Θα θυμόσαστε το σκάνδαλο με την διαφημιστική εταιρεία Superfish και την Lenovo. Βασικά η Superfish έγινε διάσημη για το ρόλο που έπαιξε στην συνεργασία της με τη Lenovo.
Η Lenovo είχε κάνει μια συμφωνία με τη συγκεκριμένη διαφημιστική εταιρεία που της επέτρεπε να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία της σε ορισμένους φορητούς υπολογιστές της. Να αναφέρουμε ότι τέτοιες συμφωνίες δεν είναι κάτι το ασυνήθιστο, καθώς οι περισσότεροι φορητοί υπολογιστές που κυκλοφορούν στην αγορά διαθέτουν λογισμικό για να το δοκιμάσετε και άλλα πρόσθετα που συχνά αποκαλούνται junkware.
Το πρόβλημα με τη συγκεκριμένη συμφωνία, ωστόσο ήταν ότι το ομώνυμο λογισμικό της Superfish πρόσθετε ένα πιστοποιητικό (root certificate) με έναν τρόπο που μετέτρεπε όλους τους υπολογιστές που το χρησιμοποιούσαν ευάλωτους σε σοβαρές επιθέσεις.
Οι επιτιθέμενοι θα μπορούσε να εκμεταλλευτούν την ευπάθεια για να καταγράψουν και να υποκλέψουν ευαίσθητες πληροφορίες από τους ανυποψίαστους πελάτες της Lenovo.
Αλλά η εταιρεία είναι γνωστή για περισσότερες δραστηριότητες εκτός από αυτή.
Μια μελέτη που έγινε το 2014, για παράδειγμα, διαπίστωσε ότι είναι μία από τις δύο μεγαλύτερες εταιρείες προμηθευτές διαφημίσεων με ad-injections σε ιστοσελίδες.
Τα Ad-injections προσθέτουν ή να αντικαθιστούν διαφημίσεις σε websites και διαθέτουν τα έσοδα τους σε εταιρείες τρίτων και στους διαχειριστές των websites.
Τι έγινε όμως με την διαφημιστική εταιρεία Superfish;
Αν προσπαθήσετε να ανοίξετε την αρχική σελίδα της Suρerfish, θα δείτε μια απλή δήλωση και όχι πληροφορίες για την εταιρεία και τα προϊόντα της.
“Η Superfish αλλάζει την εστίασή της – αλλά συνεχίζει να προσφέρει την πατενταρισμένη τεχνολογία οπτικής αναζήτησης στους εταίρους της. Αν ενδιαφέρεστε να συνεργαστείτε μαζί μας, επικοινωνήστε από το partners@suρerfish.com.”.
Φυσικά η τεχνολογία οπτικής αναζήτησης της Superfish εξακολουθεί να λειτουργεί, και η επίσημη ιστοσελίδα δεν αποκαλύπτει αν θα αλλάξει κάτι στο μέλλον.
Η δήλωση στην αρχική σελίδα της εταιρείας δεν είναι τυχαία. Εκτός από την αποκάλυψη του σκανδάλου με την Lenovo, ήρθε αμέσως μετά και η απόφαση της Google, να καταπολεμήσει τα Adware. (Η απόφαση φυσικά δεν είναι αλτρουιστική, καθώς τα Adware, προκαλούν τεράστιες οικονομικές απώλειες στα έσοδα της υπηρεσίας της εταιρείας AdSense)
Μια ανακοίνωση της Google αναφέρει ότι η εταιρεία προσπαθεί να αποκλείσει αυτού του είδους τις διαφημίσεις, με την αφαίρεση επεκτάσεων του προγράμματος περιήγησης από το Chrome Store, αλλάζοντας ουσιαστικά την πολιτική της για τις Adware επιχειρήσεις που θησαυρίζουν σε βάρος των καταναλωτών.
Να αναφέρουμε ότι η Suρerfish έχει 80 υπαλλήλους και έσοδα ύψους περίπου 40.000.000 δολαρίων σύμφωνα με την Wikipedia.