Office 365 vs G Suite: Τόσο η Microsoft όσο και η Google προσπαθούν να είναι η one-stop λύση στο online λογισμικό παραγωγικότητας. Οι αντίστοιχες συνδρομητικές προσφορές τους, είναι το Office 365 και G Suite και κάθε σουίτα συμπεριλαμβάνει τις παρακάτω λειτουργίες:
- Μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κοινές υπηρεσίες ημερολογίου σε δικά σας domains
- Ηλεκτρονική αποθήκευση, με κοινόχρηστο χώρο για τους συνεργάτες σας που βρίσκονται κάτω από το ίδιο domain και μεγάλη χωρητικότητα χώρου αποθήκευσης για κάθε λογαριασμό χρήστη
- Εφαρμογές παραγωγικότητας για τη δημιουργία και τη συνεργασία σε έγγραφα, υπολογιστικά φύλλα και παρουσιάσεις
- Εργαλεία εταιρικής επικοινωνίας, συμπεριλαμβανομένων μηνυμάτων, online συναντήσεις και τηλεδιάσκεψη
- Ένα περιβάλλον διαχείρισης, με προηγμένα χαρακτηριστικά, όπως διαχείριση και αρχειοθέτηση για κάθε εταιρικό πελάτη, αλλά και χαρακτηριστικά ασφαλείας που συμπεριλαμβάνουν έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων
Και οι δύο αυτές υπηρεσίες υποστηρίζονται από μια ισχυρή, εξαιρετικά αξιόπιστη υποδομή cloud με κέντρα δεδομένων παγκοσμίως. Οι δύο εταιρείες φυσικά κυριαρχούν στην αγορά.
Παρά την επιφανειακή ισοτιμία στα χαρακτηριστικά, οι online υπηρεσίες Office 365 και G Suite υιοθετούν σαφώς διαφορετικές προσεγγίσεις όσον αφορά την αρχιτεκτονική του cloud και το σχεδιασμό των εφαρμογών.
Η προσέγγιση της Microsoft βασίζεται στο blockbuster Office franchise και στις συνοδευτικές εφαρμογές για desktop, οι οποίες είναι διαθέσιμες σε πακέτα Click-to-Run που ενημερώνονται αυτόματα. Οι υπηρεσίες back-end, όπως το Exchange Online, το OneDrive for Business και το SharePoint Online, προσφέρουν μια εύκολη διαδρομή αλλαγής για οργανισμούς που είναι έτοιμοι να αφήσουν το παραδοσιακό λογισμικό και να πάνε στο σύννεφο. Οι εργαζόμενοι μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αυτές τις υπηρεσίες χρησιμοποιώντας οικεία προγράμματα του Office όπως το Outlook, το Word και το Excel ή μπορούν να χρησιμοποιήσουν εναλλακτικές λύσεις στο διαδίκτυο.
Αντίθετα, η προσέγγιση της Google είναι τα εργαλεία που βασίζονται στον ιστό και είναι τα ίδια με εκείνα που γνωρίζετε ήδη, δηλαδή τα: Gmail, Google Drive, Google Docs, και Google Sheets. Όταν χρησιμοποιούνται με το πρόγραμμα περιήγησης Chrome της Google, αυτές οι εφαρμογές υποστηρίζουν την αποθήκευση μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και εγγράφων offline.
Και οι δύο υπηρεσίες περιλαμβάνουν διαδικτυακές κονσόλες διαχείρισης που έχουν σχεδιαστεί για επιχειρήσεις μεσαίου μεγέθους ή και μεγαλύτερες. Αυτά τα εργαλεία διαχείρισης βέβαια μπορούν να τρομοκρατήσουν μικρότερες επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν τμήμα πληροφορικής. Για τα σενάρια αυτά, η συνεργασία με έναν μεταπωλητή που έχει πιστοποιηθεί σαν ειδικός του Office 365 ή του G Suite είναι συνήθως η καλύτερη επιλογή.
Πακέτα και τιμές
Η Google, έχει τρία και μόνο τρία πακέτα για το G Suite: Το Βασικό (6 δολάρια ανά χρήστη το μήνα), για Επιχειρήσεις (12 δολάρια ανά χρήστη το μήνα) και το Enterprise (25 δολάρια ανά χρήστη το μήνα).
