Facebook απομαγνητοφωνεί τις συνομιλίες σας

Το Facebook δεν χρειάζεται πλέον συστάσεις. Όλοι γνωρίζουμε ότι συλλέγει τα δεδομένα μας.Σύμφωνα όμως με μια δημοσίευση του Bloomberg, η εταιρεία πληρώνει εκατοντάδες υπαλλήλους για να απομαγνητοφωνούν ηχητικά αποσπάσματα από τις συνομιλίες σας στις υπηρεσίες της.

Οι υπάλληλοι που ρωτήθηκαν από το Bloomberg δηλώνουν ότι δεν γνωρίζουν από ποια υπηρεσία καταγράφηκε ο ήχος ή πως αποκτήθηκε, αλλά μόνο ότι έπρεπε να απομαγνητοφωνήσουν ηχητικά αρχεία. Σύμφωνα με τους υπαλλήλους της εταιρείας, αυτά τα κλιπ συμπεριλάμβαναν μερικές φορές “χυδαίο περιεχόμενο”.

Facebook

Το Facebook από την άλλη δήλωσε στο Bloomberg ότι είχε σταματήσει να απομαγνητοφωνεί τα ηχητικά μηνύματα πριν από μια εβδομάδα, ακολουθώντας την Apple και την Google.

Το κοινωνικό δίκτυο ανέφερε ότι οι υπάλληλοι απλώς επαλήθευαν την απόδοση των εργαλείων της εταιρείας και το AI και ότι όλες οι συνομιλίες που χρησιμοποιήθηκαν ήταν ανώνυμες.

Τα κλιπ προερχόταν από χρήστες που χρησιμοποιούσαν την εφαρμογή Messenger του Facebook για να στείλουν τις φωνητικές τους συνομιλίες, σύμφωνα με την δημοσίευση.

Έτσι οι υπάλληλοι της εταιρείας (αν πιστέψουμε τις δηλώσεις του Facebook) μάλλον δοκίμαζαν την επιλογή “φωνή σε κείμενο” που μπορείτε να ενεργοποιήσετε μετά την αποστολή ενός φωνητικού κλιπ στο Messenger, ένα χαρακτηριστικό που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2015.

Όμως ούτε η εφαρμογή Messenger ούτε κάποια σελίδα υποστήριξης  της λειτουργίας αναφέρει πουθενά ότι το Facebook θα μπορούσε να απομαγνητοφωνήσει αυτές τις συνομιλίες. Παρόλο η σελίδα υποστήριξης σημειώνει ότι η λειτουργία χρησιμοποιεί , ο μέσος χρήστης δεν θα περίμενε ότι τα μηνύματά του ακούγονται από τρίτους (πραγματικούς ανθρώπους).

Το Facebook όμως δεν είναι η μόνη εταιρεία που ακούει τα φωνητικά κλιπ των χρηστών της. Η , η Apple και η Google έχουν κάνει ακριβώς το ίδιο για να βελτιώσουν τους φωνητικούς βοηθούς που χρησιμοποιούν. Το Facebook αναφέρει ότι σταμάτησε να ακούει τα φωνητικά μηνύματα από το Messenger όταν σταμάτησε η Apple και η Google.

Βέβαια μπορεί να σκέφτεστε, ότι αφού τα δεδομένα ήταν ανώνυμα, δεν υπάρχει πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι λοιπόν ότι οι εταιρείες καταρχήν δεν ενημέρωσαν τους τελικούς χρήστες.

Κατά δεύτερο λόγο, θα πρέπει να τονίσουμε το γεγονός ότι οι συνομιλίες των χρηστών εισακούστηκαν από πραγματικούς ανθρώπους, και υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα σε έναν που ακούει μια συνομιλία και έναν πραγματικό άνθρωπο.

Επιπλέον, σύμφωνα με μια δημοσίευση του The Guardian στα τέλη Ιουλίου, οι υπάλληλοι της Apple που ανέλυαν τις συνομιλίες του Siri συναντούσαν συχνά “συμφωνίες για τα ναρκωτικά, ιατρικές λεπτομέρειες και άτομα που είχαν σεξουαλική επαφή“. Αυτές οι ηχογραφήσεις “συνοδεύονταν από δεδομένα χρηστών που εμφάνιζαν την τοποθεσία, έδιναν τα στοιχεία επικοινωνίας και δεδομένα από τις εφαρμογές της συσκευής“.

Νωρίτερα φέτος, το Facebook ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να κρυπτογραφήσει όλες τις συνομιλίες σε όλες τις υπηρεσίες του. Έτσι πριν πάρει την μεγάλη απόφαση, μάλλον σκέφτηκε να κρυφακούσει λίγο ακόμα όσο μπορούσε.

Όταν το Facebook άλλαξε την πολιτική χρήσης των του πέρυσι για να την κάνει περισσότερο κατανοητή, δεν έκανε καμία άμεση αναφορά για το πως χρησιμοποιεί τις ηχογραφήσεις. Αναφέρει μόνο ότι συλλέγει “περιεχόμενο, επικοινωνίες και άλλες που παρέχετε” κατά τη χρήση των εφαρμογών της εταιρείας. Οι περισσότεροι όμως γνωρίζουμε ότι τα μοντέλα AI εκπαιδεύονται και εποπτεύονται από πραγματικούς ανθρώπους, αν και κανείς δεν γνωρίζει πότε ή πόσο εκτεταμένα χρησιμοποιούν τα δεδομένα μας.

Έτσι είναι γνωστό ότι το Facebook και οι άλλοι σημειώνουν προόδους αλλά στην πλάτη του καταναλωτή. Μάλλον ήρθε η ώρα για μια νέα πολιτική απορρήτου που κάνει πιο σαφές  το πότε θίγεται το απόρρητο ενός χρήστη.

__________________

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















giorgos

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).