Facebook: τι σημαίνει η ενοποίηση Messenger, Instagram & WhatsApp

Σε μια άνευ προηγουμένου απόφαση που άφησε άναυδους τους τεχνικούς παρατηρητές, το Facebook αποφάσισε να δημιουργήσει μια κοινή πλατφόρμα για τις τρεις βασικές εφαρμογές του: το Facebook Messenger, το Instagram και το WhatsApp.

Ποτέ στην ιστορία της εταιρίας δεν έχουν δαπανηθεί δισεκατομμύρια δολάρια για την απόκτηση άλλων εταιρειών που στη συνέχεια ενοποιούνται στο ίδιο πλαίσιο…
Οι εταιρείες συνήθως συνεχίσουν να λειτουργούν τις θυγατρικές τους σαν ξεχωριστές οντότητες.facebook
Η εντολή ενοποίησης φυσικά προέρχεται από ψηλά, από τον ίδιο τον , ο οποίος σύμφωνα με τους New York Times, έχει δώσει περιθώριο στους προγραμματιστές να ολοκληρώσουν το project μέσα σε ένα χρόνο.
Εδώ να αναφέρουμε ότι δεν είχαμε κάποια ένδειξη για την απόφαση, εκτός ίσως από τις αποχωρήσεις των ιδρυτών του Instagram και του WhatsApp από το Facebook τους τελευταίους μήνες.

Έτσι η απόφαση ήταν σοκ για όσους πίστεψαν την υπόσχεση του Facebook στο ότι οι εφαρμογές WhatsApp και Instagram θα ενεργούν ανεξάρτητα μετά την εξαγορά τους.

Ωστόσο, θα υπάρξουν αρκετές σοβαρές επιπτώσεις στην απόφαση ενσωμάτωσης του Messenger, του Instagram και του WhatsApp με το Facebook. Τα Ελληνικά Media παρουσιάζουν το γεγονός σαν πρωτοποριακό κάτι που μπορεί ναι μεν να ισχύει, αλλά κανείς δεν εξετάζει το τι πραγματικά θα συμβεί στο παρασκήνιο.

Όταν ενοποιηθούν οι 3 υπηρεσίες σε μια ενιαία πλατφόρμα , είναι αναπόφευκτο ότι το Facebook θα συνδέσει τους λογαριασμούς των χρηστών μέσω των μοναδικών αναγνωριστικών τους, αφαιρώντας σε ένα βαθμό την ψευδο-ανωνυμία που πιστεύουν ότι έχουν ορισμένοι Instagrammers ή χρήστες της εφαρμογής WhatsApp.

Το Facebook αν είναι είναι ήδη μια τεράστια τράπεζα δεδομένων, η συνένωση των τριών εφαρμογών θα δώσει στην εταιρεία μεγαλύτερη πρόσβαση στα των χρηστών από την καθημερινή της ζωή, κάτι που θα αξιοποιήσει για να βρει νέους τρόπους να κερδίσει περισσότερα.

Τι θα συμβεί με την end-to-end κρυπτογράφηση που χρησιμοποιεί η πλατφόρμα του WhatsApp, όταν ενωθούν οι τρεις εφαρμογές (το Instagram δεν είναι υπηρεσία ανταλλαγής μηνυμάτων).
Η ενοποίηση των εφαρμογών με το Facebook θα κινήσει και πάλι συζητήσεις με τις Αρχές, και δεν θα πρέπει να εκπλαγούμε αν διαπιστώσουμε ότι ο νέος κώδικας συμπεριλαμβάνει και κάποιο backdoor για το FBI.

Σύμφωνα με την δημοσίευση της NYT, υπάρχουν κάποιες εσωτερικές ανησυχίες (από τους εργαζόμενους της εταιρείας) για το project. Οι περισσότερες είναι αμφιβολίες ως προς το όφελος της ς των τριών υπηρεσιών, επειδή δεν αναμένεται να φέρει πολλούς νέους χρήστες.

Αυτό δείχνει ότι οι εργαζόμενοι του Facebook δεν αντιλαμβάνονται πραγματικά πώς κερδίζει η εταιρεία τα χρήματα που χρησιμοποιεί για να πληρώσει τους μισθούς τους.

Tip: Μια πολύ καλή πηγή μετρητών είναι η συγκέντρωση όσο το δυνατόν περισσότερων δεδομένων από τους χρήστες και η πώληση τους σε διαφημιζόμενους.

Φυσικά η ενοποίηση μπορεί να θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα: η ιστορία της πληροφορικής είναι γεμάτη με ατυχείς προσπάθειες εξαναγκασμού διαφορετικών προϊόντων να δουλέψουν κάτω από την ίδια πλατφόρμα.

Όμως τα οφέλη για το Facebook είναι πολύ σημαντικά. Ένα από αυτά είναι το ότι θα απαλλαγεί από πάρα πολλούς (και ακριβούς) μηχανικούς λογισμικού που χρειάζεται σήμερα για να υποστηρίξει τρία διαφορετικά προϊόντα. Ναι μιλάμε για απολύσεις, και θα το κάνει μόλις έχει την ευκαιρία.

Μόνο με την αποχώρηση των ιδρυτών των εφαρμογών WhatsApp και Instagram, η εταιρεία έχει κερδίσει μια περιουσία με τις ανακατανομές των μετοχών.

Μάλλον θα πρέπει να καταλάβουμε όλοι (όσοι δεν το έχουν καταλάβει) ότι το Facebook δεν είναι ένα απλό κοινωνικό δίκτυο που μας βοηθάει να βρούμε τους φίλους μας αλλά μια αδίστακτη, κερδοσκοπική εταιρία που θέλει τα δεδομένα μας.

___________________

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greecefgns

κάθε δημοσίευση, άμεσα στο inbox σας

Προστεθείτε στους 2.100 εγγεγραμμένους.

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).