Το Office 365, αντίθετα, διατίθεται σε τρία πακέτα που απευθύνονται σε μικρές επιχειρήσεις (Business Essentials, Business και Business Premium), και τέσσερα επιχειρησιακά πακέτα για μεγαλύτερους οργανισμούς. Υπάρχουν ξεχωριστά πακέτα του Office 365 για εκπαιδευτικά ιδρύματα, κρατικές υπηρεσίες των Η.Π.Α., μη κερδοσκοπικές οργανώσεις, καθώς και ένα σχέδιο F1 για “εργαζόμενους της πρώτης γραμμής”.
Οι μηνιαίες τιμές ανά χρήστη στα πακέτα του Office 365 κυμαίνονται από 4 έως 35 δολάρια ανά χρήστη το μήνα. Και αν κανένα από αυτά τα πακέτα δεν ταιριάζει στις ανάγκες σας, μπορείτε να φτιάξετε το δικό σας πακέτο.
Είναι δύσκολο να κάνουμε συγκρίσεις μεταξύ των δύο υπηρεσιών, αν και υπάρχουν κάποιες ομοιότητες. Τα περισσότερα προγράμματα του Office 365 κοστίζουν περισσότερο από τα αντίστοιχά τους στο G Suite λόγω της χρήσης των εφαρμογών γραφείου του Office, μια λειτουργία που προσθέτει περίπου 8 δολάρια το μήνα στο τέλος συνδρομής ανά χρήστη.
Το επιχειρησιακό πακέτο του G Suite (G Suite Business) των 12 δολαρίων το μήνα, για παράδειγμα, ταιριάζει με τις περισσότερες λειτουργίες που διαθέτει το Office 365 Enterprise.
Όλα τα πακέτα του G Suite διαθέτουν
- Gmail για επιχειρήσεις
- Video και voice conferencing (Hangouts Meet)
- Ασφαλή ανταλλαγή μηνυμάτων (Hangouts Chat)
- Κοινόχρηστα ημερολόγιαcalendars
- Google Docs, Sheets, και Slides
- Τουλάχιστον 30GB στο cloud για κάθε χρήστη (Google Drive)
- Security και administrative controls
Τα πακέτα G Suite Business και Enterprise προσφέρουν επιλογές αναζήτησης στο cloud, αρχειοθέτηση και eDiscovery. Προσφέρουν επίσης τη δυνατότητα περιορισμού της πρόσβασης των χρηστών ανά γεωγραφικές περιοχές, μεταξύ των άλλων χαρακτηριστικών.
Πίνακας 1: G Suite πακέτα με μια ματιά
Πακέτο | Τιμή ανά χρήστη το μήνα | Περιγραφή |
G Suite Basic | $6 | Στόχος οι πολύ μικρές επιχειρήσεις. Το πακέτο συμπεριλαμβάνει το Gmail κάτω από το δικό σας domain μαζί με τις εφαρμογές παραγωγικότητας της Google μέσω του Cloud. Η χωρητικότητα του Cloud περιορίζεται σta 30GB ανά χρήστη, και μοιράζονται ανάμεσα στο Drive και το Gmail. Η χρέωση είναι μηνιαία και μπορείτε να προσθέσετε και να καταργήσετε τις άδειες (χρήστες) ανά πάσα στιγμή. |
G Suite Business | $12 | Αυτό το πακέτο προσθέτει βελτιωμένους ελέγχους ασφάλειας και διαχείρισης, μαζί με δυνατότητες αρχειοθέτησης και eDiscovery. Ο χώρος προσωπικής αποθήκευσης φτάνει το 1TB ανά χρήστη, με απεριόριστη αποθήκευση στο Drive για επιχειρήσεις που διαθέτουν περισσότερους από πέντε συνδρομητές. Τα Team Drives επιτρέπουν σε ομάδες υπαλλήλων να μοιράζονται έγγραφα. |
G Suite Enterprise | $25 | Για τα διπλά χρήματα ανά χρήστη, έχετε βελτιωμένες δυνατότητες ασφάλειας όπως κρυπτογράφηση S/MIME και υποστήριξη για κλειδιά ασφαλείας που βασίζονται στο hardware των υπολογιστών σας. Επιπλέον, οι οργανισμοί μπορούν να κλειδώσουν τα κοινόχρηστα αρχεία, να σαρώνουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και εικόνες για την ανίχνευση διαρροών. |
Όλα τα πακέτα του Office 365 διαθέτουν
- Exchange Online φιλοξενία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με μέγιστο μέγεθος εισερχομένων 50 ή 100GB
- Εκδόσεις Web για τις εφαρμογές Word, Excel, PowerPoint και Outlook
- Τουλάχιστον 1TB για αποθήκευση αρχείων στο OneDrive για επιχειρήσεις ανά χρήστη
- SharePoint Online
- Τηλεδιάσκεψη HD
- Συνεδριάσεις στο διαδίκτυο (Skype Meeting Broadcast ή Microsoft Teams live events)
- Ασφαλής ανταλλαγή μηνυμάτων (Microsoft Teams)
- Security και administrative controls
Τα πακέτα Business συμπεριλαμβάνουν το βασικό λογισμικό διαχείρισης σχέσης πελατών (Customer Customer Manager), και τα: Microsoft Invoicing, Microsoft Bookings, και MileIQ software.
