Θυμάστε τη Superfish; Ήταν μια διαφημιστική εταιρεία με έδρα την Καλιφόρνια. Έγινε περισσότερο γνωστή για το ρόλο που έπαιξε στο φιάσκο της Lenovo. Σήμερα αν επισκεφτείτε την επίσημη σελίδα της “εταιρείας” θα δείτε μια ανακοίνωση που αναφέρει το “κλείσιμο της επιχείρησης”.
Η εταιρεία, ιδρύθηκε το 2006, και ανέπτυξε έναν αλγόριθμο αναγνώρισης εικόνων και ταιριάσματος προϊόντων που χρησιμοποιούσε προγράμματα όπως το WindowShopper για να σερβίρει διαφημίσεις σε υπολογιστές.
Τα προϊόντα της εταιρείας διανέμονταν συχνά σαν προσφορές τρίτων και υπήρχαν μέσα σε εγκαταστάτες λογισμικού. Αυτό οδήγησε σε πάρα πολλές καταγγελίες χρηστών οι οποίοι ανακάλυπταν αργότερα ότι το Superfish είχε εγκαταστήσει διάφορα πρόσθετα στους browsers τους (Internet Explorer, Chrome ή Firefox).
Οι παραγωγοί περιεχομένου και οι εταιρείες στο Διαδίκτυο επηρεάστηκαν αρνητικά, καθώς και προσθέτονταν αυτόματα διαφημίσεις στις ιστοσελίδες τους οι οποίες όχι μόνο μείωναν τα έσοδα των διαχειριστών, αλλά επέφεραν και πολύ κακή φήμη στην ιστοσελίδα.
Μια μελέτη από την Google κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η SF ήταν μια από δύο μεγαλύτερες διαφημιστικές εταιρείες που χρησιμοποιούσαν μεθόδους injecting για να εμφανίζουν τις διαφημίσεις τους.
Τα πράγματα άρχισαν να “στραβώνουν” όταν έγινε γνωστό ότι ορισμένοι υπολογιστές της Lenovo ερχόταν με προεγκατεστημένο το Superfish.
Αυτό δε που έκανε το γεγονός ιδιαίτερα προβληματικό ήταν το πιστοποιητικό ρίζας που πρόσθετε το Superfish στους υπολογιστές της Lenovo. Έτσι όλες οι ασφαλείς συνδέσεις από τον υπολογιστή (μέσω HTTPS) αυτόν ήταν ευάλωτες σε επιθέσεις man-in-the-middle.
Τον περασμένο μήνα, η Superfish ανακοίνωσε θα αλλάξει την εστίασή της, αλλά ότι θα συνεχίσει να προσφέρει οπτική τεχνολογία αναζήτησης στους πελάτες της.
Η ιστοσελίδα της εταιρείας σήμερα δίνει ένα πολύ διαφορετικό μήνυμα αφού αναφέρει ότι η εταιρεία σταματάει τις δραστηριότητές της.
Την ίδια στιγμή όμως μια νέα εταιρεία εμφανίστηκε. Η ιστοσελίδα Just Visual εμφανίστηκε από το πουθενά, και μάλιστα προσπαθεί να κρύψει τα ίχνη της, αφού δείχνει να προστατεύεται από proxy καταχώρισης, κάτι που σημαίνει ότι δεν μπορείτε να δείτε ποιος την καταχώρησε.
Όμως το CrunchBase παρουσιάζει μια πολύ ενδιαφέρουσα πληροφορία για την JustVisual. Ο διαχειριστής ρης ιστοσελίδας και chief of product, Kevin Akira Lee, ήταν ο CEO της Superfish!
Η “νέα εταιρεία” διαθέτει αυτή τη στιγμή δύο νέα προϊόντα στην ιστοσελίδα της. Το πρώτο είναι μια υπηρεσία οπτικής αναζήτησης και αναγνώρισης εικόνων με το API της, και το δεύτερο η εφαρμογή “LikeThat Apps” για Android και iOS. Η εφαρμογή προσδιορίζει και ταιριάζει το στυλ, τη διακόσμηση και πολλά άλλα.
Έτσι ενώ η Superfish φαίνεται να εξαφανίστηκε η JustVisual ήρθε να παρέχει παρόμοιες υπηρεσίες. Μετά την ανακάλυψη όμως του νέου ονόματος μπορεί να παρατηρήσουμε σύντομα νέες αλλαγές.