Πώς αποφασίζει το TikTok ποιος θα γίνει viral; Ποιοι δημιουργοί περιεχομένου μπορούν να έχουν δισεκατομμύρια προβολές και την ευκαιρία να βγάλουν χρήματα, και ποιοι απορρίπτονται;
Όπως θα περίμενε κανείς, ο αλγόριθμος βίντεο του TikTok λειτουργεί στο παρασκήνιο, και διαχειρίζεται κρυφά το τι βλέπετε.
Οι New York Times αποκάλυψαν ορισμένες από τις εσωτερικές λειτουργίες του αλγόριθμου της TikTok, συμπεριλαμβανομένου και του τρόπου με τον οποίο κάνει τους χρήστες να επιστρέφουν για δουν περισσότερα. Αναφέρουν επίσης πώς διαχειρίζεται τους δημιουργούς περιεχομένου και τα χρήματα που εισπράττουν.
Table of Contents
Ο μυστικός αλγόριθμος του TikTok
Μέχρι σήμερα οι περίπλοκες λεπτομέρειες του αλγόριθμου βίντεο της TikTok ήταν μυστικές. Λογικό, καθώς οι περισσότερες εταιρείες τεχνολογίας κρατούν τη μυστική συνταγή κλειδωμένη στο θησαυροφυλάκιο.
Ωστόσο, οι New York Times είδαν ένα εσωτερικό έγγραφο της TikTok που διέρρευσε με τίτλο “TikTok Algo 101” το οποίο παρέχει μια επισκόπηση των λειτουργιών του αλγόριθμου της εταιρείας. Το έγγραφο επιβεβαιώθηκε σαν πραγματικό από έναν εκπρόσωπο της TikTok.
Λοιπόν, πώς λειτουργεί ο αλγόριθμος της TikTok;
Ανακαλύπτει τι σας αρέσει, και σας δίνει όλο και περισσότερο υλικό από αυτό. Συνεχίζει να το κάνει για να σιγουρευτεί ότι δεν θα βαρεθείτε.
Ο αλγόριθμος της TikTok λειτουργεί έχοντας τέσσερις κύριους στόχους: την αξία του χρήστη, την μακροπρόθεσμη αξία του χρήστη, την αξία του δημιουργού και την αξία της πλατφόρμας.
Εν ολίγοις, όσο περισσότερο παραμένετε στην πλατφόρμα, τόσο περισσότερες δυνατότητες έχετε να κερδίσετε χρήματα από την διαφήμιση, κάτι που είναι ο απώτερος στόχος τόσο για την TikTok όσο και για τους δημιουργούς περιεχομένου που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα.
Γνωρίζουμε ήδη ότι το TikTok είναι απίστευτα καλά προσαρμοσμένο στις προτιμήσεις των χρηστών του, είτε είστε δημιουργός περιεχομένου είτε απλώς καταναλώνετε το ατελείωτο feed περιεχομένου βίντεο της TikTok.
Αλλά όταν επισκεφτείτε το feed TikTok For You, θα δείτε περισσότερο περιεχόμενο από τους δημιουργούς του TikTok παρά “τυχαία” βίντεο που σχετίζονται με hashtags και άλλες αναζητήσεις που έχετε κάνει.
Αυτά τα βίντεο συνδυάζουν το ιδανικό επίπεδο δημιουργίας εσόδων της TikTok. Η διάρκεια του βίντεο και η ποιότητα του δημιουργού είναι το κλειδί για να σας κρατήσουν στην υπηρεσία περισσότερο.
TikTok προωθεί “ανθυγιεινό” ή προβληματικό περιεχόμενο;
Ένας από τους λόγους για τους οποίους ο υπάλληλος της TikTok διέρρευσε το εσωτερικό έγγραφο στους New York Times ήταν γιατί “ενοχλήθηκε από την προώθηση “θλιβερού” περιεχόμενου που θα μπορούσε να προκαλέσει αυτοτραυματισμούς”.
Ο μοναδικός σκοπός της εφαρμογής είναι να συνεχίσει να προσθέτει περισσότερους χρήστες και να τους κρατά όσο το δυνατόν περισσότερο στην πλατφόρμα της. Η διατήρηση των χρηστών είναι ένα τεράστιο κομβικό σημείο και φαίνεται ότι μερικές φορές αυτό σημαίνει ότι αφήνει κάθε ηθική υποχρέωση στην άκρη.
Προσθέστε τον πραγματικό κίνδυνο εθισμού με τη συνεχή ροή της ντοπαμίνης στον εγκέφαλο στα ήδη υπάρχοντα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι χρήστες του TikTok.
Ο αλγόριθμος της TikTok σας κάνει να επιστρέφετε για περισσότερα
Ακόμη και όταν ξέρετε τι συμβαίνει, ο αλγόριθμος της TikTok έχει τη δύναμη να σας τραβήξει πίσω. Το σύστημα συστάσεων περιεχομένου της TikTok θα βελτιώσει τις αναζητήσεις σας και θα παρουσιάζει όλο και πιο ενδιαφέροντα βίντεο για θέμα που φαίνεται να σας ενδιαφέρει.
Με λίγα λόγια, ο αλγόριθμος της TikTok όπως και κάθε άλλος αλγόριθμος των social media, εστιάζει σε ένα πράγμα, τα χρήματα.
Γι αυτό προσοχή στις επιλογές σας αλλά και στις επιλογές των παιδιών σας.
Κι έτσι όλα καταλήγουν στη σύγχρονη έκφραση που ονομάστηκε : “εμπειρία τεχνολογίας” όπου πίσω της κρύβεται ο καταναλωτισμός, η χειραγώγηση των μαζών και κυρίως η αποχαύνωση τους, μόνο και μόνο για να έχει κάποια (συγκεκριμένη elit) την πρωτοκαθεδρία όπου δε χωράνε αντιδράσεις για την παγκόσμια φτώχεια, πείνα, κακουχία.
Αναρωτιέμαι όμως αν οι σύγχρονοι γονείς είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι έτσι ώστε να προστατεύσουν τα παιδιά τους μιας και αυτοί, οι νέοι γονείς, είναι μεγαλωμένοι και γαλουχημένοι μέσα στους διαδρόμους των “μοντέλων” και των σκουπιδιών της Tv και μέσα στην ανέχεια, την ίδια ώρα που τα παιδιά τους γεννήθηκαν μέσα σε φονικά Μνημόνια και σε “ασθένειες”. Ψυχικές και φυσικές.
Θεωρώ πως δεν είμαι απαισιόδοξος άνθρωπος, όμως, κρατώ μικρό καλάθι για το τι θα επιτύχει η σύγχρονη κοινωνία έναντι των μεγάλων εχθρών (τις υπερεθνικές εταιρείες) που την περιβάλλει.