Οι Έλληνες προτιμούν βιομετρικό έλεγχο ταυτότητας για τις αγορές τους

Έρευνα της Visa στην , διαπίστωσε ότι υπάρχει αυξημένη ζήτηση από τους καταναλωτές για βιομετρικές πληρωμές, καθώς πλέον θεωρούνται πιο ασφαλής τρόπος συναλλαγής σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μεθόδους. Το 91% θεωρεί ότι η αναγνώριση δακτυλικού αποτυπώματος είναι η ασφαλέστερη μέθοδος ταυτοποίησης, ακολουθούμενη από τη σάρωση της ίριδας του ματιού.

Η ευκολία παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στην προτίμηση για βιομετρικές μεθόδους, με το 24% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι έχουν εγκαταλείψει μια διαδικτυακή αγορά γιατί ξέχασαν τον κωδικό .

Τα βιομετρικά στοιχεία πρόκειται να γίνουν ακόμα περισσότερο δημοφιλή, λαμβάνοντας υπόψη τις απαιτήσεις της Οδηγίας για τις Υπηρεσίες Πληρωμών 2 (PSD2) αναφορικά με την Ισχυρή Ταυτοποίηση του Πελάτη (SCA). Η Ισχυρή Ταυτοποίηση του Πελάτη (SCA), στο πλαίσιο της PSD2, σχεδιάστηκε από την Ευρωπαϊκή Αρχή Τραπεζών (EBA) και επηρεάζει οποιονδήποτε πραγματοποιεί, λαμβάνει ή εξυπηρετεί online πληρωμές σε ολόκληρη την Ευρώπη. Τέθηκε σε ισχύ τον Σεπτέμβριο του 2019, ενώ σε σχέση με τις πληρωμές ηλεκτρονικού εμπορίου η SCA θα τεθεί σε ισχύ στην Ευρώπη από τις 31 Δεκεμβρίου 2020.

Στόχος της SCA είναι να μειώσει την απάτη προσθέτοντας επιπλέον επίπεδα ασφαλείας στις διαδικτυακές και ανέπαφες πληρωμές. Απαιτεί από τις τράπεζες να πραγματοποιούν επιπρόσθετους ελέγχους ώστε να διαπιστώσουν την ταυτότητα του κατόχου της ς που πραγματοποιεί μια πληρωμή. Συγκεκριμένα, απαιτεί δύο τρόπους επαλήθευσης από τον καταναλωτή.

Η χρήση βιομετρικών στοιχείων – όπως τα δακτυλικά αποτυπώματα, η αναγνώριση φωνής ή προσώπου – είναι ένας γρήγορος, ασφαλής και εύχρηστος τρόπος επιβεβαίωσης μιας πληρωμής. Αυτό συμβαίνει επειδή ο βιομετρικός έλεγχος ταυτότητας- η επαλήθευση του ποιος είναι ο καταναλωτής, μέσω μιας καταχωρισμένης και συνδεδεμένης συσκευής – ικανοποιεί δύο από τους απαιτούμενους παράγοντες, απαντώντας γρήγορα και εύκολα στις απαιτήσεις της SCA.

Οι επιχειρήσεις από την άλλη πλευρά, θα πρέπει να ζητήσουν από τους παρόχους τους να «ενεργοποιήσουν» μια που ονομάζεται 3D Secure (κατά προτίμηση, εάν υπάρχει, την τελευταία έκδοση – EMV 3D Secure). Η τεχνολογία αυτή ελέγχει τις πληρωμές τη στιγμή που πραγματοποιούνται, για να αξιολογήσει εάν είναι επισφαλείς και αν χρειαστεί, επιτρέπει στην τράπεζα του πελάτη να ζητήσει ταυτοποίηση.

Η έρευνα αποκάλυψε ότι οι κάτοχοι καρτών δεν θυμούνται πάντα τους κωδικούς τους όταν πραγματοποιούν αγορές online. Επιπλέον, ανέδειξε πιθανούς κινδύνους ασφαλείας, όπως η κλοπή δεδομένων, ταυτότητας και οι κακόβουλες ενέργειες: το 17% των Ελλήνων που πραγματοποιούν online αγορές, χρησιμοποιούν τον ίδιο κωδικό πρόσβασης για όλους τους λογαριασμούς τους και μόνο το 25% έχει έναν μοναδικό κωδικό πρόσβασης για κάθε λογαριασμό. Το γεγονός αυτό, μπορεί να καταστήσει τον καταναλωτή ευάλωτο σε πολλαπλές επιθέσεις, στην περίπτωση που κάποιος χάκερ προσπαθήσει να ανακαλύψει τον κωδικό πρόσβασής του.

Ενώ οι προσωρινοί κωδικοί πρόσβασης είναι μια πιθανή λύση για να ξεπεραστεί η ανάγκη να θυμάται κανείς πολλούς κωδικούς, το 52% των Ελλήνων καταναλωτών εξακολουθούν να ανησυχούν ότι ενδέχεται να “κλειδωθούν έξω” από το τον λογαριασμό τους- μετά από πολλές αποτυχημένες προσπάθειες ολοκλήρωσης μιας αγοράς. Αντιθέτως, η χρήση βιομετρικών στοιχείων θεωρείται ταχύτερη (72%) και ευκολότερη (77%) σε σχέση με τη χρήση κωδικού πρόσβασης. Παρά το γεγονός ότι είναι μια πρόσφατη μέθοδος ελέγχου ταυτότητας, πολλά άτομα στην Ελλάδα έχουν ήδη χρησιμοποιήσει κάποια βιομετρική μέθοδο, με το 64% να έχουν χρησιμοποιήσει στο παρελθόν την αναγνώριση δακτυλικών αποτυπωμάτων.

Ενόψει της εισαγωγής της οδηγίας Ισχυρής Ταυτοποίησης του Πελάτη (SCA) στην Ελλάδα, η έρευνα της Visa αποκαλύπτει την ανάγκη για τη χρήση βιομετρικών μεθόδων, με το 44% των κατόχων καρτών να επισημαίνουν ως πλεονέκτημα ότι δεν χρειάζεται πλέον να θυμούνται πολλούς κωδικούς πρόσβασης και το 33% ότι τα βιομετρικά στοιχεία είναι αδύνατο να ξεχαστούν ή να χαθούν.

Σύμφωνα με την Ανδριάνα Παππά, Επικεφαλής της Visa για την Ελλάδα: “Οι εμπορικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο δια θα πρέπει να είναι πλήρως συμμορφούμενες με το PSD2 έως τον Δεκέμβριο του 2020, και για αυτό είναι σημαντικό να ξεκινήσουν τη μετάβαση νωρίς ώστε να αποφευχθεί τυχόν αναστάτωση στη λειτουργία τους. Οι έμποροι που δεν είναι βέβαιοι ότι είναι έτοιμοι, θα πρέπει να επικοινωνήσουν με τον πάροχο υπηρεσιών πληρωμών που συνεργάζονται, για να βεβαιωθούν ότι συμμορφώνονται πλήρως και ότι η επιχείρησή τους δεν έχει θιγεί”.

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















newsbot

Written by newsbot

Αν και τα δελτία τύπου θα είναι από πολύ επιλεγμένα έως και σπάνια, είπα να περάσω ... γιατί καμιά φορά κρύβονται οι συντάκτες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).