Αν σας φαίνεται ότι βλέπετε όλο και περισσότερα παιδιά κολλημένα σε ένα smartphone ή ένα tablet, δεν σας φαίνεται μόνο, αλλά συμβαίνει πραγματικά. Μια νέα έρευνα (Connected Kids) από ένα ερευνητικό οργανισμό του Ηνωμένου Βασιλείου, που ειδικεύεται στα παιδιά και τους νέους διαπιστώνει ότι τα παιδιά ηλικίας 5-16 δαπανούν κατά μέσο όρο 6 1/2 ώρες την ημέρα μπροστά από μια τηλεόραση, κάποια κονσόλα παιχνιδιών βίντεο, ένα κινητό τηλέφωνο, υπολογιστή ή tablet.
Το 1995, τα παιδιά είχαν κατά μέσο όρο 3 ώρες την ημέρα μπροστά από μια οθόνη, σύμφωνα με την έρευνα της Childwise. Είκοσι χρόνια αργότερα, ο αριθμός αυτός έχει υπερδιπλασιαστεί στις 6 1/2 ώρες την ημέρα. Τα αγόρια μάλιστα φαίνεται να είναι γύρο στις 8 ώρες (μέσος όρος) την ημέρα μπροστά από μια οθόνη, ενώ τα 8-χρονα κορίτσια περνούν 3 1/2 ώρες μπροστά από μια οθόνη, τις λιγότερες από οποιαδήποτε άλλη ομάδα που συμπεριλήφθηκε στην έρευνα.
Η μελέτη διαπιστώνει επίσης ότι η προβολή σε πολλαπλές οθόνες δεν είναι απλώς μια συμπεριφορά που έχουν μόνο οι ενήλικες καθώς και τα παιδιά χρησιμοποιούν επίσης πολλαπλές συσκευές ταυτόχρονα.
“Η κύρια διαφορά από τη δεκαετία του 1990 είναι ότι τότε η τηλεόραση και τα περιοδικά ήταν οι βασικοί τρόποι σύνδεσης των παιδιών με τα μέσα ενημέρωσης, ενώ σήμερα έχουν πολλές διαφορετικές συσκευές όπως tablets, κινητά τηλέφωνα, κονσόλες παιχνιδιών και έτσι δαπανούν πολύ μεγαλύτερο χρόνο στην οθόνη,” σύμφωνα με τον υπεύθυνο της έρευνας Matthew Nevard, ο οποίος ανέφερε σε ένα άρθρο του BBC για τη μελέτη του Childwise.
Τα παιδιά εκτιμούν επίσης τις εφαρμογές για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, όπως το WhatsApp και τη Snapchat, σύμφωνα με τη μελέτη.
“Αντικατοπτρίζει την κουλτούρα της εικόνας που έχει προκύψει, όπου οι εικόνες χρησιμοποιούνται για να δώσουν μια καλύτερη εκπροσώπηση των σημερινών διαθέσεων ή δραστηριοτήτων”, σύμφωνα με την έρευνα.
Το 2009, η Childwise διαπίστωσε ότι τα παιδιά δαπανούσαν κατά μέσο όρο 6 ώρες την ημέρα μπροστά από μια οθόνη, και ότι το ένα τρίτο των ερωτηθέντων δήλωσε ότι δεν θα μπορούσαν να ζήσουν χωρίς τον υπολογιστή τους ή το tablet τους, σύμφωνα με το Digitaltrends που παρουσίασε τη μελέτη.
Οι εταιρείες σίγουρα γνωρίζουν αυτήν την τάση των παιδιών που καταναλώνουν όλο και περισσότερο “ψηφιακά μέσα” μέσω διαφόρων συσκευών. Για παράδειγμα, η Google ανακοίνωσε πρόσφατα το YouTube Kids όχι μόνο για το Web αλλά και για Android και iOS συσκευές.