Το Facebook δοκιμάζει ένα νέο χαρακτηριστικό που εμφανίζει εναλλακτικές πηγές πριν να διαβάσετε ένα άρθρο, και ίσως να είναι μια από τις καλύτερες προσπάθειές του που έχουμε δει μέχρι σήμερα για την καταπολέμηση ψεύτικων ειδήσεων.
Το νέο χαρακτηριστικό θα λειτουργεί με μια μικρή προσθήκη στο ‘Σχετικά άρθρα’ τα οποία εμφανίστηκαν για πρώτη φορά το 2013. Τα Related Articles ή Σχετικά άρθρα εμφανίζουν σχετικό περιεχόμενο μετά από την ανάγνωση κάποιου άρθρου, σε μια προσπάθεια να σας κάνει διαβάσετε και να μοιραστείτε περισσότερα νέα στο Facebook. Με τη σημερινή δοκιμή θα εμφανίζονται συνδέσεις με άλλα άρθρα πριν καν κάνετε κλικ σε οτιδήποτε.
Το Facebook δεν αναφέρει συγκεκριμένα ότι προσπαθεί να καταπολεμήσει τις ψεύτικες ειδήσεις με αυτόν τον τρόπο, αλλά η κατεύθυνση του είναι σαφής:
Αυτά τα πρόσθετα άρθρα, τα οποία εμφανίζονται όταν μιλάνε πολύ για αυτά στο Facebook, θα εμφανίζονται με μια προσθήκη κάτω από τον σύνδεσμο. Αυτό θα πρέπει να παρέχει ευκολότερη πρόσβαση σε επιπρόσθετες πληροφορίες, που θα συμπεριλαμβάνουν και άρθρα που προτείνουν τρίτοι.
Είναι μια μικρή αλλαγή, αλλά θα μπορούσε να λειτουργήσει. Οι προηγούμενες προσπάθειες που είχαν επικεντρωθεί στην καταπολέμηση ψευδών ειδήσεων, πόνταραν στην επισήμανση των ψευδών ιστοριών (κάτι που χρειαζόταν πάρα πολύ χρόνο για να γίνει) και στην εκπαίδευση των μελών του Facebook για να μπορούν να εντοπίζουν προφανείς ψεύτικες ειδήσεις.
Με την εμφάνιση των επιπλέον συνδέσμων πριν κάνετε κλικ σε ένα άρθρο, το Facebook είναι σε θέση να εξασφαλίσει ότι:
- Ότι γνωρίζετε πραγματικά ότι υπάρχουν διαφορετικές προοπτικές πριν επηρεαστείτε από τις δημοσιεύσεις που βλέπετε.
- Ότι θα βλέπετε περισσότερα άρθρα από αξιόπιστες πηγές.
- Ότι το Facebook δεν χρειάζεται να περιμένει έναν τρίτο παράγοντα ελέγχου (που μπορεί να χρειαστεί κάποιες μέρες) για να εντοπίσει και να αφαιρέσει μια ψεύτικη είδηση.
Βασικά, ο Facebook φαίνεται να δοκιμάζει αυτή τη φορά μια πιο λογική προσέγγιση για την αντιμετώπιση των ψεύτικων ειδήσεων και την εξισορρόπηση της μεροληψίας με την απλή προσθήκη μιας μεγάλης κόκκινης ετικέτας “ψεύτικες ειδήσεις”. Με αυτόν τον τρόπο, οι χρήστες θα μπορούν να καθορίσουν τι είναι ψεύτικο από μόνοι τους.
Φυσικά, εναπόκειται στους χρήστες πια να βρουν και να διαβάσουν τις απόψεις που παραθέτονται και μπορεί να υπάρχουν και μερικοί που δεν το θέλουν. Τουλάχιστον το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο φαίνεται να απαλλάσσεται από όλη την ευθύνη. Ίσως το νέο χαρακτηριστικό να έχει ακόμα πολύ δρόμο, αλλά αξίζει να επαναλάβουμε ότι φαίνεται να είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση.