Τι θα επιφέρει στην τεχνολογία ένας πόλεμος μεταξύ Κίνας και Ταϊβάν

Τι θα σήμαινε αλήθεια για το τεχνολογικό κόσμο αν γινόταν ένας πόλεμος μεταξύ Ταϊβάν και Κίνας, έστω και λίγων ημερών; Ας φανταστούμε ένα τέτοιο σενάριο και τις επιπτώσεις του.

china taiwan flags

Η αναμενόμενη επίσκεψη της προέδρου της Βουλής των Αντιπροσώπων, Νάνσι Πελόζι, έχει αυξήσει τις εντάσεις μεταξύ της Κίνας και της Ταϊβάν. Η στρατιωτική ρητορική της Κίνας αυξάνεται και άρχισαν τα παρατράγουδα, καθώς η Κίνα τη διεκδικεί ως μέρος της επικράτειάς της.

Κινεζικά μαχητικά αεροσκάφη πέταξαν κατά μήκος του Στενού της Ταϊβάν την Τρίτη πριν από την επίσκεψη της Πελόζι και η κυβέρνηση της Ταϊβάν δήλωσε ότι δέχθηκε κυβερνοεπίθεση. Η Κίνα έχει προειδοποιήσει επανειλημμένα ότι η επίσκεψη της Πελόζι θα μπορούσε να έχει “καταστροφικές συνέπειες”.

Τελικά η Πελόζι επισκέφτηκε σε μία στάση αστραπή την Ταϊβάν και έγινε ο υψηλότερος αξιωματούχος των ΗΠΑ που επισκέφτηκε το νησί εδώ και 25 χρόνια. Το αποτέλεσμα είναι η Κίνα να δεσμεύσει με NOTAM κοντινές θαλάσσιες περιοχές για στρατιωτικές ασκήσεις, να παραβιάζει τον εναέριο χώρο της Ταϊβάν και ακόμα δεν είδαμε τίποτα, καθώς το Πεκίνο δεν παίρνει ποτέ αποφάσεις εν θερμώ.

Σίγουρα περιμένουμε τα πράγματα να χειροτερεύσουν, αν και είναι ακόμα άγνωστο εάν η Κίνα θα εισβάλει στην Ταϊβάν ή θα παραμείνει στις απειλές. Το σίγουρο είναι ότι η σημασία της Ταϊβάν στον τεχνολογικό κόσμο είναι αναμφισβήτητη.

Η χώρα κατασκευάζει περισσότερο από το 90% των πιο προηγμένων ημιαγωγών στον κόσμο, με εξαγωγές 118 δισεκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι. Και είναι η έδρα της εταιρείας Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. (TSMC), το πιο προηγμένο εργοστάσιο τσιπ στον κόσμο, του οποίου οι πελάτες τους είναι επώνυμα ονόματα όπως AMD, Apple, Nvidia, ARM και άλλοι.

Χωρίς αυτά τα τσιπ, οι απογοητευτικές καθυστερήσεις που αντιμετωπίσαμε στα χρόνια της πανδημίας προσπαθώντας να αγοράσουμε ένα νέο αυτοκίνητο ή έναν φορητό υπολογιστή ή να βρούμε μια νέα κάρτα βίντεο ή PlayStation, θα φαίνονται απλά παιχνιδάκι. Και οι τεχνολογικές εξελίξεις σε πολλούς τομείς θα μπορούσαν να σταματήσουν ουσιαστικά.

Μία τέτοια σύγκρουση, θα είχε και ένα τεράστιο αντίκτυπο και από την άλλη αντιμαχόμενη μεριά. Η Κίνα είναι γνωστό ότι είναι η παγκόσμια βιομηχανία όλου του σε ηλεκτρονικά εξαρτήματα και συσκευές. Η σύγκρουση μεταξύ Κίνας και Ταϊβαν θα μετατραπεί σε σύγκρουση μεταξύ Κίνας – Αμερικής, και με την Ρωσία να παίζει το ρόλο της. Αυτό θα έχει σαν αντίκτυπο να σταματήσουν οι εξαγωγές της Κίνας προς τον Δυτικό κόσμο.

Ακόμα και αν τα όπλα ηχήσουν μόνο για λίγες ημέρες η οικονομικοί αποκλεισμοί θα συνεχιστούν για πάρα πολύ καιρό. Κάτι αντίστοιχο με τον πόλεμο Ρωσίας – ς που επηρέασε δραματικά το φυσικό αέριο και το σιτάρι. Τώρα θα δούμε τον τεχνολογικό κόσμο να χωρίζεται σε δύο στρατόπεδα και να επηρεάζεται δραματικά, όχι πως δεν πήραμε μία γεύση με την επί προεδρίας .

