Με το Oculus Rift πιο κοντά από ποτέ, οι game developers εργάζονται με ταχύτατους ρυθμούς για να δημιουργήσουν εφαρμογές που υποστηρίζουν την ογκώδη αλλά θαυματουργή μάσκα virtual reality.
liveoverfilms.com
Πριν από λίγες μέρες, η Hammerhead VR, μια νέα εταιρία που εξειδικεύεται στη δημιουργία εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας, κυκλοφόρησε ένα εντυπωσιακό trailer της πρότασης που έχει αναπτύξει για ένα παιχνίδι Star Wars σε μορφή εικονική πραγματικότητας.
Το video δημιουργήθηκε με την χρήση του Unreal 4 Engine και παρουσιάζει μια περιπλάνηση στον πασίγνωστο κόσμο του Star Wars, όπως θα μπορούσε να δείχνει μέσα από το Oculus Rift. Δείτε το παρακάτω:
Βέβαια, θα περάσει αρκετό χρονικό διάστημα έως ότου οι gamers θα έχουν την ευκαιρία να ζήσουν από κοντά την εμπερία ενός X-wing που πετά πάνω από το Death star. Η Hammerhead δεν αποκάλυψε πολλά για την δημιουργία του βίντεο και τα μελλοντικά σχέδια σχετικά με το παιχνίδι, δήλωσε, όμως πως πρόκειται για ένα μη κερδοσκοπικό πρότζεκτ φτιαγμένο από θαυμαστές των ταινιών.
Πάντως μια νέα φάση στην ιστορία του gaming πλησιάζει. Η τελική έκδοση του Oculus Rift παρουσιάστηκε στους δημοσιογράφους τον περασμένο Ιούνιο. Η μάσκα δείχνει σημαντικά πιο εργονομική και ελκυστική, με στρογγυλεμένες γωνίες, ενώ η συσκευασία για τους καταναλωτές θα περιλαμβάνει και ένα χειριστήριο Xbox 360.
Αυτή η εξέλιξη δεν είναι και τόσο απροσδόκητη, αφού το Oculus Rift ανήκει από πέρσι στο Facebook, το οποίο αναπτύσσει δικές του εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας. Με τη σειρά της, η Microsoft διαθέτει ποσοστό μετοχών της Facebook και έτσι κερδίζει άμεσα από την οικονομική και τεχνολογική ανάπτυξη του εν λόγω social network.
Είναι προφανές πως οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας προετοιμάζονται πυρετωδώς για την επέλαση της εικονικής πραγματικότητας. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνα της Digi Capital, εκτιμάται πως μέχρι το 2020 η βιομηχανία του virtual reality θα έχει τζίρο πάνω από 150 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ο ανταγωνισμός εστιάζεται κυρίως στην παραγωγή συμβατού software αφού φαίνεται πως τη μερίδα του λέοντος όσον αφορά το hardware θα κερδίσει η Oculus, τουλάχιστον με τα μέχρι στιγμής δεδομένα. Φυσικά, πολλοί τεχνολογικοί κολοσσοί όπως η HTC και η Samsung έχουν παρουσιάσει ήδη τις δικές τους συσκευές virtual reality, με το Vive και το Gear VR αντίστοιχα.
Samsung.com
Η μάχη για την παραγωγή software συμβατού με πλατφόρμες εικονικής πραγματικότητας εστιάζεται προς το παρόν κυρίως στον κόσμο του gaming. Όπως δήλωσε άλλωστε και ο πρωτεργάτης του VR Palmer Luckey στο Συνέδριο Under 30 του αμερικάνικου περιοδικού Forbes, η βιομηχανία των ηλεκτρονικών παιχνιδιών αποτελεί το πιο πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας, αφού είναι «η μόνη βιομηχανία που διαθέτει αρκετούς ταλαντούχους προγραμματιστές που μπορούν να δημιουργήσουν τα απαιτούμενα 3D περιβάλλοντα» .
Βέβαια, με την εισαγωγή της εικονικής πραγματικότητας το gaming δεν θα είναι ποτέ πια το ίδιο, αφού το Oculus Rift κάνει χρήση της περιφερειακής όρασης του παίχτη και βέβαια του tracking, δηλαδή της μετακίνησης της εικόνας σύμφωνα με τις κινήσεις του κεφαλιού του. Έτσι, η εμπειρία των video games γίνεται πιο ρεαλιστική από ποτέ. Τα πρώτα παιχνίδια που θα λειτουργήσουν στη μάσκα εικονικής πραγματικότητας είναι τα Eve: Valkyrie, Chronos, Edge of Nowhere και Herobound. Όλοι όμως ονειρεύονται τη μεταφορά του δικού τους αγαπημένου τίτλου σε μορφή εικονικής πραγματικότητας.
