Η OnePlus δεν κατασκευάζει τηλέφωνα Android για πολύ καιρό, αλλά κατά τη διάρκεια των τεσσάρων ετών που υπάρχουν, έρχονται πάντα με προβλήματα. Το κερασάκι στην τούρτα: ένα hack που είχε σαν στόχο τις πιστωτικές κάρτες των πελατών της εταιρείας. Μήπως ήρθε η ώρα να σταματήσουμε να εμπιστευόμαστε μια εταιρεία με τόσο χαμηλά πρότυπα;
Ποια είναι η OnePlus;
Ιδρύθηκε πριν από τέσσερα χρόνια -στο τέλος του 2013. Η OnePlus είναι θυγατρική μιας κινέζικης κατασκευάστριας εταιρείας ηλεκτρονικών ειδών της Oppo. Η αρχική ιδέα της εταιρείας ήταν αξιοθαύμαστη: “να φτιάξουμε smartphones με εξαρτήματα και χαρακτηριστικά υψηλού επιπέδου χωρίς υψηλές τιμές.
Όμως όπως φαίνεται η εταιρεία το πήρε πίσω.
Ως επί το πλείστον, το OnePlus κάνει καλά smartphones. Είναι συσκευασμένα με εξαιρετικό hardware και γενικά έχουν καλά reviews. Αλλά το πρόβλημα δεν είναι τα τηλέφωνα, είναι η ίδια η εταιρεία.
Απρίλιος 2014
Το πρώτο τηλέφωνο της OnePlus (το OnePlus One) κυκλοφόρησε τον Απρίλιο του 2014, μόλις τέσσερις μήνες μετά τη σύσταση της εταιρείας. Είναι ένας καλός χρόνος, αλλά σηματοδοτεί επίσης και την αρχή μιας μακράς λίστας πραγματικά αμφισβητήσιμων αποφάσεων της εταιρείας.
Σε μια προσπάθεια να ενθουσιάσουν το κοινό για το πρώτο τους smartphone, η OnePlus ξεκίνησε μια πρωτοφανή καμπάνια, που ονομαζόταν “Smash the Past”, Η εταιρεία ζητούσε από τους χρήστες να σπάσουν τα σημερινά smartphones τους. Δεν ακούγεται κακό, αλλά χειροτερεύει.
Οι χρήστες θα έπρεπε να υποβάλλουν μια αίτηση συμμετοχής στο πρόγραμμα, λέγοντας στην εταιρεία πώς θα έσπαζαν τα τηλέφωνά τους. Μετά την επιλογή τους θα έπρεπε να σπάσουν τα τηλέφωνά τους με τον τρόπο που περιέγραψαν, και τότε θα μπορούσαν να αγοράσουν ένα OnePlus One για ένα δολάριο.
Ο κατάλογος των τηλεφώνων ήταν περιορισμένος. Θα έπρεπε να σπάσετε ένα high-end smartphone όπως: iPhone 5, Samsung Galaxy Note 3, Nexus 5, ή Moto X.
Τι συνέβη: οι άνθρωποι παρεξηγήθηκαν, γιατί βέβαια έσπασαν τις συσκευές τους. Πολλοί έσπασαν τα τηλέφωνά τους, αλλά πριν επιλεγούν, και πριν ξεκινήσει ο διαγωνισμός. Αυτό θα μπορούσε να αποδοθεί σε ανθρώπους που δεν διαβάζουν ή δεν κατανοούν, αλλά το όλο θέμα θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί αν η OnePlus δεν είχε ξεκινήσει μια τέτοια καμπάνια.
Λέγοντας στους ανθρώπους να σπάσουν τα τηλέφωνά τους δεν είναι και η καλύτερη ιδέα, καθώς οι συσκευές είναι γεμάτες χημικά, που στην χειρότερη μπορούν να προκαλέσουν εκρήξεις. Όχι μόνο χαζή ιδέα αλλά και επικίνδυνη.
Λόγω των αντιδράσεων, η εταιρεία προσπάθησε να αλλάξει την καμπάνια, επιτρέποντας αργότερα στους νικητές του διαγωνισμού να δωρίσουν το παλιό κινητό τους αντί να το σπάσουν.
