Edge από Chromium, θα πετύχει η νέα στρατηγική της Microsoft;

Edge με βάση το Chromium της Google: Είμαστε στην δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα, και μας φαίνεται αδύνατο να φανταστούμε ότι ο browser της Microsoft κρατούσε κάποτε τα ηνία του World Wide Web. Το ταξίδι από την απόλυτη κυριαρχία στην ισορροπία και την παρακμή υπήρξε αργό αλλά  και σταθερό και με σωρεία σφαλμάτων, που διευκόλυναν επιθέσεις , και δημιουργούσαν προβλήματα στις ρυθμιστικές αρχές ανταγωνισμού σε δύο ηπείρους.

Αυτή την εβδομάδα, η Microsoft κυκλοφόρησε τη πρώτη δημόσια beta του προγράμματος περιήγησης που βασίζεται στον κώδικα του open source Chromium.

Αν η ιστορία μπορεί να μας διδάξει, οι πιθανότητες επιτυχίας της Microsoft είναι λίγες.

Ας θυμηθούμε την ιστορία:

1995: Η Microsoft κυκλοφορεί τον Internet Explorer με την πρώτη έκδοση OEM των Windows 95, προωθώντας τον browser σε εκατοντάδες εκατομμύρια υπολογιστές μέσα σε λίγα χρόνια. Την έκδοση αυτή ακολουθούν οι εκδόσεις του Internet Explorer για Mac και Linux.
2001: Μετά την απόφαση ενός δικαστηρίου πάνω στην αντιμονοπωλιακή νομοθεσία των Ηνωμένων Πολιτειών, η Microsoft κυκλοφορεί τον Internet Explorer 6 και ουσιαστικά σταματά την ανάπτυξη του προγράμματος περιήγησης για όλες τις άλλες πλατφόρμες εκτός των Windows.
2004: Ο Mozilla Firefox αναδύεται από τις στάχτες του Netscape και αρχίζει να καταλαμβάνει ένα μερίδιο αγοράς από τον ολοένα και πιο ανασφαλή Internet Explorer.
2006: Μετά από μια σειρά επώδυνων θεμάτων ασφαλείας, η Microsoft κυκλοφορεί τον Internet Explorer 7 που λανσάρει την περιήγηση με καρτέλες. Ωστόσο δεν καταφέρνει να  αποτρέψει την απώλεια του μεριδίου της αγοράς.
2008: Η Google κυκλοφορεί τον Chrome. Ο νέος browser μέσα σε λίγα ξεπερνάει τον Firefox σαν την πιο δημοφιλή εναλλακτική λύση του Internet Explorer και σε λιγότερο από μια δεκαετία μετά καταφέρνει να είναι ο νέος αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής των browsers σε πολλαπλές πλατφόρμες.
: Με την κυκλοφορία των Windows 8, η Microsoft ποντάρει κυριολεκτικά, στον Modern Internet Explorer. Το λειτουργικό σύστημα σταματάει να αναπτύσσεται μέσα σε δύο χρόνια.
2015: Με τα Windows 10, η Microsoft κυκλοφορεί ένα εντελώς νέο πρόγραμμα περιήγησης, τον Microsoft Edge, που βασίζεται σε μια νέα μηχανή επεξεργασίας την EdgeHTM. Wow!
2019: Η Microsoft ανακοινώνει ότι θα αφήσει σταματήσει την ανάπτυξη του EdgeHTML και θα χρησιμοποιήσει το Chromium της Google σαν κινητήρα  για την επόμενη έκδοση του Edge.

Αυτή είναι η τρίτη επανεκκίνηση για την κατασκευή ενός αξιόπιστου browser από την Microsoft σε λιγότερο από μία δεκαετία. Κανονικά, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ένα σημάδι που δεν εμπνέει και πάρα πολύ .

Ίσως όμως αυτή τη φορά να είναι διαφορετική.

