Facebook: Μετατόπιση της εξουσίας. Τι δεν γνωρίζετε;

“Μετακινηθείτε γρήγορα και σπάστε πράγματα”, ή “Move fast and things” αναφέρει το ήθος του Facebook. Σε πέντε λέξεις, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας μετατόπισε το μοντέλο της σκέψης ολόκληρου του τεχνολογικού κόσμου.

Κάποτε όλα ήταν σχετικά με την ποιότητα, αλλά τώρα η προώθηση γρήγορων ενημερώσεων με νέα χαρακτηριστικά, η δοκιμή των ενημερώσεων σε ένα πολύ μεγάλο αριθμό beta tester, ή ακόμα και μιας ολόκληρης περιοχής, και φυσικά η έκδοση ενημερώσεων που επιδιορθώνουν τα αναπόφευκτα σπασμένα.

Αυτό που ξεκάθαρα ξεκίνησε από το Facebook έχει γίνει πλέον η κινητήρια ιδέα πίσω από ολόκληρο το τεχνολογικό οικοσύστημα. Facebook

Η ταχύτητα που επιτρέπει σπασίματα

Με τις εφαρμογές που αναπτύσσονται σε λίγες μέρες και πωλούνται για εκατομμύρια δολάρια μόλις λίγες εβδομάδες αργότερα, είναι εύκολο να δούμε γιατί η Silicon Valley δίνει τέτοια σημασία στην ταχύτητα.

Τι λέτε για το πρόγραμμα Windows Insider, και τα απανωτά builds; Μια τεράστια βάση δεδομένων χρηστών που παίζουν το ρόλο των beta testers, ταχύτατες ενημερώσεις και ας υπάρχουν συχνά προβλήματα συμβατότητας ή πρόχειρου προγραμματισμού.

Και για το Facebook, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο, η ταχύτητα ήταν η πρωταρχική ιδέα. Αλλά τώρα, τα πάντα όλα είναι σχετικά με την ταχύτητα. Όλοι μπορούν να εντοπίσουν, να σπάσουν, να αναβαθμίσουν και φυσικά να ξεκάνουν τους αντιπάλους, γρήγορα.

Για να βοηθηθεί σε αυτή την πρακτική, το Facebook διαθέτει τώρα ένα εσωτερικό σύστημα προειδοποίησης το οποίο εντοπίζει τις απειλές που έρχονται από μικρότερες , σύμφωνα με τη The Wall Street Journal.

Δεν γνωρίζουμε και πολλά για την συγκεκριμένη τεχνολογία, εκτός από την ικανότητά της να κατασκοπεύει ανταγωνιστές σε μια προσπάθεια να κυριαρχήσει στη μάχη για να προωθήσει νέες δυνατότητες κάτω από το brand name του Facebook.

Facebook: To Κινητήριο Μήνυμα

Η νέα τεχνολογία ήρθε μετά από μια συνάντηση που πραγματοποιήθηκε το περασμένο καλοκαίρι, κατά την οποία ο Zuckerberg είπε στους υπαλλήλους του: να μην αφήσουν την υπερηφάνεια να παρεμποδίσει τις ανάγκες των χρηστών του.

Εάν καταλαβαίνετε την στενογραφία της τεχνολογίας, μπορείτε να το συνοψίσετε το μήνυμα στις παρακάτω λέξεις:

“Μην φοβάστε να αντιγράψετε ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά ή ανταγωνιστές.”

Παραδείγματα που σπάνε ανταγωνιστές

Πάρτε το Snapchat. Το Facebook κλασσικά έκλεψε μερικά από τα καλύτερα χαρακτηριστικά του Snapchat, όπως το «Stories», το οποίο είναι τώρα διαθέσιμο σε κάποια μορφή στο Facebook, καθώς και στα και Whatsapp, που ανήκουν στο Facebook.

Πάμε παρακάτω: Μετά την επιτυχία του Meerkat στο SXSW το 2015, ήρθε το Periscope, μια ανταγωνιστική εφαρμογή που τελικά αγόρασε και στη συνέχεια ενσωματώθηκε στο Twitter.

Το Meerkat δεν μπορούσε πλέον να ανταγωνιστεί και τελικά σταμάτησε την υπηρεσία. Από τα υπόλοιπα τμήματα της εφαρμογής που δεν άντεξε τον ανταγωνισμό, προήρθε η Houseparty, μια εφαρμογή ς βίντεο που σας συνδέει με έως και οκτώ φίλους και σας επιτρέπει να φιλοξενείτε πολλαπλά «party» ταυτόχρονα.

Τώρα είναι υπό πολιορκία από το Facebook, το οποίο έχει αναπτύξει ένα ανταγωνιστικό προϊόν, το Bonfire, που θα ξεκινήσει αυτό το φθινόπωρο.

Οι εφαρμογές των ανταγωνιστών μπορεί να έχουν την ίδια μοίρα, γιατί δεν έχουν τα έξοδα που απαιτούνται για μια συνεχή ανάπτυξη ή ακόμα χειρότερα, το Facebook θα μπορούσε ενδεχομένως να λειτουργεί το Bonfire επ ‘αόριστον, ακόμα και με απώλειες, μόνο και μόνο για να σπάσει έναν ανταγωνιστή.

Το Facebook δεν είναι η μόνη εταιρεία

Η Amazon, η Microsoft, η Apple, και άλλοι κάνουν ακριβώς το ίδιο έναντι στους μικρότερους ανταγωνιστές. Οι επιχειρήσεις που λειτουργούν εκτός σύνδεσης μπορούν να κρατούν την εξουσία τους για δεκαετίες, όμως η ταχύτητα με την οποία αναπτύσσονται οι online εταιρείες, αλλάζει όλο το παιχνίδι.

Για παράδειγμα, η Amazon θα μπορούσε να παραλύσει την οικονομία, αν συνεχίσει να μεγαλώνει με τον ίδιο ρυθμό. Το Facebook και η Google ήδη αντιπροσωπεύουν το 20% του κάθε δολαρίου που δαπανάται για διαφημίσεις. Το Twitter συνεχίζει να λειτουργεί με τεράστιες απώλειες αλλά παραμένει αρκετά μεγάλο για να αποτρέψει τους ανταγωνιστές να δημιουργήσουν κάτι αντίστοιχο.

Το μέλλον δεν φαίνεται λαμπερό. Αν συνεχίσουμε να αγνοούμε τη μετατόπιση της εξουσίας, μια μέρα θα είμαστε στο έλεος μιας χούφτας τρελών, που θα ανταγωνίζονται μόνοι τους.

Get the best viral stories straight into your inbox!















giorgos

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).