Τι δεν μας λέει το Facebook για την εξαγορά της WhatsApp

Η εταιρεία κοινωνικής δικτύωσης εξαγόρασε την υπηρεσία μηνυμάτων WhatsApp, έναντι του ποσού-μαμούθ των 19 δις δολαρίων, το υψηλότερο κόστος εξαγοράς, στην ιστορία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Πρόκειται για μυθικό ποσό, αλλά είναι αρκετό, προκειμένου το Facebook να κερδίσει τη «μάχη» των μηνυμάτων κινητής τηλεφωνίας; (Σημειωτέον πως όπως είχε γίνει γνωστό, προ ολίγου καιρού, μια άλλη εταιρεία messaging, η Snapchat, είχε πει «όχι» στην προσφορά του Facebbok). Και τι είναι αυτό που σύμφωνα με τους ειδικούς, η εταιρεία δεν μας λέει;

facebook

Όπως μεταδίδεται και στο CNBC, η υπηρεσία WhatsApp έχει ενώπιόν της σοβαρούς ανταγωνιστές και δεν αποκλείεται να χρειαστεί να προβεί και σε κάποιες αλλαγές, σύμφωνα με τους αναλυτές.

«Υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός στον χώρο, όχι μόνο στις , αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο. Πρόκειται για συνεχή απειλή», σχολιάζει ο Brian Blau, αναλυτής στη Gartner. Από την υπηρεσία AIM της AOL μέχρι το Skype και το Gtalk της Google, οι παροχές αυτές δεν είναι κάτι νέο στον χώρο της τεχνολογίας.

Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός. Η WhatsApp μπορεί να υπερηφανεύεται για τους 450 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες που διαθέτει – εκ των οποίων το 70% είναι καθημερινά ενεργοί – αλλά υπάρχουν μεγάλοι «» στον χώρο, με χαρακτηριστικό το παράδειγμα του Viber. «Όλοι προσπαθούν σε αυτόν τον χώρο», αναφέρει η Julie Ask, αναλύτρια στη Forrester.

Και ενώ το WhatsApp μπορεί να είναι η ευκαιρία του Facebook να καθιερωθεί για τα καλά στον χώρο αυτόν, δεν αποκλείονται καθόλου και οι αλλαγές στην πλατφόρμα, κάτι που θέτει εν αμφιβάλω το μέλλον της υπηρεσίας, καθώς όπως προειδοποιούν οι ειδικοί, θα μπορούσε να διώξει μέρος των χρηστών.

«Όλοι επιμένουν να επαναλαμβάνουν ό,τι είπε ο Zuckerberg, όταν ανακοίνωσε την εξαγορά, αλλά υπάρχουν και πολλά που δεν είπε», παρατηρεί η Ask.

Κάτι σημαντικό που δεν ανέφερε ο ιδιοκτήτης του Facebook, , είναι πως η εξαγορά της υπηρεσίας δίδει στο Facebook πρόσβαση στα των χρηστών του WhatsApp, κάτι που γεννά ανησυχίες σχετικά με τη διασφάλιση της προστασίας των προσωπικών δεδομένων, κατά τους αναλυτές.

Μάλιστα, όπως επισημαίνουν, ακόμη και εάν όντως τα δεδομένα των χρηστών είναι εξασφαλισμένα και εάν το Facebook δεν εγχειρήσει πρόσβαση σε αυτά, η εταιρεία εντούτοις, θα βρει τον τρόπο, προκειμένου να έχει κέρδη.

«Θα ήταν τρελός, κάποιος που έχει 450 εκατ. χρήστες, να μην συλλέγει δεδομένα και να παράγει ιδέες από αυτό», σχολίασε η Ask.

Και ο διευθύνων σύμβουλος της Wickr, Nico Sells, προειδοποίησε για τον κίνδυνο αυτόν που θα μπορούσε να απομακρύνει τους χρήστες, δεδομένου και τους γεγονότος πως ήδη η πολιτική προστασίας της WhatsApp δεν θεωρείται άκρως επαρκής.

Εκτός από τη συλλογή δεδομένων των χρηστών, το Facebook θα μπορούσε να πιέσει, εν συνεχεία, τη WhatsApp, ώστε να φιλοξενούνται διαφημίσεις, κάτι που επίσης θα ενοχλούσε τους χρήστες.

Σύμφωνα, πάντως, με τον Zuckerberg, το Facebook δεν σκοπεύει να κερδίσει χρήματα κατ’αυτόν τον τρόπο, αλλά και ο συνιδρυτής της WhatsApp, Jan Koum, διεβεβαίωσε τους χρήστες ότι η επικοινωνία τους δεν θα «διακόπτεται» από διαφημίσεις.

Πάντως, σύμφωνα με τον Blau, είναι απίθανο, ο Jan Koum, να τηρήσει (για πολύ) την υπόσχεσή του, ενώ σύμφωνα με την Ask, θα μπορούσε να συμβεί ό, τι συνέβη με το Instagram.

Κέρδος online

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















giorgos

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).