FightHoax Έρευνα και Ανάλυση Cambridge Analytica – Μάρτιος 2018

Η ομάδα της τεχνολογίας FightHoax, σε συνεργασία με τον κ. Χρήστο Ιερείδη της εφημερίδας Έθνος, πραγματοποίησαν έρευνα και ανάλυση 32 άρθρων του διεθνή τύπου σχετικά με την κάλυψη της θεματικής ενότητας της Cambridge Analytica, κατά την περίοδο μεταξύ Μάρτιος 18 και Μάρτιος 24 του 2018, με την βοήθεια της ς τεχνολογίας της FightHoax ΙΚΕ.

Παρακάτω δημοσιεύουμε τα ευρήματα και τις γενικές παρατηρήσεις της ομάδας.

Τεχνολογία

Η τεχνολογία FightHoax έχει ως στόχο την δημιουργία μιας ολιστικής και αντικειμενικής πληροφοριακής επί του αναλυμένου άρθρου ή άρθρων. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της συγκριτικής δοκιμής και συλλογής πληροφοριών από τα διάφορα τμήματα που απαρτίζουν το σύνολο του περιεχομένου μιας πηγής ή πηγών.

Ο αλγόριθμος της δοκιμαστικής τεχνολογίας FightHoax ακολουθεί μια λογική ανάλυση παρόμοια με την αναλογική και βασικώς ανθρώπινη μεθοδολογία της κριτικής σκέψης.

Η ανάλυση καλύπτει 5 βασικούς άξονες της υπόστασης του θέματος.

Θεματική Ενότητα

Η θεματική ενότητα της παρούσας ανάλυσης αφορά την κάλυψη του επίκαιρου θέματος της Cambridge Analytica, έτσι όπως αποτυπώθηκε σε 32 άρθρα του διεθνή τύπου.

Συνολικά, τα 32 άρθρα συγκέντρωσαν impressions της τάξης των 45 εκατομμυρίων σε παγκόσμιο επίπεδο, μεταξύ της περιόδου από 18 έως και 24 Μαρτίου του 2018. Αξίζει να σημειωθεί και να τονιστεί πως, κατά την χρονολογική στιγμή της δημιουργίας και δημοσιοποίησης της παρούσας έρευνας και ανάλυσης, ο αριθμός αυτός ενδέχεται να έχει αυξηθεί αναλογικά, συμβαδίζοντας με την όποια επέκταση και εκτεταμένη κάλυψη του θέματος από τον χώρο του διεθνή τύπου.

Παρατηρείται παρακάτω μια κλιμακούμενη αύξηση του ενδιαφέροντος πάνω στο θέμα της Cambridge Analytica, με βάση τα ευρήματα της έρευνας για την αναφερόμενη περίοδο.

Κρίσιμο σημείο της διάδοσης του θέματος στα κοινωνικά δίκτυα μπορεί να θεωρηθεί η ανακοίνωση και δημόσιες κινήσεις από την πλευρά του εκτελεστικού διαχειριστική και γενικού διευθυντή της Facebook, Mark Zuckeberg.

Η διάδοση του θέματος επηρεάζει άρρηκτα την κάλυψη από πλευράς του διεθνή τύπου, καθώς η σχέση μεταξύ δημόσιου ενδιαφέροντος και πιθανότητας διαμοιρασμού μιας ενδεχόμενης σχετικής είδησης παρατηρείται σε γενικά πλαίσια πως είναι αναλογική.

Το πιο κοινό μέσο κοινωνικής δικτύωσης για την διάδοση του θέματος της Cambridge Analytica, πιθανότητα χάρη στην εμπλοκή του επί του θέματος, ήταν το Facebook.

Ψηφιακό Αποτύπωμα

Κατά την εφαρμογή της κριτικής μας σκέψης επί του περιεχομένου που καταναλώνουμε ως ψηφιακοί δέκτες πληροφορίας πρέπει να λάβουμε υπόψη τον ανθρώπινο παράγοντα του αρθρογράφου καθώς και της γενικής κατεύθυνσης της πηγής μας. Η δοκιμαστική τεχνολογία FightHoax κατηγοριοποιεί τα προαναφερόμενα σκέλη του άρθρου ή άρθρων στα πλαίσια του ψηφιακού αποτυπώματος του αρθρογράφου ή αρθρογράφων καθώς και της πηγής, δηλαδή της ς στην οποία δημοσιεύθηκε το άρθρο.