Μετά από αυτό θα πίστευε κανείς ότι η εταιρεία πήρε το μάθημά της.
Απρίλιος / Μάιος 2014:
Το OnePlus One ήταν αρχικά διαθέσιμο μόνο μέσω ενός συστήματος με προσκλήσεις. Τέθηκε σε εφαρμογή για να καταπολεμήσει τις περιορισμένες διαθέσιμες ποσότητες κατά την κυκλοφορία, αλλά έκανε τα πράγματα πολύ περίπλοκα.
Για να λάβουν μια πρόσκληση, οι πελάτες έπρεπε να περάσουν από μια σειρά από “φλεγόμενα στεφάνια” με διαγωνισμούς. Και όλα αυτά για να αγοράσουν ένα τηλέφωνο. Μόλις αγόραζαν ένα τηλέφωνο, οι πελάτες αυτοί είχαν και ένα περιορισμένο αριθμό προσκλήσεων που μπορούσαν να διαθέσουν σε φίλους ή την οικογένειά τους. Όμως αν ήσασταν ένας από τους τυχερούς που είχατε προσκλήσεις, θα έπρεπε να τις διαθέσετε τις πρώτες 24 ώρες, αλλιώς τις χάνατε.
Εντάξει, έλλειψη αποθέματος αλλά να χρησιμοποιήσεις ένα σύστημα προσκλήσεων για να “επιτρέψεις” στο κοινό να δώσει τα χρήματά του, είναι κάπως αλαζονικό, ειδικά για μια εταιρεία που δεν έχει κάποια ιστορία.
Μάιος 2014
Λίγο μετά την κυκλοφορία του OnePlus One, ορισμένοι χρήστες διαμαρτυρήθηκαν για κιτρινισμένες οθόνες. Η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι η κίτρινη οθόνη δεν είναι “θέμα ποιότητας και δεν καλύπτεται από εγγύηση.”
Δεδομένων των πρόσφατων προβλημάτων με τις οθόνες του Pixel 2 XL και μιας παρόμοιας απόκρισης από την Google, δεν το αναφέρω σαν κάποια ασυνήθιστη αντίδραση. Όμως η Google μεγάλωσε την εγγύηση Pixel 2 σε δύο χρόνια, οπότε τουλάχιστον υπήρξε μια απάντηση.
Νομίζω ότι οι χρήστες που είχαν αυτό το θέμα είχαν κάθε δικαίωμα να αναστατωθούν και η εταιρεία έπρεπε να κάνει πολύ περισσότερα για να το αντιμετωπίσει. Και ΟΚ, ακόμα και δεν είναι “θέμα ποιότητας” δεν θα πρεπε τουλάχιστον να διερευνηθεί το ζήτημα με την οθόνη;
Αύγουστος 2014
Μπορεί να είναι ο μικρότερος διαγωνισμός στην ιστορία του OnePlus. Ξεκίνησε με μια άτυπη εκστρατεία μόνο για τις γυναίκες που ονομαζόταν “Ladies First” τον Αύγουστο του 2014.
Η ιδέα ήταν η εξής: οι γυναίκες (και μόνο οι γυναίκες) θα τοποθετούσαν το λογότυπο της OnePlus στο σώμα τους ή σε ένα κομμάτι χαρτί, και έπειτα έπρεπε να πάρουν μια φωτογραφία που έπρεπε να ανεβάσουν στο forum της OnePlus. Στη συνέχεια, οι φωτογραφίες θα ψηφιζόταν από τα μέλη του φόρουμ – κυρίως από τους άντρες – και οι 50 πρώτες θα κέρδισαν ένα δωρεάν μπλουζάκι OnePlus και μια πρόσκληση για αγορά του τηλεφώνου.
Αν πριν σκεφτήκατε ότι η εκστρατεία “Smash the Past” ήταν ηλίθια, η εταιρεία χρειάστηκε μόνο τέσσερις μήνες για να την κάνει ακόμα χειρότερη. Αρκετά σεξιστική, η καμπάνα για τις κυρίες αντιμετώπισε πάρα πολλές αντιδράσεις μόλις ανακοινώθηκε, τόσο πολύ που η εταιρεία την ακύρωσε μέσα σε λίγες ώρες. Η εταιρεία υποστήριξε τότε ότι ήταν μια “πολύ λανθασμένη προσπάθεια από μερικούς μεμονωμένους υπαλλήλους”.
