεγάλα ζητήματα, το πρώτο είναι ότι τα συστήματα της Securus “δεν είναι τόσο καλά προστατευμένα όπως ισχυρίζεται η εταιρεία, και το δεύτερο είναι ότι το ισχύον σύστημα για την ασφάλεια των κλήσεων δικηγόρων – κρατουμένων δεν είναι στεγανό.