Το Facebook μοιράζεται προσωπικές πληροφορίες σας που δεν έχετε υποβάλει ποτέ στο κοινωνικό δίκτυο με τους διαφημιστές του. Φυσικά δεν μπορείτε να τις διαγράψετε από τα αρχεία τους.
Ένα έγγραφο (PDF) που δημοσιεύτηκε από ερευνητές στο Northeastern University και το Πανεπιστήμιο του Princeton, εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η στόχευση των διαφημίσεων λειτουργεί στο Facebook.
Ας δούμε τι βρήκαν οι ερευνητές:
Πείτε ότι έχετε ένα αριθμό κινητού τηλεφώνου και ένα σταθερού και αναρτήσατε μόνο τον πρώτο στο προφίλ σας στο Facebook. Αν ένας διαφημιζόμενος έχει τον αριθμό του κινητού στη βάση δεδομένων του, μπορεί να τον χρησιμοποιήσει για να σας στοχεύσει με διαφημίσεις στο Faceboοk. Αν ο διαφημιζόμενος έχει και τον αριθμό του σταθερού σας, θα μπορούσε να σας στοχεύσει με διαφημίσεις και με αυτόν.
Είναι δυνατόν όμως να τον έχει, αν δεν έχετε μοιραστεί τον αριθμό σταθερού σας στο Facebook;
Μπορεί να μην τον έχετε δώσει στο Faceboοk, αλλά εάν δώσατε τον αριθμό του σταθερού σας σε έναν φίλο που είναι επίσης στο κοινωνικό δίκτυο και τον έχει αποθηκεύσει στο βιβλίο διευθύνσεών του (στο οποίο έχει πρόσβαση στο Faceboοk), τότε μπορεί να τον συσχετίσει με το προφίλ σας.
Όπως αναφέρει το Gizmodo, το Faceboοk παλαιότερα δεν παραδέχτηκε ότι το κάνει. Επιπλέον, αν δώσετε στο κοινωνικό δίκτυο ένα αριθμό κινητού τηλεφώνου αποκλειστικά και μόνο για έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων, ο συγκεκριμένος αριθμός καταλήγει και πάλι στις λίστες των διαφημιστών παρόλο που δεν είναι σε δημόσια θέα στο Facebook.
Φυσικά όλα τα παραπάνω δεν είναι από τις μεγαλύτερες παραβιάσεις του Facebook στο προσωπικό απόρρητο, αλλά αποδεικνύουν για μια ακόμη φορά ότι η εταιρεία δεν ενδιαφέρεται καθόλου για την ιδιωτικότητά σας.
________________________
- Το Facebοok στο κογκρέσο: 38 ερωτήσεις για τον Mark Zuckerberg
- Faceboοk Dating από σήμερα δοκιμαστικά
- Πώς να ενσωματώσετε το Faceboοk Chat στη σελίδα σας
- Faceboοk: χρησιμοποιεί δεδομένα και από κάρτες μέλους Super Market
Δε μου κάνει εντύπωση. Το θεωρούσαμε ως βέβαιο εδώ και χρόνια.
Το ίδιο κάνει και η google προφανώς.
Εν τω προκειμένω όμως, η Facebook δεν θα αντέξει τις πιέσεις και σύντομα θα γίνει βραχίωνας της εταιρείας που θα υπάρχει και θα είναι αποτέλεσμα της συνένωσης Microsoft και Google. Βραχίωνας όπου θα έχουν “δοκιμαστεί” τεχνικές και τεχνολογίες που δεν μπορούσαν (σ.σ. δεν ήθελαν για την ακρίβεια) να τις ενστερνιστούν η Ms και η G βάζοντας ένας “μπροστάρη” να κάνει την βρώμικη … έρευνα και εφαρμογή. Την Facebook.
Μισό λεπτό όμως. Αυτό θυμίζει εν μέρει τον κορμό του σεναρίου Mr Robot και της εκεί αναφερόμενης E Corp ;
Ίσως. Ίσως να αποτελούσε προλείανση των μαζών. Ένα σενάριο “λαγός” για όσα έπονται. Όχι σε μεγάλο βάθος χρόνου.
Ίσως πάλι και όχι, αλλά βρε παιδί μου, έχουμε και εκείνον τον Γιώργο Όργουελ, που τα είχε πει με το Ν και με το Σ, χρόοοοονια πιο πριν …