Νοέμβριος 2014 – Απρίλιος 2015
Το OnePlus One έτρεχε με το Cyanogen OS – ένα προσαρμοσμένο fork του Android που ήταν κάποτε ο βασιλιάς του προσαρμοσμένου ROM. Εκείνη την εποχή, οι ιδρυτές της CyanogenMod προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν οικονομικά τη φήμη του ROM, δημιουργώντας μια εταιρεία: την Cyanogen, Inc Αυτή η εταιρεία ήταν υπεύθυνη για την κατασκευή του λειτουργικού συστήματος του One.
Αυτό είναι ένα από τα πράγματα που έκαναν το OnePlus One αρκετά πιο ελκυστικό από το Android. Αργότερα όμως μετατράπηκε σε εφιάλτη για το OnePlus.
Ενώ δεν υπήρχε σφάλμα στο ίδιο το OnePlus, η Cyanogen, Inc. δήλωσε στην εταιρεία τον Νοέμβριο του 2014 ότι είχε συνάψει αποκλειστική συμφωνία με τη Micromax για να παράγει το λειτουργικό σύστημα για μια επερχόμενη σειρά τηλεφώνων που θα κυκλοφορούσε στην Ινδία. Η απόφαση ήρθε σε κακή στιγμή για το OnePlus, καθώς προκάλεσε προσωρινή απαγόρευση εισαγωγής και πώλησης του OnePlus One στην Ινδία. Η απαγόρευση σταμάτησε μια εβδομάδα αργότερα, καθώς η OnePlus αποφάσισε να κυκλοφορήσει τη δική της προσαρμοσμένη έκδοση Android που ονομάζεται Oxygen OS.
Αυτή ήταν και η αρχή του τέλους για το OnePlus και το Cyanogen, αλλά αυτή η σχέση χρειάστηκε περίπου έξι μήνες για να τελειώσει οριστικά. Οι δύο εταιρίες είχαν πολλά προβλήματα, με την Cyanogen να ισχυρίζεται ότι η OnePlus χρησιμοποίησε το όνομα Cyanogen για να αποκτήσει δημοτικότητα, κάτι που μπορεί να μην είναι αληθινό, αλλά είμαι βέβαιος ότι δεν έβλαψε την αναγνώριση του OnePlus.
Το πραγματικά δύσκολο όμως ήταν για τους χρήστες που αγόρασαν το τηλέφωνο επειδή λειτουργούσε με το Cyanogen OS, και η εταιρική σχέση σταμάτησε ένα χρόνο αργότερα. Σε σύγκριση με το Cyanogen, το OxygenOS ήταν λιγότερο προσαρμόσιμο, αλλά εξακολουθούσε να διαθέτει πολλά από τα στοιχεία του Android.
Αυτό ήταν το τέλος ενός πολύ δύσκολου πρώτου έτους μιας νέας εταιρείας. Οι περισσότερες μικρές επιχειρήσεις δεν θα είχαν επιζήσει από όλες τις αντιδράσεις και τις αντιξοότητες που παρουσιάστηκαν σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, αλλά η OnePlus το κατάφερε.
Αύγουστος 2015: OnePlus 2
Όπως και οι περισσότερες εταιρείες με επιτυχημένο smartphone, η εταιρεία ακολούθησε το One με … το έξυπνο OnePlus 2.
Το OnePlus 2 κυκλοφόρησε χωρίς NFC (near field communication) – ένα χαρακτηριστικό που θεωρήθηκε βασικό για τα κορυφαία τηλέφωνα – και χωρίς ασύρματη φόρτιση. Αυτό προκάλεσε αντιδράσεις στην κοινότητα του Android, αν και η OnePlus ισχυρίστηκε ότι δεν ήταν αρκετοί οι ιδιοκτήτες του OnePlus που χρησιμοποιούσαν το NFC για να δικαιολογήσουν την μη υιοθέτησή του.