Σε μια πρόσφατη συνέντευξη στο CNN, ο πρόεδρος της TSMC Mark Liu είπε ότι μια εισβολή θα διαταράξει σοβαρά τις οικονομίες όχι μόνο της Ταϊβάν και της Κίνας, αλλά και των περισσότερων δυτικών χωρών.

«Ο πόλεμος δεν φέρνει νικητές. Όλοι οι χαμένοι», είπε. «Αν πραγματοποιηθεί εισβολή, το εργοστάσιο της TSMC θα γίνει ανενεργό. Επειδή πρόκειται για μια τόσο εξελιγμένη μονάδα παραγωγής, εξαρτάται από τη σύνδεση σε πραγματικό χρόνο με τον έξω κόσμο, με την Ευρώπη, με την Ιαπωνία, με τις ΗΠΑ, και η συνεχής προμήθεια από υλικά και χημικά έως ανταλλακτικά, μέχρι και λογισμικό».

Οι Ταϊβανοί αξιωματούχοι λένε ότι μια επίθεση στη χώρα τους από την Κίνα θα είχε μεγαλύτερο παγκόσμιο αντίκτυπο από ότι της Ρωσίας με την Ουκρανία, χτυπώντας βιομηχανίες όπως αυτοκινητοβιομηχανίες και προσωπικές ηλεκτρονικές συσκευές. Θα υπάρξει παγκόσμια έλλειψη προμήθειας όλων των ειδών.

Εάν υπάρξει σύγκρουση, θα επηρεαστούν ακόμα και οι διεθνής μεταφορές καθώς οι κοντινές θαλάσσιες διαδρομές (που είναι από τις πιο πολυσύχναστες στον κόσμο) δεν θα ήταν πλέον ασφαλής. Τους πρώτους επτά μήνες του έτους, λίγο λιγότερο από τα μισά από τα 5.400 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο χρησιμοποιούσαν το στενό της Ταϊβάν, μεταφέροντας όχι μόνο ημιαγωγούς και κινητά τηλέφωνα, αλλά και ρούχα και συσκευές. Περίπου το 88% των μεγαλύτερων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χρησιμοποιούν την πλωτή οδό. Και τα υλικά αυτά είναι και από την Κίνα.

Και ενώ ο πρόεδρος της TSMC λέει ότι μια εισβολή θα καθιστούσε το εργοστάσιό του ανενεργό, εάν η Κίνα έπαιρνε με κάποιο τρόπο την εγκατάσταση και την επαναλειτουργούσε, αυτό θα έδινε στη Κίνα ένα τεράστιο παγκόσμιο τεχνολογικό πλεονέκτημα και θα παρουσίαζε ένα εφιαλτικό σενάριο για την εσωτερική ασφάλεια των άλλων χωρών.

Αυτές οι εξελίξεις ήταν σχεδόν σίγουρα ένας παράγοντας για την ψήφιση του νόμου CHIPS και Science από τη Βουλή των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ, την περασμένη εβδομάδα. Το νομοσχέδιο, το οποίο ο Πρόεδρος Μπάιντεν υπέγραψε σε νόμο την Τρίτη το απόγευμα, θα δημιουργήσει κίνητρα δισεκατομμυρίων δολαρίων για τους κατασκευαστές τσιπ, για την κατασκευή εργοστασίων στις ΗΠΑ.

Στα δικά μας τώρα, η Ελλάδα είναι για την Κίνα η πύλη της στην Ευρώπη. Επιχειρηματικά δραστηριοποιείται στο λιμάνι του Πειραιά με την COSCO (ΣΕΠ Α.Ε.) και διακινεί εμπορευματοκιβώτια (containers) από και σε όλη την Ευρώπη. Μία σύγκρουση Κίνας – Ταϊβάν και κατ’επέκταση ΗΠΑ – Κίνας θα έκανε την Ελλάδα μπαλάκι και θα έπρεπε και πάλι να διαλέξει στρατόπεδο.

Εκτός δηλαδή που θα φτωχύνουμε τεχνολογικά θα υποστούμε και την απώλεια εισόδων από την 5.000.000 εμπορευματοκιβωτίων τον χρόνο. Όλη η κίνηση θα μεταφερόταν στην Βαλένθια της Ισπανίας, καθώς οι εισαγωγές από Κίνα θα μηδενίζονταν.

Get the best viral stories straight into your inbox!















Written by Δημήτρης

O Δημήτρης μισεί τις Δευτέρες.....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).