Μία εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα ονόματι Twitch, η οποία επιτρέπει στους χρήστες της να συμμετέχουν εύκολα σε εγχειρήματα crowdsourcing ανέπτυξαν ερευνητές με επικεφαλής τον Μάικλ Μπερνστάιν, του Πανεπιστημίου Στάνφορντ στην Καλιφόρνια.
Γενικότερα, οι συμμετέχοντες σε προγράμματα crowdsourcing συχνά λαμβάνουν κάποια αμοιβή για την εκτέλεση απλών εργασιών, ωστόσο πολύ συχνά αυτές οι εργασίες καταλαμβάνουν αρκετό από τον χρόνο που κάθεται κάποιος στον υπολογιστή, με αποτέλεσμα από ένα σημείο και μετά να χάνεται το ενδιαφέρον. Στην περίπτωση του Twitch, το crowdsourcing μεταφέρεται στο κινητό, με την εφαρμογή να αντικαθιστά την οθόνη «ξεκλειδώματος» με ένα ειδικό interface για crowdsourcing: αντί ο χρήστης να κάνει τη συνήθη κίνηση «ξεκλειδώματος», εκτελεί τέτοιου είδους εργασίες, όπως, για παράδειγμα, την επιλογή της καλύτερης μεταξύ δύο φωτογραφιών ή την επιβεβαίωση (ή όχι) ενός περιστατικού/ συμβάντος που αναφέρεται σε ιστοσελίδα σαν τη Wikipedia.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του New Scientist, η ομάδα του Μπερνστάιν ανέβασε το Twitch στο Google Play και «στρατολόγησε» 82 από τα άτομα που το κατέβασαν. Οι χρήστες αυτοί ολοκλήρωσαν 11.200 εργασίες μέσα σε διάστημα τριών εβδομάδων. Οι ερευνητές εκτιμούν ότι η ιδέα θα έχει ανταπόκριση, καθώς κάθε εργασία είναι εξαιρετικά γρήγορη – ελάχιστα πιο χρονοβόρα από την κανονική κίνηση «ξεκλειδώματος» του κινητού. Παράλληλα, το «πνευματικό φορτίο» θεωρείται αμελητέο.
Σύμφωνα με τον Ρατζάν Βαΐς, του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, Σάντα Κρουζ (ο οποίος θα παρουσιάσει την εφαρμογή σε συνδιάσκεψη στο Τορόντο τον Απρίλιο), οι διαδικασίες συμμετοχής σε διαδικασίες crowdsourcing φαντάζουν συχνά κουραστικές, ωστόσο όταν επιδεικνύνονται μία – μία μέσω του Twitch, το κοινό θα ενθαρρύνεται, καθώς δεν θα υπάρχει στην ουσία δέσμευση χρόνου. «Έρευνες θα μπορούν να γίνονται πλέον από τον καθένα και σημαντικά πράγματα θα μπορούν να μαθαίνονται γρήγορα και από πολλούς ανθρώπους που χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα» σημειώνει. Επίσης, εκτιμάται ότι θα ανοίξει ο δρόμος για τη μεγάλη διευκόλυνση των ερευνών καταναλωτών.
Πηγή: naftemporiki.gr