Ομάδα ακτιβιστών διαμαρτύρονται από το Μάιο του 2024 για την εγκατάσταση και επέκταση του εργοστασίου της TESLA στην Γερμανία, η οποία για την πραγματοποίησή της στοίχησε μέχρι στιγμής 500.000 δέντρα.
Η Kayrros , μια εταιρεία που αναλύει δορυφορικές εικόνες χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη, έκανε τον υπολογισμό της οικολογικού αποτυπώματός του εργοστασίου της TESLA στο Βρανδεμβούργο της Γερμανίας.
Σύμφωνα με την ανάλυση, η εταιρεία κατάλαβε μέχρι στιγμής περίπου 813 στρέμματα δάσους μεταξύ Μαρτίου 2020 και Μαΐου 2023, με αποτέλεσμα το κόψιμο 500.000 δέντρων.
Δεν ήταν παρθένο δάσος, καθώς αποτελούταν κυρίως από πεύκα φυτεμένα σε σειρές, με μονοκαλλιέργειες και με πολυσύχναστους δρόμους τριγύρω του. Επίσης δίπλα υπάρχουν σιδηροδρομικές γραμμές και από πάνω διέρχονται αεροπλάνα που απογειώνονται από το κοντινό αεροδρόμιο. Όλα αυτά σημαίνουν ότι η περιοχή δεν ήταν ιδανική για την άγρια ζωή.
Ωστόσο, το εργοστάσιο είχε σαφείς περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Η Kayrros εκτιμά ότι η απώλεια δέντρων ισοδυναμούσε με περίπου 13.000 μετρικούς τόνους εκπομπών CO2 ή τις ετήσιες εκπομπές σχεδόν 3.000 αυτοκινήτων φυσικού αερίου.
Σύμφωνα με τη γερμανική νομοθεσία, η Tesla θα πρέπει να ξαναφυτεύσει αλλού τον ίδιο αριθμό δέντρων που χάθηκαν, αλλά αυτά τα δέντρα θα χρειαστούν χρόνο για να αναπτυχθούν πριν αποκομίσουν μεγάλο όφελος άνθρακα ή παρέχουν υψηλής ποιότητας βιότοπο.
Η συμφωνία εγκατάστασης του εργοταξίου περιελάβανε επίσης τη μετεγκατάσταση ορισμένων άγριων ζώων, όπως μυρμηγκιών, νυχτερίδων και πουλιών, αλλά δεν γνωρίζουμε τι ακριβώς έχει γίνει για αυτό.
Δείτε τον χώρο του εργοστασίου στο Βρανδεμβούργο, πριν και μετά:
Η Tesla πρόσφατα επέκτεινε το εργοστάσιό της με σκοπό τον διπλασιασμό της παραγωγής της και σχεδιάζει να το επεκτείνει ακόμη περαιτέρω, αυξάνοντας τελικά την παραγωγική της ικανότητα από 500.000 αυτοκίνητα σε 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα ετησίως.
Το εργοστάσιο είναι ένα από τα έξι που έχει η εταιρεία σε όλο τον κόσμο, κατασκευάζοντας μπαταρίες και αυτοκίνητα. Ακτιβιστές συνεχίζουν ακόμα και σήμερα να διαμαρτύρονται για την επέκταση, αναφέροντας την απώλεια ακόμη περισσότερων δέντρων, απειλές για την προμήθεια του τοπικού νερού και την ανάγκη προστασίας της άγριας ζωής, μαζί με άλλα ζητήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού, όπως η εξόρυξη λιθίου και κοβαλτίου.
Η εταιρεία αυτοκινήτων αναθεώρησε τελικά τα σχέδιά της για να αποφύγει την εκκαθάριση άλλων 250 στρεμμάτων δάσους, αν και είχε πάρει έγκριση από τις Γερμανικές αρχές.
Είναι μια υπενθύμιση του τεράστιου αποτυπώματος της κατασκευής αυτοκινήτων, ακόμα κι αν τα EV είναι πολύ καλύτερα από τις ξεπερασμένες εκδόσεις αερίου και ντίζελ. Οι διαδηλωτές υποστηρίζουν ότι αντ’αυτού, θα πρέπει να επενδυθεί περισσότερη χρηματοδότηση στα μέσα μαζικής μεταφοράς, όπως τα τρένα.