Το ψηφιακό αποτύπωμα βοηθάει στην κατανόηση του υποβάθρου του περιεχομένου, καθώς σε γενικές γραμμές παρατηρείται πως ένας αρθρογράφος με ψηφιακό αποτύπωμα – δηλαδή ιστορικό θεμάτων και περιεχόμενο – είναι πιο έμπιστη/ος χάρη στην ύπαρξη περιεχομένου το οποίο ίσως να αποδεικνύει την γνώση και εμπειρία του επί παρόμοιων θεμάτων.

Αξίζει να τονιστεί πως η έλλειψη ψηφιακού αποτυπώματος είτε για τον αρθρογράφο είτε για την πηγή στην οποία δημοσιεύθηκε το άρθρο δημιουργεί κενά στο ψυχολογικό σκέλος της ανάλυσης του άρθρου ή των άρθρων που εκτελούνται από την τεχνολογία FightHoax.

Με βάση το παραπάνω διάγραμμα, η κάλυψη του διεθνή τύπου επί του θέματος της Cambridge Analytica φαίνεται πως αναλύθηκε κατά πλειοψηφία από εμπειρογνώμονες του κλάδου.

Οφείλουμε αυτή την παρατήρηση, και πάντα στα πλαίσια της παρούσας έρευνας, στη του θέματος – διότι άπτεται της επικινδυνότητας των ψευδών και ψευδεπίγραφων ειδήσεων, στην έκταση του, καθώς και τα εμπλεκόμενα μέρη, τα οποία είναι παγκοσμίου ενδιαφέροντος.

Πιο συγκεκριμένα, χάρη στα παραπάνω χαρακτηριστικά και κυρίως χάρη στην συνεχόμενη και κλιμακούμενη έκταση και κάλυψη του θέματος, εμπεριέχεται μεγαλύτερος κίνδυνος δημόσιας ζημίας στην περίπτωση οποιαδήποτε παρέκκλισης ή και ανακρίβειας.

Θα πρέπει να τονιστεί εδώ ότι το ενδεχόμενο αύξησης της κάλυψης του θέματος από πηγές και αρθρογράφους αγνώστου ταυτότητας ή πολιτικής αντίληψης (βλ. Πολιτική Αντίληψη) έπειτα από την παύση ή πτώση του δημοσίου ενδιαφέροντος και κοινωνικών επιπτώσεων είναι υψηλό, καθώς το θέμα της κατάχρησης ιδιωτικών δεδομένων εμπεριέχει ισχυρά συστατικά στα πλαίσια της δυνατότητας παραπλάνησης ή και αποπλάνησης του αναγνωστικού κοινού κατά συνέχεια και επίτευξη πολιτικοποίησης και κινδυνολογίας σε κοινωνικό πλαίσιο.

Για την επιτυχία της σωστής εφαρμογής της κριτικής σκέψης, απαιτείται η ύπαρξη ψηφιακού αποτυπώματος των αρθρογράφων και ανθρώπων που απαρτίζουν την ψηφιακή πηγή.

Θεματική Κάλυψη

Κατά επέκταση των χαρακτηριστικών του θέματος της Cambridge Analytica και της κατάχρησης δεδομένων μέσω του κοινωνικού δικτύου του Facebook, καθώς και με αυξημένη βαρύτητα στα εμπλεκόμενα μέρη της είδησης, με κύριο παράγοντα την επέκταση του θέματος στον διεθνή τύπο και με ιδιαίτερο παγκόσμιο ενδιαφέρον, παρατηρείται εκτεταμένη και ιδιαίτερα στοχευμένη θεματική κάλυψη επί του θέματος.

Η απουσία ψευδεπίγραφων ή και ψευδών ειδήσεων από την πλειοψηφία των 32 άρθρων έρχεται ως αποτέλεσμα του θέματος της Cambridge Analytica, καθώς αφορά ένα ιδιαίτερο και ευαίσθητο σημείο της κοινής γνώμης, τονίζοντας ταυτόχρονα και το μήκος του δημοσίου ενδιαφέροντος, ιδιαίτερα και αναφορικά στην συμμετοχή του Facebook στο γεγονός.

Πολιτική Αντίληψη

Η ανθρώπινη αντίληψη επηρεάζεται άρρηκτα από την προσωπική ή ομαδική άποψη.

Ως αποτέλεσμα, είναι σημαντικό, κατά την εφαρμογή της κριτικής μας σκέψης, να γνωρίζουμε πως και που κινείται η πηγή, δηλαδή η ιστοσελίδα – η οποία απαρτίζεται από ανθρώπους, πάνω στον πολιτικό άξονα.

