Reuters: Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έδωσαν την τελική έγκριση την Τρίτη 28 Μαρτίου 2023 σε έναν νόμο-ορόσημο για τον τερματισμό των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2 το 2035, αφού η Γερμανία κέρδισε την εξαίρεση για αυτοκίνητα που λειτουργούν με κλιματικά ουδέτερα συνθετικά καύσιμα.
Η έγκριση από τους υπουργούς ενέργειας των χωρών της ΕΕ σημαίνει ότι η κύρια κλιματική πολιτική της Ευρώπης για τα αυτοκίνητα μπορεί πλέον να τεθεί σε ισχύ – μετά από εβδομάδες καθυστέρησης που προκλήθηκαν από το βέτο της Γερμανίας απείλησε να τινάξει στον αέρα τα σχέδια της Ευρώπης.
Η νομοθεσία της ΕΕ θα απαιτεί από όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται να έχουν μηδενικές εκπομπές CO2 από το 2035 και 55% χαμηλότερες εκπομπές CO2 από το 2030, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021. Οι στόχοι έχουν σχεδιαστεί για να οδηγήσουν στην ταχεία απαλλαγή από τον άνθρακα των νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη.
“Η κατεύθυνση του ταξιδιού είναι σαφής: το 2035, τα νέα αυτοκίνητα και τα φορτηγά πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων”, δήλωσε ο επικεφαλής της ευρωπαϊκής πολιτικής για το κλίμα, Frans Timmermans.
Τα συνθετικά καύσιμα (κλιματικά ουδέτερα συνθετικά καύσιμα ή e-fuels) θεωρούνται ουδέτερα ως προς τον άνθρακα επειδή παράγονται με τη χρήση δεσμευμένων εκπομπών CO2 – κάτι που οι υποστηρικτές λένε ότι εξισορροπεί το CO2 που απελευθερώνεται όταν το καύσιμο καίγεται σε έναν κινητήρα.
Η Επιτροπή θα προτείνει, το φθινόπωρο του 2023, πώς θα μπορούν να συνεχιστούν οι πωλήσεις αυτοκινήτων με κλιματικά ουδέτερα συνθετικά καύσιμα μόνο μετά το 2035.
Η επερχόμενη νομοθεσία δεν θα επηρεάσει τα υπάρχοντα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα ΙΖ αυτοκίνητα τα οποία θα μπορούν να κυκλοφορούν στους δρόμους της ΕΕ και μετά το 2035.