Ένας browser για όλες τις πλατφόρμες (Windows, Linux, Mac) θα έχει τη δυνατότητα να λύσει το μεγαλύτερο πρόβλημα της Microsoft, το οποίο είναι ότι οι χρήστες που δεν χρησιμοποιούν Windows 10 δεν έχουν αυτή τη στιγμή τη δυνατότητα να τρέξουν ένα σύγχρονο πρόγραμμα περιήγησης από τη Microsoft. Αυτό φυσικά επηρεάζει την κοινότητα των προγραμματιστών, η οποία να αναπτύσσει plugins και addons για browsers που λειτουργούν σε όλα τα συστήματα.

Edge

Τα αποτελέσματα που αφορούν τη χρήση προγραμμάτων περιήγησης είναι τρομερά. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στατιστικά στοιχεία του Προγράμματος Ψηφιακής Αναζήτησης της Κυβέρνησης των ΗΠΑ (U.S. Government’s Digital Analytics Program), λιγότερο από το 16% της επισκεψιμότητας από υπολογιστές με Windows 10 έρχεται μέσω του Microsoft Edge ενώ ο Internet Explorer έχει ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο χρήσης.

Αυτό μειώθηκε σημαντικά από το 20% που είχε το Edge στα Windows 10 το . Εν τω μεταξύ, το μερίδιο χρήσης του Chrome στα Windows 10 είναι πάνω από το 60%.

Παρόλα αυτά, το να επιτρέπεις σε χρήστες υπολογιστών να αλλάζουν προγράμματα περιήγησης και το να τους δίνεις και λόγους να το κάνουν, είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Και τα εμπόδια στην υιοθεσία φαίνεται να είναι πολλά και σημαντικά.

Διατηρώντας το σήμα Microsoft Edge αντί να αλλάξει εντελώς το όνομα του προγράμματος περιήγησης, η Microsoft ίσως τράβηξε το χαλί κάτω από τα πόδια της. Οι πολυάσχολοι χρήστες θα πρέπει να κατανοήσουν τη διαφορά μεταξύ του παλιού και του νέου Edge και αυτό δεν είναι εύκολο, ειδικά όταν η εναλλακτική λύση είναι πολύ εύκολη και απόλυτα αναγνωρίσιμη: Απλά χρησιμοποιείς τον Chrome.

Ομοίως, οι προγραμματιστές έχουν κάθε δικαίωμα να είναι σκεπτικοί για το ότι αυτή τη φορά τα πράγματα θα είναι διαφορετικά. Οι παλαιότεροι που θυμούνται πόσο δύσκολη ήταν η κωδικοποίηση για την συμβατότητα με τον Internet Explorer πιθανότατα θα θέλουν να απέχουν από κάποιο παρόμοιο χάος. Όσοι δε είδαν με ενθουσιασμό κάποιες από τις προηγούμενες  δύο προσπάθειες της Microsoft, αναμφισβήτητα θα κοιτάζουν κάπως λοξά προς το Redmond.

Αυτό που μπορεί να βοηθήσει πραγματικά την Microsoft είναι οι πρακτικές που χρησιμοποιεί η Google για να προωθεί διαφημίσεις και οι πολιτικές απορρήτου της. Θεωρητικά, η Microsoft θα μπορούσε να προσφέρει ένα πρόγραμμα περιήγησης που είναι σχεδόν τέλειος κλώνος του Chrome χωρίς να παραβιάζει (τόσο πολύ) το απόρρητο.

Να υπενθυμίσουμε όμως ότι η Microsoft το δοκίμασε κάποτε με την εντελώς ανεπιτυχή διαφημιστική καμπάνια “Do not get Scroogled.”

Ίσως αυτή τη φορά να είναι διαφορετική. Ίσως η Google να μην αντιδράσει, ίσως να πιαστεί στον ύπνο… Ή ίσως υπάρχουν πάρα πολλοί πρόθυμοι καταναλωτές που είναι έτοιμοι να βοηθήσουν την Microsoft να επιτύχει τους στόχους της.

________________________

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















giorgos

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

One Comment

Leave a Reply
  1. Δηλαδή, εμείς που πιστεύουμε πως στο εγγύς μέλλον, οι εταιρείες google, microsoft και facebook, θα γίνουν ένα, είμαστε κινδυνολόγοι ; ;)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).