Σε παλαιότερη δημοσίευση είχαμε αναφέρει ότι το Netflix σχεδιάζει να καταπολεμήσει την κοινή χρήση κωδικών πρόσβασης.
Στην τελευταία ανακοίνωση κερδών του πρώτου τριμήνου του 2022 προς τους μετόχους (pdf), η εταιρεία αναφέρει γιατί.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι έχασε γύρω στους 200.000 συνδρομητές το πρώτο τρίμηνο, κάτι που φέρεται να είναι το πρώτο αρνητικό νούμερο που καταγράφει από το 2011.
Οι προβλέψεις μάλιστα της εταιρείας δεν είναι αισιόδοξες καθώς περιμένει να χάσει άλλα 2 εκατομμύρια συνδρομητές το τρέχον τρίμηνο (δεύτερο τρίμηνο του 2022.
Αυτά είναι τα νέα. Αυτή η δημοσίευση όμως δεν αφορά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Netflix, αλλά το πως “διαβάζουν” το γεγονός ορισμένα “ειδησιογραφικά” κανάλια.
Παραθέτουμε δύο screenshoots:
η αναδημοσίευση
και η πηγή της είδησης
Φυσικά η προσδοκία για το “σκάσιμο της φούσκας” θα ήταν ιδανική για τα τηλεοπτικά κανάλια που πλουτίζουν, υπνωτίζοντας τις μάζες. Όμως το streaming ήρθε για να μείνει. Ειδικά αν σκεφτεί κανείς τις πολύ γρηγορότερες συνδέσεις που υπάρχουν σήμερα σε σύγκριση με τις σκοτεινές εποχές του 2000.
Όχι κύριοι, δυστυχώς για εσάς, το streaming δεν είναι φούσκα.
Εδώ να αναφέρουμε ότι οι εταιρείες που στηρίζουν την κάθε streaming πλατφόρμα είναι τεράστιες, και εισηγμένες στο Χρηματιστήριο.
Οι υποδομές που στηρίζουν αυτές τις πλατφόρμες κοστίζουν δις, και δεν μπορεί είναι φούσκες, παρά τις επιχειρηματικές προσδοκίες της Ελληνικής αγοράς.
Να αναφέρουμε ένα παράδειγμα νέας τεχνολογίας που έχει πάρα πολλούς αντιπάλους: η πλατφόρμα bittorrent.
Πρόκειται για ένα πρωτόκολλο μεταφοράς δεδομένων μέσω του διαδικτύου. Προσφέρει μια αξιόπιστη λύση για τη μεταφορά πολύ μεγάλων αρχείων, όπως για παράδειγμα τα αρχεία ήχου ή βίντεο, μετατρέποντας τον υπολογιστή κάθε χρήστη σε σημείο αναδιανομής.
Το BitTorrent γράφτηκε από τον προγραμματιστή Bram Cohen σε Python και έγινε διαθέσιμο το 2001. Από το 2001 λοιπόν υπάρχουν πάρα πολλοί που δεν το θέλουν και προσπαθούν με κάθε τρόπο να το χτυπήσουν. Ήταν μια φούσκα που δεν έσκασε ποτέ…
Το γεγονός μας δείχνει περισσότερο ότι στην Ελλάδα υπάρχουν ακόμη άτομα-εταιρείες που ενώ έχουν βγει στο διαδίκτυο, είναι ψηφιακά αναλφάβητοι. Να υπενθυμίσουμε ότι η φοβικότητα στο νέο παρατηρήθηκε πολύ έντονα στον Μεσαίωνα.
Το πρόβλημα είναι όμως όταν αρχίζεις να μεταφέρεις αυτή την φοβικότητα στους τηλεθεατές σου ή τους αναγνώστες σου.