Τα Enterprise πακέτα συμπεριλαμβάνουν το Microsoft Planner, πρόσθετο λογισμικό συνεργασίας (Yammer) και προηγμένες λειτουργίες όπως τις eDiscovery, πολιτικές διατήρησης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, Exchange Online Advanced Threat Protection και δωρεάν υποστήριξη από 150 λογαριασμούς και πάνω.
Πίνακας 2: Office 365 πακέτα με μια ματιά
Πακέτο | Τιμή ανά χρήστη το μήνα | Περιγραφή |
Office 365 Business Essentials | $5 | Εναλλακτική λύση για το G Suite Basic. Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο σε δικό σας domain, 1TB αποθήκευση στο OneDrive για επιχειρήσεις και εκδόσεις web εφαρμογών για τα: Word, Excel, PowerPoint και Outlook. Συμπεριλαμβάνονται οι υπηρεσίες SharePoint και Microsoft Teams. |
Office 365 Business | $8.25 | Απευθύνεται σε μικρότερες εταιρείες που χρησιμοποιούν το Microsoft Office αλλά δεν χρειάζονται επιχειρησιακά email της Microsoft. Περιλαμβάνει την πλήρη συλλογή προγραμμάτων Click-to-Run συν 1TB αποθήκευσης στο OneDrive ανά χρήστη. Δεν συμπεριλαμβάνει υποστήριξη για SharePoint ή Microsoft Teams. |
Office 365 Business Premium | $12.50 | Συνδυασμός των δύο προηγούμενων πακέτων, με όλα τα χαρακτηριστικά του cloud, καθώς και τα τελευταία προγράμματα του Office. Αυτή η έκδοση συμπεριλαμβάνει επίσης εργαλεία όπως το Outlook Customer Manager και Microsoft Invoicing. Και τα τρία επιχειρηματικά πακέτα περιορίζονται σε 300 χρήστες ανά εταιρεία. |
Office 365 ProPlus | $12 | Μεγαλύτερες επιχειρήσεις (περισσότεροι από 300 χρήστες) μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτό το πακέτο για να αντικαταστήσουν τις υπάρχουσες άδειες του Office αορίστου χρόνου με εφαρμογές του Office 365. Για οργανισμούς με περισσότερους από πέντε χρήστες, συμπεριλαμβάνει απεριόριστο αποθηκευτικό χώρο στο OneDrive for Business. |
Office 365 Enterprise E1 | $8 | Το επιχειρηματικό πακέτο προσφέρει όλες τις κοινές υπηρεσίες cloud με ένα inbox στα 50GB και 1TB αποθήκευσης στο OneDrive for Business ανά χρήστη. Δεν συμπεριλαμβάνει εφαρμογές για επιτραπέζιους υπολογιστές. |
Office 365 Enterprise E3 | $20 | Το πακέτο περιλαμβάνει τις ίδιες υπηρεσίες cloud με την προσφορά E1, με την προσθήκη προγραμμάτων του Office. Το μέγιστο μέγεθος του inbox αυξάνεται στα 100GB ανά χρήστη και η αποθήκευση του OneDrive είναι απεριόριστη. Οι διαχειριστές έχουν eDiscovery. |
Office 365 Enterprise E5 | $35 | Το κορυφαίο πακέτο συμπεριλαμβάνει όλες τις λειτουργίες E3 και προσθέτει προηγμένες δυνατότητες με τις εφαρμογές eDiscovery, Exchange Online Advanced Threat Protection, και Office 365 Cloud App Security. Υποστηρίζει πακέτα ενοποιημένων επικοινωνιών σε συμβατικά τηλεφωνικά συστήματα. |
________________________
- Cloud: Google Drive, Dropbox ή OneDrive. Ποιο το καλύτερο;
- Office 365 Lifetime Account: για πάντα με 32€ μόνο για λίγες μέρες