Η εφαρμογή του πολιτικού άξονα στην πηγή του άρθρου ή των άρθρων από την τεχνολογία του FightHoax έγκειται εξ ολοκλήρου στα πλαίσια της “προκατάληψης της αντίληψης” της πηγής και όχι με βάση πρακτικά κριτήρια τα οποία παρατηρούνται σε πολιτικές οργανώσεις και ομάδες.

Με βάση το παραπάνω διάγραμμα, παρότι οι πηγές που αφορούν τα 32 άρθρα τα οποία αναλύθηκαν επί του θέματος της Cambridge Analytica ποικίλουν στην πλειοψηφία των φασμάτων του πολιτικού άξονα, η βασική κατεύθυνση παρατηρείται από πηγές φιλικά προσκείμενες σε μια κεντροαριστερή αντίληψη των ειδήσεων.

Η κύρια παρατήρηση στην παραπάνω ανάλυση, λαμβάνοντας ταυτόχρονα υπόψη και το Συναισθηματικό Βαρόμετρο του θέματος της Cambridge Analytica και των εμπλεκόμενων μερών, είναι πως η εμβάθυνση και κάλυψη του θέματος ωφελεί απόψεις οι οποίες είναι αντίθετα προσκείμενες επί των κύριων πρωταγωνιστών, καθώς η πλειοψηφία των γεγονότων φαίνεται πως αποτελεί πλήγμα δημοσίων σχέσεων αυτών σε επίπεδο διεθνών πολιτικών γεγονότων.

Ωστόσο, πρέπει να λάβουμε υπόψη την ταχύτητα με την οποία εξελίσσεται το θέμα της Cambridge Analytica στον διεθνή τύπο, καθώς και ότι οι πηγές με κεντροαριστερή αντίληψη είχαν την μεγαλύτερη απόδοση στον διαμοιρασμό των ειδήσεων στα κοινωνικά δίκτυα, παραθέτοντας και τον αντίκτυπο της δημόσιας γνώμης και ψυχολογικής ιδιοσυγκρασίας επί του θέματος, κομμάτι των οποίων παρατηρούμε και στο συναισθηματικό βαρόμετρο.

Στοιχεία Γλώσσας

Κατά συνέχεια των αποτελεσμάτων της ανάλυσης επί της θεματικής κάλυψης, καθώς και των στοιχείων περί των ψηφιακών αποτυπωμάτων των αρθρογράφων και των πηγών των 32 άρθρων πάνω στο θέμα της Cambridge Analytica, παρατηρούμε μια φυσική ροή στο επίπεδο, χρήση της γλώσσας και όγκου περιεχομένου.

Πιο αναλυτικά, η ποιότητα της γλώσσας, γραφής και σύνταξης των άρθρων καθώς και του μεγέθους των άρθρων και όγκου πληροφοριών, στην πλειοψηφία τους, παρατηρείται ανώτερη του μέσου, όπως φαίνεται στο παρακάτω διάγραμμα.

Το αποτέλεσμα και η παρατήρηση αυτή έρχεται ως απόρροια των πηγών και της αναγνώρισης τους σε παγκόσμιο επίπεδο σε συνδυασμό με το θέμα κάλυψης, το οποίο περιλαμβάνει έναν αυξημένο αριθμό τεχνικών περιγραφών καθώς και υπόβαθρου της ιστορίας του θέματος.

Θα πρέπει ωστόσο να σημειώσουμε πως η “φτωχή” κάλυψη του θέματος δεν μεταφράζεται απόλυτα ως αρνητικό χαρακτηριστικό, καθώς, χάρη στην ταχύτατη εξέλιξη του θέματος αλλά και την μικρή περίοδο κατά την οποία δημοσιεύθηκαν τα 32 άρθρα που έχουν αναλυθεί για τους σκοπούς της παρούσας έρευνας, η κάλυψη ορισμένων άρθρων δύναται να αφορά μόνο στατιστικά ή δεδομένα καθαρά ενημερωτικά σε λίστες.

Σε κάθε περίπτωση, η κάλυψη του θέματος της Cambridge Analytica είναι εκτεταμένη.

Συναισθηματικό Βαρόμετρο

Στο τελευταίο σκέλος της έρευνας επί της κάλυψης του θέματος της Cambridge Analytica από τον διεθνή τύπο μέσω 32 επιλεγμένων άρθρων, λαμβάνουμε υπόψη το συναισθηματικό βαρόμετρο της κοινής γνώμης και δημόσιας αντίληψης επί του ιδίου.FightHoax

Η συμμετοχή και το ενδιαφέρον του κοινού αποτελεί καταλυτικό παράγοντα – αν όχι απόλυτο – για τις αποφάσεις των ενημερωτικών πηγών ως προς την ανάθεση πόρων και δυναμικού.

