To Twitter «ξέρει» πότε κάποιος κινδυνεύει από κατάθλιψη

Με τα των χρηστών του, το Twitter έχει εξελιχθεί σε ένα τεράστιο κανάλι προσωπικής έκφρασης, το οποίο μπορεί να φανεί χρήσιμο σε δημόσιας ς – ειδικά σε θέματα κατάθλιψης.

Ο Έρικ Χόρβιτς, του Microsoft Research Redmond, αποτελεί πρωτοπόρο της έρευνας πάνω στο Twitter και την κατάθλιψη, και εκτιμά ότι κάποια στιγμή «έξυπνα» συστήματα θα μπορούν να αναλύσουν το Twitter feed ενός χρήστη και να τον προειδοποιήσουν εάν κινδυνεύει από κατάθλιψη, σύμφωνα με δημοσίευμα του Time.

«Αναρωτηθήκαμε αν μπορούμε να δημιουργήσουμε μέσα που θα μπορούν να αντιληφθούν πότε κάποιος πάσχει από κατάθλιψη, απλά και μόνο από τις δημοσιεύσεις του. Τι λένε οι άνθρωποι στον κόσμο σε δημόσιους χώρους; Μπορείτε να φανταστείτε εργαλεία που θα ενημερώνουν για μεταβολές στη διάθεση ενός χρήστη, πριν καν τις νιώσει ο ίδιος» αναφέρει.

Ο Χόρβιτς και μια ομάδα ερευνητών έχουν βοηθήσει στην ανάπτυξη μίας μεθόδου που επιτρέπει την πρόβλεψη κατάθλιψης σε χρήστες του Twitter με ακρίβεια 70%, μέσω «σκαναρίσματος» των tweets τους. Ωστόσο, η μέθοδος έχει ακόμα πολλά περιθώρια βελτίωσης, καθώς μπορεί να διαφύγουν κάποιες ενδείξεις και να μην εντοπιστούν άνθρωποι που μπορεί να παρουσιάσουν το συγκεκριμένο πρόβλημα. Επίσης, σύμφωνα με τον Χόρβιτς, υπάρχει θέμα με τα λάθη, καθώς στο 10% των περιπτώσεων βρέθηκαν να κινδυνεύουν με κατάθλιψη υγιείς χρήστες.

Στο πλαίσιο της έρευνας, η ομάδα της Microsoft βρήκε 476 χρήστες του Twitter, 171 εκ των οποίων είχαν κατάθλιψη. Στη συνέχεια, οι ερευνητές εξέτασαν τα ιστορικά τους στο Twitter μέχρι και έναν χρόνο πριν τη διάγνωση, αναζητώντας διάφορες ενδείξεις κατάθλιψης, αναλύοντας 2,2 εκατ. tweets με υπολογιστικά μοντέλα. Μέσω της σύγκρισης των tweets των χρηστών με κατάθλιψη με αυτά υγιών χρηστών, αναπτύχθηκε μια μέθοδος που μπορεί να προβλέψει περιπτώσεις κατάθλιψης πριν αυτές εκδηλωθούν. Το εν λόγω «μοντέλο» στη συνέχεια δοκιμάστηκε και σε άλλο δείγμα χρηστών, με ποσοστό επιτυχίας 70%.

Κάποια tweets ήταν «προφανή»: «θέλω κάποιον να με αγκαλιάζει και να είναι εκεί για μένα όταν είμαι λυπημένη», «το να έχω ξανά δουλειά με κάνει χαρούμενο. Λιγότερος χρόνος για να είμαι θλιμμένος και να βλέπω λυπηρές ταινίες» κ.α.. Ωστόσο, οι ερευνητές της Microsoft εξέτασαν και άλλους παράγοντες, όπως τον αριθμό των tweets ανά ημέρα, την ώρα που οι χρήστες έκαναν τα tweets, τον βαθμό αλληλεπίδρασης με άλλους, το είδος της γλώσσας κ.α.

Επίσης, αναζήτησαν λέξεις – κλειδιά που υποδεικνύουν κατάθλιψη («άγχος», «ναυτία», «ύπνος», «νευρικότητα» κ.α. χρησιμοποιούνταν συχνά, ωστόσο υπήρχαν και άλλες, φαινομενικά πιο «αθώες» λέξεις, όπως «αγάπη», «αυτός», «αυτή», «σπίτι», «ανοχή», «α», «ταινίες» κ.α.). Σημαντική είναι και η συχνότητα των tweets και των διαλόγων με άλλους χρήστες, καθώς άτομα που βρίσκονται σε κατάθλιψη τείνουν να «tweetάρουν» λιγότερο και αλληλεπιδρούν λιγότερο με άλλα άτομα, σύμφωνα με τον Χόρβιτς.

Ένας τομέας στον οποίο θα μπορούσε να φανεί χρήσιμη η έρευνα αυτού του είδους είναι η αξιολόγηση των αντιδράσεων του κοινού σε σημαντικά γεγονότα. Η παρατήρηση και ανάλυση των Twitter feeds μετά από «τραυματικά» περιστατικά θα μπορούσε να επιτρέψει την περαιτέρω κατανόηση του πώς ακριβώς οι χρήστες επηρεάζονται από τα νέα.

«Η άποψή μας είναι ότι το Twitter είναι η μεγαλύτερη παρατηρησιακή ανθρώπινης συμπεριφοράς που έχουμε δει ποτέ, και δουλεύουμε σκληρά για να την εκμεταλλευτούμε» λέει στο Time ο Τάιλερ ΜακΚόρμικ, του Κέντρου Στατιστικής και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον. Σημειώνεται ότι η ομάδα του ΜακΚόρμικ εργάζεται επίσης πάνω στο αντικείμενο, όπως και ομάδα του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια- Σαν Ντιέγκο.

naftemporiki.gr

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















Written by Δημήτρης

O Δημήτρης μισεί τις Δευτέρες.....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).