Επίσης, όπως και με την κυκλοφορία του One, το 2 κυκλοφόρησε και πάλι με ένα σύστημα προσκλήσεων. Αν και δεν υπήρχε κάποιος ηλίθιος διαγωνισμός όπως με το One, το 2 είχε θέματα στο σύστημα προσκλήσεψν και πώλησης, με αποτέλεσμα οι χρήστες να μην μπορούν να αγοράσουν το τηλέφωνο.
Αρχικά, η OnePlus υποσχέθηκε ένα νέο και βελτιωμένο σύστημα προσκλήσεων, με περισσότερες προσκλήσεις. Ποτέ δεν έγινε έτσι.
Νοέμβριος 2015
Η OnePlus εκτός από τα smartphones, προσφέρει αξεσουάρ όπως καλώδια USB-C και USB-C σε προσαρμογείς Micro-USB. Όμως και τα δυο επιβεβαιώθηκε ότι δεν συμμορφώνονται με τα πρότυπα USB-C από τον έμπειρο μηχανικό της Google και εμπειρογνώμονα USB-C Bensen Leung. Εν ολίγοις, η χρήση του καλωδίου ή του προσαρμογέα είχε τη δυνατότητα να τηγανίσει την πηγή τροφοδοσίας χάρη στις αντιστάσεις και την κατασκευή τους.
Για μια ακόμη φορά, η OnePlus ζήτησε συγνώμη για το λάθος και πρόσφερε επιστροφές, αλλά μόνο για τους πελάτες που αγόρασαν το καλώδιο USB-C, και όχι τον προσαρμογέα USB-C σε Micro-USB (ο οποίος ήταν εξίσου κακός με το καλώδιο). Σημείωσε επίσης ότι το καλώδιο και ο προσαρμογέας ήταν και οι δύο ασφαλείς για χρήση με το OnePlus 2 … και όχι με άλλα τηλέφωνα.
Ιούνιος 2016
Σε σχεδόν οποιοδήποτε τηλέφωνο Android, όταν ελέγχετε για ενημερώσεις του λειτουργικού συστήματος, το τηλέφωνο επικοινωνεί με τους διακομιστές κατασκευαστών για να διαπιστώσει εάν υπάρχει διαθέσιμο νέο λογισμικό. Αρκετά κοινό.
Στο τηλέφωνο OnePlus 3, το τηλέφωνο έστελνε και το IMEI – ένας αριθμός που προσδιορίζει με μοναδικό τρόπο αυτό το τηλέφωνο – σε μια μη κρυπτογραφημένη σύνδεση. Αυτό σημαίνει ότι μια τιμή που μπορεί να συνδέσει το τηλέφωνό σας με το άτομο σας αποστέλλεται μέσω μιας ανοικτής σύνδεσης στους διακομιστές της OnePlus.
Για να γίνει αυτό ακόμη πιο ενδιαφέρον, ανακαλύφθηκε επίσης ότι δεν ήταν απαραίτητο ένα σωστό IMEI, προκειμένου η συσκευή να λάβει κάποια ενημέρωση. Για να γίνει αυτό, ένας χρήστης στο forum της OnePlus απέστειλε ένα αίτημα δοκιμής στον διακομιστή ενημέρωσης του OnePlus με ένα μη χρησιμοποιήσιμο IMEI και πήρε την ενημέρωση.
Ιανουάριος 2017
Οι βαθμολογίες συγκριτικής αξιολόγησης (ή benchmarks) είναι ένα καυτό θέμα για όλες τις συσκευές.
Έχοντας αυτό υπόψη, οι βαθμολογίες αναφοράς στο OnePlus 3t πειράχτηκαν ώστε να είναι υψηλότερες από τις πραγματικές επιδόσεις. Η OnePlus προφανώς χρησιμοποίησε συγκεκριμένες εφαρμογές για να πάρει τα υψηλότερα αποτελέσματα.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι και άλλοι κατασκευαστές κρίθηκαν ένοχοι για την ίδια συμπεριφορά: η Samsung, η HTC, η Sony και η LG βρέθηκαν να κάνουν το ίδιο πράγμα το 2013.
