Το τελευταίο διάστημα στα portals τεχνολογίας, αναφέρεται συνεχώς το iPhone X. Για ποιο λόγο συμβαίνει; Γιατί τόση διαφήμιση για ένα προϊόν που δεν έχουμε δει παρά μόνο σε μερικά (ελάχιστα) βίντεο παρουσίασης που κυκλοφορούν;
Τι κερδίζουν οι εμπλεκόμενοι;
Καλώς ήρθατε στον κόσμο των trends!
Με τον όρο trend εννοούμε την τάση της μόδας. Άλλα συνώνυμα του όρου είναι οι λέξεις: φορά και ροπή. Trend στο Twitter ας πούμε είναι όλες οι θεματικές που γίνονται μόδα και απασχολούν τους περισσότερους χρήστες του κοινωνικού δικτύου. Τα πιο hot trends υπάρχουν πάντα στη δεξιά στήλη του Twitter, όταν κοιτάζετε το προφίλ σας, ή το προφίλ ενός άλλου χρήστη.
H πιο αξιόπιστη πηγή για trends που διατίθενται στον ιστό εδώ και καιρό, είναι η υπηρεσία Google Trends. Τα Trends της εταιρείας θεωρούνται ο παράδεισος ενός marketer και όχι μόνο. Πρόκειται για μία τεράστια βάση δεδομένων που παρέχει πληροφορίες για τις εποχιακές, γεωγραφικές και δημοφιλείς τάσεις στο διαδίκτυο.
Το Google Trends από μόνο του είναι μια πολύ μεγάλη υπηρεσία της εταιρείας. Προσφέρει ένα keyword εργαλείο που σας βοηθάει να ελέγξετε τον όρο που σας ενδιαφέρει από το πλαίσιο αναζήτησης. Έτσι μπορείτε να παρακολουθήσετε την δημοτικότητα κάποιου όρου στην πάροδο του χρόνου, και το τοπικό ενδιαφέρον. Μπορείτε επίσης να συγκρίνετε κάθε όρο που σας ενδιαφέρει με άλλες συναφείς αναζητήσεις.
Με το συγκεκριμένο εργαλείο μπορείτε όχι μόνο να επιλέξετε τους πιο δημοφιλής όρους, αλλά και για να αποφύγετε τους όρους με μειωμένες αναζητήσεις.
Όμως τα εργαλεία της Google που ουσιαστικά καθορίζουν την αγορά και τις δημοσιεύσεις που βλέπετε δεν τελειώνουν εδώ. Το παραπάνω εργαλείο μπορεί να συνδυαστεί με μια γκάμα εργαλείων της εταιρείας όπως το Google AdWords αλλά και το πολύ εξειδικευμένο Keyword Planner.
Πρόκειται για μια ακόμα πιο βελτιωμένη έκδοση του Keyword Tool της Google. Το εργαλείο AdWords Keyword Planner σας βοηθάει να εντοπίσετε ακόμη περισσότερα keywords που σχετίζονται με σχετικές φράσεις της ιστοσελίδα σας ή από κάποια γενικότερη κατηγορία. Με το εργαλείο μπορείτε να προβλέψετε τον όγκο των αναζητήσεων, το traffic αλλά και το κόστος των keywords.
Όλη αυτή η επιχείρηση δεν είναι γνωστή σε κάποιον αρχάριο ή και μέσο χρήστη του διαδικτύου, όμως τα αποτελέσματά της τον αφορούν άμεσα. Είναι ο τελικός αποδέχτης κάθε καμπάνιας, πληρωμένης ή μη και κατακλύζεται από trends που πολλές φορές ούτε καν τον ενδιαφέρουν.
Marketing: το φαινόμενο του iPhone X και όχι μόνο
Κάτι τέτοιο συμβαίνει και το τελευταίο διάστημα με το iPhone X, ή και οποιαδήποτε άλλο νέο προϊόν. Πολλές φορές ακούμε στο διαδίκτυο για διαρροές χαρακτηριστικών. Ο όρος διαρροή αναφέρεται σε πληροφορίες που υποτίθεται ότι φεύγουν από μια εταιρεία χωρίς την θέλησή της…
Φυσικά κανείς δεν γνωρίζει τι συμβαίνει πραγματικά, αλλά η κάθε διαρροή κρατάει ζεστή την αγορά, κάτι που είναι και ο κύριος στόχος κάθε τμήματος marketing.