Η αρνητική προδιάθεση που παρατηρείται στο παραπάνω διάγραμμα αφορά, στις κύριες πτυχές της, το γεγονός της παραβίασης και εκμετάλλευσης προσωπικών δεδομένων, ενώ η πιο αρνητική αντιμετώπιση της “αηδίας” συνδέεται περισσότερο με τους κύριους πρωταγωνιστές του θέματος της Cambridge Analytica, σε επιχειρηματικό και πολιτικό επίπεδο, με το τελευταίο να παρατηρείται ως πιο έντονο και εκτενές στο περιεχόμενο των άρθρων.

Το συναίσθημα της “χαράς” παρατηρήθηκε από αναγνώστες πηγών δεξιά του κέντρου του πολιτικού άξονα, προσκείμενες δηλαδή σε δεξιές αντιλήψεις.

Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι στις παρατηρήσεις του βαρόμετρου εμπλέκονται και πηγές οι οποίες ήταν αδύνατο να κατηγοριοποιηθούν λόγω ημιτελών ψηφιακών αποτυπωμάτων.

FightHoax ΙΚΕ Συμπεράσματα

Η κάλυψη του θέματος της Cambridge Analytica από 32 πηγές του διεθνή τύπου παρατηρήθηκε σε γενικά πλαίσια να ακολουθεί σταθερές και συγκροτημένες κατευθύνσεις, καθώς η είδηση αφορούσε θεματικά τις ψευδείς και ψευδεπίγραφες ειδήσεις, με ελάχιστο περιθώριο για παραπλάνηση επί της παραπλάνησης και μεγάλο ρίσκο ζημίας σε τέτοιες περιπτώσεις.

Τα στοιχεία της γλώσσας, στην πλειοψηφία των αναλυμένων άρθρων, διατήρησε επίπεδο ανώτερο του μέσου, υποδεικνύοντας περιεχόμενο εκτεταμένης και αναλυτικής δημοσιογραφίας και σε κάποιες περιπτώσεις συγκροτημένο ενημερωτικό υλικό.

Κατά την περίοδο δημοσιοποίησης των 32 άρθρων παρατηρήθηκε μια μέτρια έως έντονη πολιτικοποίηση του θέματος από πηγές με κεντροαριστερή προς αριστερή αντίληψη, με βάση τον πολιτικό άξονα στα πλαίσια της “προκατάλειψης”, χάρη στα γεγονότα και πρόσωπα που έφεραν στοχευμένο αντίκτυπο και επιπτώσεις στην κοινή γνώμη.

Το συναισθηματικό βαρόμετρο ήταν έντονο και κυρίως αρνητικό, με αποκλείσεις στον κανόνα από το αναγνωστικό κοινό πηγών προσκείμενων αντίθετα στην πλειοψηφία των πηγών με την μεγαλύτερη κάλυψη και διαμοιρασμό του περιεχομένου. Ιδιαίτερα εντονότερη ήταν η συναισθηματική αντιμετώπιση προς τους πρωταγωνιστές του θέματος της Cambridge Analytica.

FightHoax ΙΚΕ Παρατηρήσεις

Η έρευνα και ανάλυση “Cambridge Analytica – Μάρτιος 2018” συντάχτηκε από τους Γεώργιο Καραγιαννίδη και Βαλεντίνο Τζέκα, σε συνεργασία με τον κ. Χρήστο Ιερείδη από την εφημερίδα Έθνος. Επισκεφθείτε το portal www.fighthοax.com/ethnos/.

Το FightHoax ενισχύει την ανάλυση ειδήσεων και δεδομένων με την δύναμη της τεχνητής ς και της μηχανικής μάθησης.

Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας με τίτλο “Cambridge Analytica – Μάρτιος 2018” δημιουργήθηκαν με την πιλοτική έκδοση της δοκιμαστικής τεχνολογίας της FightHoax ΙΚΕ, την Παρασκευή 30 Μαρτίου 2018, και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να θεωρηθούν απόλυτα ή να χρησιμοποιηθούν χωρίς την αναφορά των παραπάνω συνθηκών.

Η έρευνα είναι ανοιχτή για εμπορική χρήση και ελεύθερη αναδημοσίευση από τρίτους, με υποχρεωτική απόδοση προς την FightHοax ΙΚΕ.