Ωστόσο, οι πιο απαισιόδοξοι (ή ρεαλιστές;) φοβούνται πως οι εταιρίες θα δυσκολευτούν να δημιουργήσουν παιχνίδια που να εκμεταλλεύονται στο έπακρο τις δυνατότητες του headsetκαι θα περιοριστούν στην ανάπτυξη εικονικών κόσμων με ελάχιστο gameplay. Τον Ιούνιο που μας πέρασε, η φετινή Ε3 ήταν κατά γενική ομολογία η Ε3 της εικονικής πραγματικότητας, και σε επίπεδο hardware και σε επίπεδο software.
Αρκετοί όμως reviewers, όπως ο Todd Martens των LA Times, διαμαρτυρήθηκαν πως τα playable demos των παιχνιδιών που δοκίμασαν δεν ήταν και τόσο επιτυχημένα. Κοινώς, αυτή η καθεαυτή δράση και η διαδραστικότητα υστερούσε σε σχέση με την συνηθισμένη οθόνη. Αν και οι εταιρείες διευκρίνισαν πως οι εκδόσεις που παρουσιάστηκαν δεν ήταν οι τελικές, το πρόβλημα παραμένει: Θα μπορέσουμε, επιτέλους να παίξουμε πραγματικά σε ένα τριδιάστατο περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας;
npr.org
Μια καλή μέση λύση θα ήταν η αρχική εφαρμογή της εικονικής πραγματικότητας σε παιχνίδια πολλών παιχτών με λιγότερο απαιτητικά γραφικά περιβάλλοντα. Για παράδειγμα, είναι πολύ πιο εύκολο να δοκιμαστεί η νέα τεχνολογία σε ένα στατικό παιχνίδι, όπως είναι ένα διαδικτυακό παιχνίδι πόκερ, παρά σε ένα πολύπλοκο first-person shooter με έντονη δράση.
Άλλωστε όπως είπε ο Palmer Luckey στο προαναφερθέν συνέδριο, ο πρωταρχικός στόχος του Virtual Reality είναι να «εκμηδενίσει τις αποστάσεις». Και στην περίπτωση του πόκερ βέβαια, οι αλλαγές στο online παιχνίδι θα είναι εξαιρετικά σημαντικές, αφού οι παίχτες θα έχουν πλέον ευκαιρία να έρχονται αντιμέτωποι κατά πρόσωπο με τους αντιπάλους τους, ακόμα και με διάσημους παίκτες, αντί να παρακολουθούν απλώς την εξέλιξη του παιχνιδιού στην οθόνη του υπολογιστή.
Έτσι, θα μπορούν να «διαβάσουν» τις κινήσεις τους ή ακόμα και να επηρεάσουν τη ψυχολογία τους. Πώς όμως αυτό το νέο στοιχείο θα επηρεάσει την στρατηγική των παιχτών σε μια online παρτίδα του δημοφιλούς Texas Hold’em πόκερ; Σίγουρα θα τους αναγκάσει να σκεφτούν από την αρχή τον τρόπο που παίζουν σήμερα. Σε κάθε περίπτωση η εισαγωγή της εικονικής πραγματικότητας θα κάνει το παιχνίδι πολύ πιο ρεαλιστικό, δίνοντας στους παίκτες την αίσθηση ότι παίζουν μαζί σε μία αίθουσα, ακόμα και αν βρίσκονται χιλιόμετρα μακριά ο ένας από τον άλλον.
Παρόλα αυτά, ειδικοί της τεχνολογίας όπως το techradar και το techcrunch πιστεύουν ότι στο μέλλον, οι δυνατότητες του Oculus Rift θα μπορέσουν να αξιοποιηθούν ιδανικά σε περιβάλλοντα MMORPG. Στο μεταξύ όμως, η Oculus ετοιμάζει και ταινίες συμβατές με το περιφερειακό, μέσω του Oculus Story Studio. Μάλιστα, πρόσφατα έδωσε στη δημοσιότητα το trailer για τη νέα ταινία, το «Henry», μια κωμωδία σε σκηνοθεσία του Ramiro Lopez Dau, γνωστό από τη δουλειά του στη Pixar.
Το Oculus rift θα είναι διαθέσιμο για αγορά τους πρώτους μήνες του 2016. Μέχρι τότε, μπορούμε να προετοιμαστούμε διαβάζοντας τις προδιαγραφές συμβατότητας του Rift σε υπολογιστή με Windows, και να κάνουμε όνειρα για τις δυνατότητές του, ενώ οι developers κοπιάζουν να μας ευχαριστήσουν.