Android εφαρμογές για παιδιά με trackers παρακολούθησης

Μια ακαδημαϊκή μελέτη περίπου ενός εκατομμυρίου εφαρμογών Android αποκαλύπτει ότι οι περισσότερες εφαρμογές περιέχουν κώδικα παρακολούθησης από τρίτους.

Οι εφαρμογές ειδήσεων αλλά και οι εφαρμογές που απευθύνονται σε παιδιά φαίνεται να είναι οι χειρότερες από όλες όσον αφορά τον αριθμό των trackers παρακολούθησης που περιέχονται σε αυτές. android

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε  από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης από μια ομάδα ακαδημαϊκών που ερεύνησαν 959.426 εφαρμογές Android από το επίσημο Google Play Store. Οι ερευνητές ανέλυσαν τις εφαρμογές και τα domains που ειδοποιούσαν από τον κώδικα τους.

Από τα αρχικά στάδια της έρευνας, οι ερευνητές πρόσεξαν ότι σχεδόν όλες οι εφαρμογές χρησιμοποιούσαν trackers παρακολούθησης και αποφάσισαν ότι η έρευνα δεν θα έπρεπε να προσδιορίσει το ποσοστό των εφαρμογών που χρησιμοποιούσαν κώδικα παρακολούθησης, αλλά το ποσοστό των trackers που χρησιμοποιεί η κάθε εφαρμογή.

Διαπίστωσαν λοιπόν ότι ο μέσος αριθμός trackers ανά εφαρμογή ήταν 10 και ότι το 90,4% των εφαρμογών συμπεριελάμβανε τουλάχιστον ένα tracker. Το 17,9% των εφαρμογών περιείχε περισσότερους από 20.

Διαπίστωσαν επίσης ότι 13 εφαρμογές διέθεταν περισσότερους από 30 ιχνηλάτες, αλλά μετά από μια προσεκτική ανάλυση της κάθε εφαρμογής, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι συγκεκριμένες εφαρμογές διέθεταν διάφορους τύπους υπηρεσιών σε πακέτα “all-in-one.” Με αυτό τον τρόπο φόρτωσαν όλους τους trackers από όλες υπηρεσίες μαζί.

Οι συνήθεις ύποπτοι

Οι ερευνητές της Οξφόρδης διαπίστωσαν ότι η μεγαλύτερη πλειοψηφία των trackers ανήκουν σε μεγάλες μητρικές εταιρείες, είτε άμεσα είτε μέσω μεσαζόντων.

Τα πιο διαδεδομένα ονόματα στη σκηνή της κινητής παρακολούθησης είναι φυσικά η Alphabet (η μητρική εταιρεία της Google), το Facebook (42,55 τοις εκατό), το Twitter (33,88 τοις εκατό), η Verizon (26,27 τοις εκατό), η Microsoft (22,75 τοις εκατό) και η Amazon (17,91 τοις εκατό).

Οι ερευνητές ανά-κατηγοριοποίησαν τις 49 κατηγορίες εφαρμογών του Play Store σε οκτώ μεγαλύτερα είδη, τα οποία ήταν πιο εύκολο να αναλυθούν.

Σύμφωνα με την επανακατηγοριοποίησή τους, οι εφαρμογές ειδήσεων και οι εφαρμογές που σχετίζονται με την οικογένεια (συνήθως απευθύνονται σε παιδιά) περιείχαν κατά μέσο όρο τους περισσότερους trackers, με μέσο όρο επτά ανά εφαρμογή.

“Λαμβάνοντας υπόψη το υψηλότερο επίπεδο προστασίας που ορίζει ο νόμος για το marketing σε παιδιά, φαίνεται ότι ο εντοπισμός των εφαρμογών δεν λειτουργεί ή ότι οι ρυθμιστικές αρχές θα πρέπει να ενδιαφερθούν περισσότερο να τις περιορίσουν”, ανέφερε η ομάδα της Οξφόρδης.

Δείτε την έρευνα (PDF).

__________________________

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).