Κατασκευασμένοι από τεχνητή νοημοσύνη. Κανένας από αυτούς τους ανθρώπους δεν υπάρχει

Οι εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη κινούνται με εντυπωσιακό ρυθμό, τόσο πολύ ώστε να είναι συχνά δύσκολο να την παρακολουθήσετε. Οι μηχανές έχουν πλέον καταφέρει να παράγουν απίστευτα αληθοφανείς φωτογραφίες ανθρώπων, που όμως δεν υπήρξαν ποτέ στην .

Αυτά τα ρεαλιστικά αλλά ανύπαρκτα πρόσωπα της παραπάνω φωτογραφίας είναι το έργο των ερευνητών από τη Nvidia. Στην εργασία τους στην τεχνητή νοημοσύνη. που παρουσίασαν δημόσια την περασμένη εβδομάδα, περιγράφουν την τροποποίηση της αρχιτεκτονικής GAN (Generative Adversarial Network) ώστε να δημιουργήσουν αυτές τις πλασματικές εικόνες. Ρίξτε μια ματιά καλύτερα. Εάν δεν γνωρίζατε ότι ήταν ψεύτικες, θα μπορούσατε να το καταλάβετε;

Στην παρακάνω εικόνα μπορείτε να δείτε ποια είναι η πρόοδος εντός τεσσάρων ετών από την είσοδο της τεχνητής νοημοσύνης στην εικόνα. Τα ακατέργαστα ασπρόμαυρα πρόσωπα στα αριστερά είναι από το 2014 και δημοσιεύτηκαν σε μία εργασία, η οποία τότε πρωτοεισήγαγε το ΑΙ εργαλείο με το όνομα GAN (Generative Adversarial Network). Στα δεξιά βλέπετε μία παρόμοια εργασία που δημοσιεύτηκε αυτόν το μήνα, στη οποία χρησιμοποιήθηκε η ίδια μέθοδο (GAN), αλλά είναι σαφώς τεράστια η διαφορά ποιότητας της εικόνας.

Αυτό που είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι ότι αυτά τα ψεύτικα πρόσωπα μπορούν επίσης να προσαρμοστούν εύκολα. Οι μηχανικοί της Nvidia ενσωμάτωσαν στη δουλειά τους μια μέθοδο γνωστή ως style transfer (μεταφορά στυλ), στην οποία τα χαρακτηριστικά μιας εικόνας αναμειγνύονται με μια άλλη. Μπορεί να αναγνωρίσετε τον όρο από διάφορα φίλτρα εικόνας που είναι δημοφιλή τα τελευταία χρόνια σε εφαρμογές όπως το Prisma και το Facebook, γεγονός που μπορεί να κάνει τους εαυτούς σας να μοιάζουν με μια ιμπρεσιονιστική ζωγραφική ή με ένα έργο κυβιστικής .

Η εφαρμογή του style transfer στα πρόσωπα, επέτρεψε στους ερευνητές της Nvidia να τα προσαρμόσουν σε εντυπωσιακό βαθμό. Στο παρακάτω πλέγμα, μπορείτε να δείτε την εξέλιξη. Παίρνοντας μια εικόνα ως πηγή (source) ενός πραγματικού (η πάνω πάνω σειρά) και αναμιγνύωντας τα με άλλα ενός διαφορετικού πραγματικού προσώπου (δεξιά στήλη) δείτε το αποτέλεσμα που παράγεται. Χαρακτηριστικά όπως το χρώμα του δέρματος και των μαλλιών κλπ αναμειγνύονται μαζί, δημιουργώντας ένα εντελώς νέο πρόσωπο.

Φυσικά, η ικανότητα δημιουργίας ρεαλιστικών προσώπων μέσω της τεχνητής νοημοσύνης εγείρει ανησυχητικές ερωτήσεις. Αυτά τα εργαλεία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για και προπαγάνδα και θα μπορούσαν να διαταράξουν την εμπιστοσύνη του κοινού σε εικαστικά στοιχεία. Γεγονός που θα μπορούσε να βλάψει το δικαστικό σύστημα καθώς και την πολιτική. Ειδικότερα στην σημερινή εποχή που τα fake news έχουν καταφέρει να ξεγελάσουν ακόμα και δημοσιογραφικά πρακτορεία.

Όσο αναφορά την δυσκολία κατασκευής και την πιστότητα: Οι ερευνητές της Nvidia χρειάστηκαν μια εβδομάδα για να εκπαιδεύσουν το μοντέλο τους σε ένα μηχάνημα με οκτώ GPU Tesla, ώστε να δημιουργήσουν αυτά τα πρόσωπα. Υπάρχουν επίσης ενδείξεις που μπορούμε να αναζητήσουμε για να εντοπίσουμε τις ψεύτικές φωτογραφίες. Τα μαλλιά, για παράδειγμα, είναι πολύ δύσκολο να πλαστογραφηθούν. Φαίνονται συχνά σαν να είναι ζωγραφισμένα με βούρτσα ή πολύ θολά. Όμως η δουλειά της Nvidia δείχνει πόσο γρήγορη είναι η εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης σε αυτόν τον τομέα και με αυτό το ρυθμό δεν θα αργήσουν να δημιουργήσουν αλγόριθμους που θα μπορούν να αποτρέψουν τέτοια .

Είναι προφανές ότι θα υπάρξει μάχη στις επόμενες δεκαετίες για την ταυτότητα μίας εικόνας, μεταξύ των fake δημιουργημάτων της τεχνητής νοημοσύνης και των ερευνητών ασφαλείας. Και αυτή τη στιγμή, η τεχνητή νοημοσύνη έχει το προβάδισμα.

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















Written by Δημήτρης

O Δημήτρης μισεί τις Δευτέρες.....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).