Facebook: #DeleteFacebook φοβούνται το μποϊκοτάζ τα μονοπώλια;

Όσοι από εσάς ασχολούνται με την τεχνολογία θα έχετε ακούσει για την καμπάνια #DeleteFacebook. Πόσοι όμως από εσάς θα ακολουθήσουν το tag; Πόσοι από τους περίπου 2 δισεκατομμύρια χρήστες του Facebook θα μποϊκοτάρουν την πλατφόρμα; Ο Διευθύνων Σύμβουλος Mark Zuckerberg ανέφερε χθες στους New York Times ότι δεν έχει παρατηρήσει πολλές διαγραφές λογαριασμών.

Μετά το συνεχιζόμενο σκάνδαλο της Cambridge Analytica, αρκετοί τεχνοκράτες αλλά και χρήστες επανεξετάζουν την ιδέα αποχώρησης από το Facebook μια από τις πιο διαδεδομένες διαφημιστικές εταιρείες στον κόσμο. Facebook

Η απόφαση όμως διαγραφής λογαριασμών θίγει δύο ερωτήματα:

1. Έχει χάσει την απαραίτητη εμπιστοσύνη το Facebook για την διαχείριση των προσωπικών μας δεδομένων;

Και 2. Μήπως η εμπλοκή μας με την πλατφόρμα online και offline είναι πάρα πολύ μεγάλη για να διαγράψουμε τους λογαριασμούς μας;

Η απάντηση στην πρώτη ερώτηση είναι ίσως ναι, αλλά η απάντηση στην δεύτερη δεν αρέσει σε κανένα:

για τους περισσότερους από εμάς το 2018, το Facebook έχει γίνει σχεδόν απαραίτητο.

Καμία άλλη εταιρεία στην ιστορία, εκτός από ίσως την Google, δεν είχε τόσους πολλούς χρήστες. Σε αντίθεση μάλιστα με την Google, το Facebook, δεν έχει κάποιο νόμιμο ανταγωνισμό για τις βασικές υπηρεσίες που παρέχει.

Στην πραγματικότητα, το Facebook είναι μονοπώλιο: κατέχει τεράστιες ποσότητες διαδικτυακών δεδομένων, μέχρι που ακόμη και ο Zuckerberg συμφώνησε ότι ίσως ήρθε η ώρα να επέμβει η ομοσπονδιακή κυβέρνηση.

Αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία μάλλον θα πάρει δύσκολες αποφάσεις για να αποκαταστήσει την εικόνα της, να ανακουφίσει τους επικριτές της και να σταματήσει όσους καλούν για μποϊκοτάζ, αν και το μονοπώλιο είναι πολύ δύσκολο να σταματήσει.

Γιατί;

Το Facebook είναι δωρεάν. Το Facebook δεν πωλεί κάποια υπηρεσία στους χρήστες του, αλλά διαθέτει τις σελίδες του για την προβολή διαφημίσεων.

Χωρίς κάποια ουσιαστική νομισματική ανταλλαγή για τη συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών του Facebook, η εταιρεία είναι σε θέση να διατηρήσει την ψευδαίσθηση όλα είναι δωρεάν, ενώ τα δισεκατομμύρια ρέουν στα ταμεία της εταιρείας.
Αυτό κάνει το αποτέλεσμα του μποϊκοτάζ να μην είναι εντυπωσιακό, καθώς πολλοί είναι αυτοί που δεν τους ενδιαφέρει η ιδιωτικότητα και δεν τους νοιάζει που έχουν γίνει εμπορεύματα.

Η αντίσταση στην πρωτοβουλία του #DeleteFaceboοk είναι ριζωμένη σε ένα συνδυασμό αδιαφορίας και απάθειας των χρηστών, αλλά και μια πραγματική ανησυχία για το ότι η αποχώρηση από το οικοσύστημα του Facebook θα στερούσε μία από τις πολύτιμες υπηρεσίες του διαδικτύου: τις κοινωνικές συνδέσεις με φίλους και οικογένεια.

Περίπου το 68 τοις εκατό των ενηλίκων των ΗΠΑ χρησιμοποιούν το Faceboοk και περισσότερα από τα δύο τρίτα αυτού του αριθμού ελέγχουν την ιστοσελίδα του Facebook ή την εφαρμογή για κινητά που διαθέτουν κάθε μέρα.

Έτσι, όταν συζητάμε για μια πιθανή αποχώρηση από το Faceboοk, θα πρέπει να αναλύσουμε τα υπέρ και τα κατά. Αν και υπάρχουν πολλές μελέτες που έχουν δείξει ότι η χρήση του Faceboοk οδηγεί σε δυστυχία, η εκστρατεία #DeleteFacebook βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε μια ιδεολογία.

Αν σταματήσετε με το Facebook, θα ξεκουράζεστε ευκολότερα γνωρίζοντας ότι δεν πρέπει να παρακολουθείτε τις δημοσιεύσεις των φίλων σας και ότι δεν θα είστε αποδέκτης επιθετικών διαφημίσεων, ή πειραμάτων της πλατφόρμας. Θα σταματήσετε να γεμίζετε τα ταμεία της υπηρεσίας παραχωρώντας πρόσβαση σε πολύτιμες πληροφορίες που υπάρχουν στο Instagram και το Messenger.

Να υπενθυμίσουμε ότι πριν από ένα χρόνο πραγματοποιήθηκε μποϊκοτάζ στο Uber. Η τεχνικός της Uber Susan Fowler κατήγγειλε για σεξουαλική παρενόχληση, τον CEO της εταιρείας Travis Kalanick.

Το #DeleteUber οδήγησε στη διαγραφή περισσοτέρων από 200.000 λογαριασμών στέλνοντας ένα σαφές μήνυμα ότι η αλαζονεία και η αδιαφορία της Uber δεν θα γινόταν ανεκτή. Ένα χρόνο αργότερα, ο Kalanick έφυγε από την εταιρεία και η σύνθεση της επιχειρηματικής στρατηγικής της Uber άλλαξε δραματικά.

Όμως το Facebook δεν είναι Uber. Η Uber είχε σαν ανταγωνιστή την Lyft, ένα σχεδόν πανομοιότυπο προϊόν με λιγότερα προβληματικά στελέχη. Για όσους δεν πήραν το ποδήλατό τους, η εύρεση ταξί ή οι δημόσιες συγκοινωνίες, έλυναν το πρόβλημα.

Όμως για τους “άρρωστους” του Facebook, δεν υπάρχει κάποιο υποκατάστατο: για πολλούς χρήστες, το μποϋκοτάζ θα απαιτούσε ουσιαστικές αλλαγές στην κοινωνική και πολιτιστική τους συμπεριφορά σε καθημερινή βάση.

Από όλα τα παραπάνω διαφαίνεται ότι το #DeleteFacebook θα αποτύχει. Αν όμως είστε από τους “τρελούς” που η ιδεολογία τους είναι πιο ισχυρή από την εξάρτηση και θέλετε να διαγράψετε τον λογαριασμό σας, κάντε το σωστά.

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).