Ιούνιος 2017
Αφού “πιάστηκε” για εξαπάτηση στα benchmarks με το OnePlus 3t, θα μπορούσε να πει κανείς ότι η εταιρεία εκτέθηκε και έβαλε μυαλό. Όμως η OnePlus πιάστηκε και πάλι να μεγιστοποιεί τα αποτελέσματα συγκριτικής αξιολόγησης στο OnePlus 5.
Αυτή τη φορά τα αποτελέσματα ενισχύθηκαν κατά 5%. Υπάρχει μια απίστευτα λεπτομερή ανάλυση για το θέμα από το XDA, και θα σας πρότεινα να ρίξετε μια ματιά.
Ιούνιος 2017
Οι χρήστες του OnePlus 5 παρατήρησαν κάποιο περιστασιακό σφάλμα κατά την κύλιση στο τηλέφωνο, αλλά δεν ήταν ξεκάθαρο γιατί συμβαίνει. Σύντομα ανακαλύφθηκε γιατί: η οθόνη ήταν τοποθετημένη ανάποδα. Επίτηδες.
Επειδή ήταν ανάποδα, η οθόνη ανανέωνε από κάτω προς τα πάνω, προκαλώντας μερικά ενδιαφέροντα ζητήματα κατά την κύλιση. Δεν φαινόταν να επηρεάζει όλες τις μονάδες, αλλά ήταν αρκετά προφανές σε εκείνες που το έκανε.
Μπορεί να αναρωτιέστε γιατί η οθόνη ήταν σκόπιμα τοποθετημένη ανάποδα. Το XDA forum ‘εχει την απάντηση.
Take a look at what is placed at the top of the smartphone – the dual camera and some antennas. Like with any decision involving where to place components in a smartphone, it likely came down to space considerations. With limited space, the company had to decide where to place each component so everything would fit. Since the dual lens camera, which is new to the OnePlus line-up, takes up more space than a single lens camera it is possible the company moved the motherboard – and hence flipped the display panel – in order to accommodate the new camera module.
Ιούλιος 2017
Το 2017, ένας ιδιοκτήτης OnePlus 5 είδε ένα κτίριο με φωτιά, προσπάθησε να καλέσει το 911 και η συσκευή του έκανε δύο επανεκκινήσεις.
Αποδεικνύεται ότι το OnePlus 5 είχε ένα ελάττωμα μνήμης που το ανάγκαζε να επανεκκινήσει σε περίπτωση που κάποιος ήθελε να έρθει σε επαφή με τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης. Εάν υπάρχει κάποιο άλλο κινητό δίπλα όλα OK, αλλά αν δεν υπάρχει; Ακόμη και τα τηλέφωνα χωρίς κάρτα SIM υποτίθεται ότι πρέπει να είναι σε θέση να πραγματοποιούν κλήσεις έκτακτης ανάγκης.
Ευτυχώς, η εταιρεία διέθεσε γρήγορα μια λύση.
Οκτώβριος 2017
Τον Οκτώβριο του 2017, αποκαλύφθηκε ότι το OxygenOS συλλέγει δεδομένα για τη χρήση της συσκευής, μια αρκετά κοινή συμπεριφορά μεταξύ των κατασκευαστών smartphone. Αλλά μέσα σε αυτά τα δεδομένα ήταν ο σειριακός αριθμός της συσκευής, που σημαίνει ότι η ταυτότητα του χρήστη θα μπορούσε να συνδεθεί με τα εν λόγω δεδομένα.
Η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι αποστέλλει δύο ξεχωριστά σύνολα δεδομένων – ένα για τη χρήση της συσκευής και δεδομένα ανάλυσης, και ένα άλλο με πληροφορίες για συσκευές (σειριακός αριθμός) για την “καλύτερη εξυπηρέτηση μετά την πώληση”. Σημειώθηκε επίσης ότι όλα τα δεδομένα μεταφέρονται μέσω HTTPS για ασφάλεια.
Το πραγματικό θέμα εδώ είναι ότι η OnePlus τα έκανε όλα αυτά χωρίς τη συμφωνία των χρηστών. Έπαιρνε τα δεδομένα των χρηστών και τα απέστειλε σε servers της εταιρείας χωρίς τη συγκατάθεση των χρηστών.