Σαν ορισμό για το marketing μπορούμε να πούμε ότι είναι μία διαδικασία management για την προώθηση αγαθών και υπηρεσιών στον πελάτη. Η φιλοσοφία του όρου, βασίζεται στην σκέψη της επιχείρησης από την πλευρά των αναγκών των πελατών και την ικανοποίησή τους, χρησιμοποιώντας τα παρακάτω:
προσδιορισμός, επιλογή, και ανάπτυξη του προϊόντος, καθορισμός της τιμής, επιλογή καναλιών διανομής και αυτό που μας ενδιαφέρει περισσότερο σε αυτό το άρθρο η ανάπτυξη και η εφαρμογή μιας στρατηγικής προώθησης.
Τα trends σε αυτή την περίπτωση λειτουργούν βοηθητικά στην εφαρμογή της στρατηγικής προώθησης κάθε εταιρείας καθώς η χρήση τους είναι δωρεάν, δεν κοστίζει και το όφελος αφορά τον κάθε εμπλεκόμενο.
Για παράδειγμα:
Πόσο κοστίζει μια διαρροή που αναφέρει το νέο iPhone X εκτός το Face ID, φτιάχνει και espresso διαθέτει και πισίνα.
Ναι είναι δωρεάν… Το τι συμβαίνει αμέσως μετά είναι πολύ ενδιαφέρον.
Διαφήμιση και οφέλη
Τα τεχνολογικά sites (και όχι μόνο) αρχίζουν να αναπαράγουν την είδηση, πάλι δωρεάν. Οι ειδικοί του SEO ανακαλύπτουν το trend μέσω των εργαλείων της Google και το χρησιμοποιούν για την συλλογή περισσότερων clicks, όπου το κάθε click μεταφράζεται με κέρδη που αφορούν όλες τις πλευρές.
Από την πλευρά των τεχνολογικών portals η χρήση των trends φέρνει επιπλέον επισκεψιμότητα και φυσικά περισσότερα οικονομικά κέρδη. Το κύριο εργαλείο που αποφέρει κέρδη στα portals είναι η διαφήμιση. Μεγάλη επισκεψιμότητα σημαίνει περισσότερο ενδιαφέρον για διαφήμιση από εταιρείες που αναζητούν να προβάλλουν τα προϊόντα τους ή τις υπηρεσίες τους σε όσο το δυνατόν περισσότερους καταναλωτές.
Από την πλευρά της εταιρείας, η κάθε διαρροή αποφέρει κέρδη, καθώς κάθε είδηση καθιερώνει το επερχόμενο προϊόν (ναι πριν ακόμα κυκλοφορήσει) στο υποσυνείδητο του κάθε ενδιαφερόμενου.
Ένα άλλο παράδειγμα που δείχνει καθαρά την σημασία των trends είναι το Google News. Παρατηρείστε την παρακάτω εικόνα:
Βλέπετε δεξιά τα trends και στη μέση της σελίδας τις δημοσιεύσεις του Google News. Στην κορυφή των trends για μεγάλο διάστημα παραμένει ο όρος iPhone X. Το κέρδος; Όσοι γράφουν για το iPhone X έχουν μεγάλες πιθανότητες να προβάλει η google τη νέα δημοσίευση στην αρχή των αναζητήσεων ή στην αρχή του Google News. Για όσους δεν γνωρίζουν οι δημοσιεύσεις που βρίσκονται στην αρχή της σελίδας συλλέγουν τα περισσότερα clicks.
Έτσι μετά από όλα αυτά μπορείτε ίσως να καταλάβετε καλύτερα γιατί βλέπουμε ανά περιόδους απανωτές δημοσιεύσεις για το ίδιο προϊόν. Ακόμα κι αν δεν μας ενδιαφέρουν.
iPhοne X: Η αρχή έγινε! Τι έρχεται το επόμενο διάστημα