Η τεχνητή νοημοσύνη εκπαιδεύει τους σκακιστές αντί να τους νικάει

Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να γίνει αρωγός των σκακιστών αντί απλά να προσπαθεί να τους νικήσει. Οι αλγόριθμοι του υπολογιστή Maia βρίσκουν τα λάθη στα οποία πρέπει να δουλέψουν οι αντίπαλοί του.

Ένα νέος αλγόριθμός σκακιού που ονομάζεται Maia μπορεί να βρει λάθη στα οποία πρέπει να δουλέψουν οι παίκτες διαφορετικών επιπέδων. Η τεχνητή νοημοσύνη έχει γίνει τόσο καλή στο σκάκι που ο μοναδικός της αντίπαλος είναι πλέον τα άλλα προγράμματα υπολογιστών. Πράγματι, ο άνθρωπος έχει 15 χρόνια να νικήσει μια μηχανή σε ένα τουρνουά σκακιού.

Είναι ένα εντυπωσιακό τεχνικό επίτευγμα, αλλά αυτή η κυριαρχία έχει κάνει επίσης το ανώτερου επιπέδου σκάκι, λιγότερο ευφάνταστο, καθώς οι παίκτες ακολουθούν όλο και περισσότερο στρατηγικές που παράγονται από άψυχους αλγόριθμους.

Ωστόσο, ένα νέο ερευνητικό έγγραφο δείχνει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε ακόμα να κεντρίσει το ενδιαφέρον των σκακιστών. Οι συγγραφείς της μελέτης ανέπτυξαν μια μηχανή σκακιού, η οποία σε αντίθεση με τους περισσότερους προκατόχους του, το σύστημά τους δεν έχει σχεδιαστεί για να νικήσει τους ανθρώπους. Αντ ‘αυτού, είναι προγραμματισμένη να παίζει σαν κι αυτούς.

  CHESS Νέα εφαρμογή, με ελληνική συμμετοχή, μετατρέπει έξυπνα κινητά και ταμπλέτες σε διαδραστικούς ξεναγούς στα μουσεία

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η Maia θα μπορούσε να κάνει το παιχνίδι πιο διασκεδαστικό. Αλλά θα μπορούσε επίσης να μας βοηθήσει να μάθουμε καλύτερο σκάκι, από τον υπολογιστή.

«Έτσι το σκάκι γίνεται ένα μέρος όπου μπορούμε να κατανοήσουμε την ανθρώπινη ικανότητα, μέσω της οπτικής γωνίας της υπερ-ευφυούς τεχνητής νοημοσύνης», δήλωσε ο ένας από τους μελετητές Jon Kleinberg, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Cornell.

Το σύστημά τους – που ονομάζεται Maia – είναι μια προσαρμοσμένη έκδοση του AlphaZero, ενός προγράμματος που αναπτύχθηκε από το ερευνητικό εργαστήριο DeepMind για να κυριαρχήσει το σκάκι, το Shogi και το Go.

Αντί να χτίσει τη Maia για να κερδίσει ένα παιχνίδι σκακιού, το μοντέλο εκπαιδεύτηκε σε μεμονωμένες κινήσεις που έγιναν από ανθρώπους. Ο συν-συγγραφέας της μελέτης Ashton Anderson είπε ότι αυτό επέτρεψε στο σύστημα να εντοπίσει σε ποιο σημείο πρέπει να δουλέψουν οι παίκτες.

Η Maia έχει αλγοριθμικά χαρακτηρίσει ποια λάθη είναι τυπικά σε ποια επίπεδα, και επομένως ποια λάθη πρέπει να δουλεύουν οι άνθρωποι και ποια λάθη πιθανότατα δεν πρέπει, επειδή είναι ακόμα πολύ δύσκολα για το επίπεδό τους.

  Το Πεντάγωνο των ΗΠΑ ακύρωσε συμφωνία με Microsoft ύψους 10 δισ

Η Maia μπορεί να μην είναι ικανή να διδάξει στους ανθρώπους να κατακτήσουν το AI στο σκάκι – αλλά θα μπορούσε να βοηθήσει να νικήσουν τους συνανθρώπους τους.

Μπορείτε να διαβάσετε το έγγραφο μελέτης στον διακομιστή arXiv.

Ακολουθήσετε μας στο Google News iGuRu.gr at Google news

Written by Δημήτρης

O Δημήτρης μισεί τις Δευτέρες.....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).


6  +  4  =