Μόλις λίγες μέρες μετά την αποκάλυψη αυτής της συλλογής δεδομένων, η OnePlus απάντησε αναφέροντας ότι περιορίζει την ποσότητα των δεδομένων που συλλέγει.
Νοέμβριος 2017
Μόλις ένα μήνα μετά την ανακάλυψη ότι η OnePlus συλλέγει δεδομένα χρηστών χωρίς έγκριση, βρέθηκε μια άλλη ευπάθεια που επέτρεψε τη χρήση πολλών τηλεφώνων OnePlus χωρίς να ξεκλειδώσει το bootloader, μέσω ενός backdoor που ονομάζεται EngineerMode.
Το OnePlus ισχυρίστηκε ότι η ευπάθεια δεν είναι και τόσο μεγάλη. Ερευνητές ασφαλείας από τη NowSecure εξέτασαν βαθύτερα το ζήτημα και παρέδωσαν μια πιο εμπεριστατωμένη εξήγηση του σφάλματος. Το XDA έχει επίσης μια καλή περιγραφή της λειτουργίας του EngineerMode και του τρόπου με τον οποίο χτυπάει τις συσκευές της εταιρείας.
Ουσιαστικά, ένας επιτιθέμενος θα χρειαζόταν φυσική πρόσβαση στη συσκευή για να επιτύχει εύκολα πρόσβαση σε root και να εκτελέσει κακόβουλο κώδικα.
Αρχικά, θεωρήθηκε ότι το EngineerMode ήταν μια εφαρμογή της Qualcomm, αλλά μετά από έρευνα, η Qualcomm υποστήριξε ότι δεν ήταν δική της. Η OnePlus έσπευσε γρήγορα να αφαιρέσει το EngineerMode.
Ιανουάριος 2018
Τον Ιανουάριο του 2018, η OnePlus ανακοίνωσε επίσημα μια τεράστια παραβίαση, στην οποία διέρρευσαν πληροφορίες από πιστωτικές κάρτες 40.000 πελατών της. Η πραγματική παραβίαση συνέβη μεταξύ Νοεμβρίου 2017 και Ιανουαρίου 2018, οπότε η OnePlus τελικά κατάλαβε τι συνέβαινε και σταμάτησε τις συναλλαγές μέσω πιστωτικών καρτών.
Γιατί συνεχίζετε να δίνετε χρήματα σε αυτή την εταιρεία;
Πάρα πολλά θέματα. Ξεκίνησαν, με τις όχι και τόσο έξυπνες αποφάσεις μιας νέας εταιρείας, συνέχισε με την πώληση καλωδίων USB-C που θα μπορούσαν κυριολεκτικά να καταστρέψουν τις συσκευές των χρηστών. Αναφέραμε μερικές φορές για συλλογή δεδομένων από τους χρήστες (χωρίς άδεια), την επανεκκίνηση των τηλεφώνων κατά τη διάρκεια κλήσεων στο 911 και κενών ασφαλείας που επέτρεψαν την εύκολη πρόσβαση στο root.
Οι κλεμμένες πληροφορίες των πιστωτικών καρτών είναι από μόνο του ένα πολύ μεγάλο θέμα, και χρειάστηκαν περισσότερους από δύο μήνες για να γίνει αντιληπτό.
Φυσικά κανένα από αυτά τα θέματα από μόνο του δεν είναι το τέλος του κόσμου. Στην πραγματικότητα, μερικά από αυτά έχουν συμβεί και σε άλλες εταιρείες που αγαπάμε και εμπιστευόμαστε.
Όμως όλα αυτά μαζί, στα τέσσερα χρόνια της ύπαρξης της εταιρείας, μας δείχνουν ότι η OnePlus είναι μια εταιρεία που δείχνει σταθερά την έλλειψη ευθύνης απέναντι στους πελάτες της.
Αν ψάχνετε καλά τηλέφωνα σε καλή τιμή, υπάρχουν και άλλες επιλογές.
