ESET: 10 τρόποι για να μείνετε προστατευμένοι

ESET: Ο σύγχρονος χρήστης της τεχνολογίας γνωρίζει ότι πρέπει να λαμβάνει καθημερινά μέτρα για να διατηρεί προστατευμένα τα δεδομένα και τις συσκευές του από κακόβουλες ενέργειες. Ειδικά την περίοδο των διακοπών, που οι χρήστες είναι πιο ξέγνοιαστοι, οι κυβερνοεγκληματίες καραδοκούν.

Από τη θέση του ειδικού σε θέματα κυβερνοασφάλειας, η ESET  προτείνει σε κάθε χρήστη, από τον πιο αρχάριο μέχρι τον πιο έμπειρο, 10 βήματα για να αποκρούει τις επιθέσεις κάνοντας το έργο των εγκληματιών του κυβερνοχώρου πραγματικά δύσκολο.ESET

1.       Ενημερώνετε διαρκώς το λειτουργικό σύστημα, τις εφαρμογές και τη λύση ασφάλειας που χρησιμοποιείτε. Οι ενημερώσεις συχνά περιλαμβάνουν λύσεις για ελαττώματα που έχουν βρεθεί, οπότε, ένας εισβολέας δεν θα είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί κάθε είδους γνωστή ευπάθεια στο σύστημά σας.

2.       Χρησιμοποιήστε λύσεις ασφάλειας σε υπολογιστές, smartphone και tablet. Ταυτόχρονα, αποφύγετε τη χρήση «πειρατικού» λογισμικού – του ότι είναι παράνομο, είναι απίθανο να προσφέρει την κατάλληλη προστασία. Firewalls και antivirus θα σας προστατεύσουν από Trojans και άλλους τύπους κακόβουλου λογισμικού, καθώς και από διάφορες τεχνολογίες ανίχνευσης, που οδηγούν σε διαρροή ή κλοπή πληροφοριών.

3.       Κάντε αντίγραφα ασφαλείας σε τακτική βάση – ένας εξωτερικός σκληρός δίσκος είναι μία καλή λύση – και φυλάξτε τα σε ασφαλές μέρος. Φροντίστε να μην έχετε το backup σας συνεχώς συνδεδεμένο, γιατί αν ο υπολογιστής μολυνθεί με κάθε είδους ransomware, τα , ακόμη κι αν είναι αποθηκευμένα στο cloud, μπορούν να επηρεαστούν. Χρήσιμες πληροφορίες για τη δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας μπορείτε να βρείτε στον σχετικό οδηγό.

4.       Αναφέρετε phishing emails και που τυχόν συναντάτε από οποιοδήποτε πρόγραμμα περιήγησης χρησιμοποιείτε. Αντίστοιχη αναφορά θα πρέπει να γίνει και στον κατασκευαστή του antivirus που χρησιμοποιείτε, αν δεν αναγνωρίζει ήδη το site ως μία κακόβουλη πύλη. Με αυτόν τον τρόπο, βοηθάτε στην προστασία όλων των χρηστών προειδοποιώντας για τους κινδύνους που έχετε συναντήσει.

  ESET για την Κυβερνοεπίθεση στο Ευρωκοινοβούλιο

5.       Βεβαιωθείτε ότι έχετε ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης, αλλάζετε τους τακτικά, και μην χρησιμοποιείτε το ίδιο για πολλούς λογαριασμούς: πρόκειται για το τρίπτυχο που θα κρατήσει την ψηφιακή σας ταυτότητα ασφαλή.

6.       Ενεργοποιήστε την πιστοποίηση διπλού παράγοντα, που αυξάνει σημαντικά τα επίπεδα ασφάλειας. Αν ένας κυβερνοεγκληματίας καταφέρει να κλέψει τον κωδικό πρόσβασης, δεν θα μπορέσει να προκαλέσει σημαντική ζημιά, αφού θα πρέπει να εισάγει ακόμα έναν ακόμα τυχαίο κωδικό που παράγεται από αυτό το πρόσθετο επίπεδο της ασφάλειας.

7.       Εξετάστε το απόρρητο στα κοινωνικά σας δίκτυα, ελέγχοντας αν μοιράζεστε υπερβολικά πολλές ευαίσθητες πληροφορίες, σε ποιους επιτρέπετε την πρόσβαση και τι δικαιώματα έχετε παραχωρήσει σχετικά με τα προσωπικά σας στοιχεία.

8.       Ελέγχοντας τακτικά την κατάσταση των τραπεζικών λογαριασμών σας μπορείτε να ανιχνεύσετε τυχόν παρατυπίες ή περίεργες συναλλαγές, όπως το να έχει κλωνοποιηθεί η κάρτα σας ή να έχετε πέσει θύμα τραπεζικού malware.

9.       Βεβαιωθείτε ότι δεν έχετε εγγραφεί σε premium SMS. Να θυμάστε ότι τα hoax, όπως συνέβη και με πρόσφατη περίπτωση στο WhatsApp που μετρά περισσότερα από 10 θύματα, έχουν τη δυνατότητα να εξαπατούν τους χρήστες, ωθώντας τους να γίνουν συνδρομητές σε υπηρεσίες λήψης SMS, για τα οποία φυσικά χρεώνονται.

10.   Προσπαθήστε να ενημερώνεστε για τις εξελίξεις στο χώρο της ασφάλειας. Αν γνωρίζετε τον τρόπο που λειτουργούν τα hoax,  μπορείτε να προφυλαχθείτε καλύτερα, και συζητώντας για αυτό με άλλους χρήστες τους βοηθάτε να παραμείνουν κι αυτοί προστατευμένοι.

Written by Δημήτρης

O Δημήτρης μισεί τις Δευτέρες.....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).