Η FightHoax ΙΚΕ δεν φέρει ευθύνη για την χρήση της παρούσας έρευνας από τρίτους.

___________________________

Πηγές

1. https://qz.com/1236821/the-facebook-cambridge-analytica-scandal-puts-spotlight-on-the-brexit-vote/,
2. http://fortune.com/2018/03/24/cambridge-analytica-london-offices-searched/,
3. http://uk.businessinsider.com/cambridge-analytica-alexander-nix-misled-parliament-over-brexit-role-2018-3,
4. http://www.bbc.com/news/uk-43528219,
5. http://www.businessinsider.com/apple-ceo-tim-cook-on-facebook-cambridge-analytica-scandal-2018-3,
6. http://www.businessinsider.com/lewandowski-refused-to-hire-cambridge-analytica-3-times-2018-3,
7. http://www.businessinsider.com/russia-probe-latest-cambridge-analytica-scandal-trump-lawyer-resigns-2018-3,
8. https://www.cbsnews.com/news/facebook-cambridge-analytica-restore-public-trust-after-privacy-scandal/,
9. https://www.cnbc.com/2018/03/23/cambridge-analytica-and-its-role-in-kenya-2017-elections.html
10. https://www.cnbc.com/2018/03/25/martin-sorrell-wpp-on-facebook-and-cambridge-analytica-allegations.html
11. https://edition.cnn.com/2018/03/25/europe/facebook-zuckerberg-cambridge-analytica-sorry-ads-newspapers-intl/index.html
12. https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/mueller-cambridge-analytica-trump-election-russia-special-counsel-rnc-a8269986.html
13. https://www.theguardian.com/education/2018/mar/24/cambridge-analytica-academics-work-upset-university-colleagues
14. https://www.theguardian.com/news/2018/mar/18/what-is-cambridge-analytica-firm-at-centre-of-facebook-data-breach
15. https://www.theguardian.com/news/2018/mar/26/the-cambridge-analytica-files-the-story-so-far
16. https://www.theguardian.com/uk-news/2018/mar/21/cambridge-analytica-offered-politicians-hacked-emails-witnesses-say
17. https://www.theguardian.com/us-news/2018/mar/22/steve-bannon-on-cambridge-analytica-facebook-data-is-for-sale-all-over-the-world
18. https://www.vox.com/policy-and-politics/2018/3/21/17141428/cambridge-analytica-trump-russia-mueller
19. https://www.vox.com/science-and-health/2018/3/23/17152564/cambridge-analytica-psychographic-microtargeting-what
20. https://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2018/03/20/cambridge-analyticas-reach-went-far-beyond-the-u-s-elections/?utm_term=.f7b1f70a2eca
21. http://fortune.com/2018/03/19/facebook-christopher-wylie-cambridge-analytica/
22. http://indianexpress.com/article/technology/social/facebook-cambridge-analytica-data-scandal-what-has-happened-so-far-timeline-5108347/
23. http://www.euronews.com/2018/03/20/cambridge-analytica-users-shouldn-t-have-to-quit-social-network-to-protect-themselves-view
24. https://investigaterussia.org/media/2018-03-17/whistleblower-reveals-trump-data-firm-dirty-deeds
25. https://www.brainerddispatch.com/news/government-and-politics/4421051-ticking-time-bomb-how-cambridge-analyticas-whistleblower-became/
26. https://www.cnet.com/news/can-facebook-be-blamed-for-cambridge-analytica/
27. https://www.express.co.uk/news/politics/934247/facebook-cambridge-analytica-us-election-mark-zuckerberg-theresa-may
28. https://www.infosecurity-magazine.com/news/cambridge-analytica-data-harvesting/
29. https://www.spin.com/2018/03/dr-spectre-cambridge-analytica-perfect-trump-villain/
30. https://www.thesun.co.uk/news/5855977/mps-summon-facebook-ceo-mark-zuckerberg-to-explain-how-up-data-of-50million-users-was-harvested/
31. https://www.usatoday.com/story/tech/2018/03/16/facebook-suspends-trump-connected-data-analysis-firm-cambridge-analytica/434395002/
32. https://www.usatoday.com/story/tech/2018/03/20/facebooks-marketing-vp-company-beyond-disturbed-data-scandal/440985002/

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















newsbot

Written by newsbot

Αν και τα δελτία τύπου θα είναι από πολύ επιλεγμένα έως και σπάνια, είπα να περάσω ... γιατί καμιά φορά κρύβονται οι συντάκτες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).