Ίσως η OnePlus βελτιωθεί με τον καιρό, αλλά σε αυτό το σημείο, δεν μπορούμε να προτείνουμε να αγοράσετε από την εταιρεία, μέχρι να αναθεωρήσουν τη στάση τους, και να αποδείξουν ότι μπορούν να τη διατηρήσουν μακροπρόθεσμα μια συμπεριφορά που μπορεί να οικοδομήσει εμπιστοσύνη.
Πρώτη δημοσίευση: HTG
Το μόνο που ΔΕΝ είδα, είναι η μη αναφορά στο Lineage OS, συνεχιστή του Cyanogen OS (από τους ίδιους της Cyan) Δεν είναι “ορφανά” τα τηλέφωνα, όπως διαφαίνεται κάπου μεταξύ άλλων το άρθρο…, έχουν πολλαπλές επιλογές… και είναι εύκολα παραμετροποιήσιμα. Αλλά είναι για ψαγμένους, απλά….
Κλανιές στον βροντο απλά!!!! Το τηλ για τα λεφτά του έκανε όλους τους μεγάλους να κιτρινίσουν , να πρασινίσουν και να κοκκινίσουν αλλάζω κάθε χρόνο one plus είμαι κάτοχος 5τ και γελάω με όλους τους άλλους κατόχους κινητών με διάσημα και όμορφα λόγκο !!!!!
Αυτή είναι ή αλήθεια για τα πρόβατα που νόμιζαν ότι έθεσαν χείρα επί της γλουτιαιας περιοχής του παππά! Κοινός έπιασαν τον παππά από τα α€@?Ία…
Πολύ καλώς να δημοσιεύσεις έτσι όμορφα καλογραμμένα με ημερολογιακή σειρά όλα όσα έχουν συμβεί ,δεν αντιλέγω. Αλλά πολύ κακώς παίρνει ο αρθρογράφος θέση με τόσο σθένος . Μοιάζει είτε βαλτός από άλλη εταιρεία είτε παραπονεμένος καταναλωτής. Μια ουδέτερη στάση θα ήτανε πρέπον νομίζω ..
Φίλε Νέστορα, όπως γράφει στο τέλος του άρθρου, (Πρώτη δημοσίευση: HTG) οι απόψεις που διαβάζετε είναι μεταφρασμένες όσο γίνεται πιο πιστά. Το πρωτότυπο, μπορείτε να το βρείτε στο παρακάτω link:
https://www.howtogeek.com/340174/its-time-to-stop-buying-phones-from-oneplus/
Όταν το διάβασα το βρήκα πολύ ενδιαφέρον, και σκέφτηκα να το μεταφράσω
Απαράδεκτο άρθρο.. ντροπή για το hate σας.. μια ζωή πίσω από OnePlus θα είστε..
Η παραπληροφορηση στο μεγαλειο της.Η oneplus ειναι και θα ειναι απο τις καλυτερες κατασκευαστριες flagship συσκευων.Τα μικροπροβληματα θα λυθουν.Με την λογικη του αρθρογραφου ολες οι εταιριες θα πρεπει να τρωνε καταναλωτικο ακυρο καθως εχουν προβληματα εξισου η λιγοτερο σημαντικα!
Κάποιες από τις περιπτώσεις ή εγώ δεν τις ξέρω που παρακολουθώ τις εξελίξεις για την συγκεκριμένη εταιρεία ή είναι μουφα.. και οι περισσότερες περιπτώσεις είναι τραβηγμένες μέχρι εκεί που δεν πάει… Όπως και να έχει η OnePlus βγάζει ακόμη συσκευές που είναι ότι ποιό vfm κυκλοφορεί εκεί έξω και θα συνεχίσω να την εμπιστεύομαι.. απλά αγοράζω από κινεζικα καταστήματα που είναι και 100€ φθηνότερα περίπου..
Να σας θυμίσω για κινητά που κάνουν μπαμ πειραγμενες οθονες και εταιρείες που σκόπιμα καθυστερούν τα κινητά τους ?
Απλά ντροπή σε όποιο το έγραψε το άρθρο έχει ήδη σταλθεί στην oneplus για κάθε νόμιμη χρήση
Μπεεεε
Εξαιρετικά καλογραμμένο άρθρο. Μπράβο στον αρθρογράφο.