GDPR μήνυση στην Meta για το συνδρομητικό Facebook

Σήμερα, η noyb υπέβαλε καταγγελία κατά της Meta στην αυστριακή αρχή ς δεδομένων. Οι Ευρωπαίοι χρήστες έχουν πλέον την “«επιλογή” ή να συναινέσουν στην παρακολούθηση για εξατομικευμένες – ή να πληρώνουν έως και 251,88 ευρώ ετησίως για να διατηρήσουν το θεμελιώδες δικαίωμά τους για προστασία δεδομένων στο Instagram και το Facebook.

meta gdpr

Το κόστος δεν είναι μόνο απαράδεκτο, αλλά οι αριθμοί υποδηλώνουν ότι μόνο το 3 τοις εκατό των ανθρώπων θέλουν να παρακολουθούνται – ενώ περισσότερο από το 99 τοις εκατό αποφασίζει να μην πληρώσει όταν αντιμετωπίζει ένα “τέλος απορρήτου”.

Εάν η Meta ξεφύγει από αυτό, οι ανταγωνιστές θα ακολουθήσουν σύντομα τα βήματά της. Δεδομένου ότι το μέσο τηλέφωνο έχει εγκατεστημένες γύρω στις 35 εφαρμογές, η διατήρηση του απορρήτου στο τηλέφωνό σας θα μπορούσε να κοστίζει γύρω στα 8000 ευρώ το χρόνο.

Άλλη μια προσπάθεια παράκαμψης της νομοθεσίας της ΕΕ για την προστασία της ιδιωτικής ζωής. Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο (ΔΕΕ) έκρινε τον Ιούλιο ότι ο χειρισμός των δεδομένων χρηστών για εξατομικευμένες διαφημίσεις από τη Meta ήταν παράνομος.

Αλλά όχι μόνο αυτό: Τον Ιανουάριο, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Προστασίας Δεδομένων επέβαλε στη Meta πρόστιμο 390 εκατομμυρίων ευρώ για αυτήν την και διέταξε την να λάβει τη συγκατάθεση των χρηστών, βάσει μιας καταγγελίας από το 2018.

Στην επόμενη προσπάθειά της να υπονομεύσει το δίκαιο της ΕΕ, η Meta θέλει τώρα να χρεώνει τους ανθρώπους για την επιλογή μιας ρύθμισης φιλικής προς το απόρρητο. Από τις αρχές Νοεμβρίου, οι χρήστες του Instagram και του Facebook έπρεπε να επιλέξουν μεταξύ της πληρωμής έως και 251,88 ευρώ το χρόνο ή της παρακολούθησης των προσωπικών τους δεδομένων για στοχευμένη διαφήμιση.

“Δωρεάν” συγκατάθεση με υψηλό τίμημα; Σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ, η συγκατάθεση για διαδικτυακή παρακολούθηση και εξατομικευμένη διαφήμιση είναι έγκυρη μόνο εάν παρέχεται “δωρεάν”.

Αυτό γίνεται για να διασφαλιστεί ότι οι χρήστες εγκαταλείπουν το θεμελιώδες δικαίωμά τους στην ιδιωτική ζωή μόνο εάν είναι η γνήσια ελεύθερη βούλησή τους να το πράξουν. Η Meta έχει πλέον εφαρμόσει ακριβώς το αντίθετο με μια υποτιθέμενη ελεύθερη επιλογή: το Facebook εισαγάγει ένα “τέλος απορρήτου” έως και 12,99 ευρώ το μήνα, εάν οι χρήστες δεν συναινέσουν στην των προσωπικών τους δεδομένων για στοχευμένη διαφήμιση.

Κάθε συνδεδεμένος λογαριασμός (όπως το Instagram) θα κοστίζει άλλα 8 €, δηλαδή συνολικά 251,88 € ετησίως για ένα άτομο που χρησιμοποιεί το Instagram και το Facebook.

Συγκριτικά: Η Meta λέει ότι τα μέσα έσοδά της ανά χρήστη στην Ευρώπη μεταξύ 3ου τριμήνου 2022 και 3ου τριμήνου 2023 ήταν 16,79 $. Αυτό ισοδυναμεί με ετήσιο εισόδημα μόλις 62,88 € ανά χρήστη – και καθιστά εντελώς δυσανάλογη τη μηνιαία χρέωση.

Η Felix Mikolasch, δικηγόρος προστασίας δεδομένων στο noyb:

“Η νομοθεσία της ΕΕ απαιτεί η συναίνεση να είναι με την γνήσια ελεύθερη βούληση του χρήστη. Σε αντίθεση με αυτόν τον νόμο, η Meta χρεώνει ένα “τέλος απορρήτου” έως και 250 ευρώ ετησίως εάν κάποιος τολμήσει να ασκήσει το θεμελιώδες δικαίωμά του στην προστασία των δεδομένων”.

Η DPA θα πρέπει να κινήσει διαδικασία κατεπείγοντος.

Δεδομένης της σοβαρότητας των παραβιάσεων και του ασυνήθιστα μεγάλου αριθμού χρηστών που επηρεάζονται, η noyb προτρέπει την αυστριακή αρχή προστασίας δεδομένων να κινήσει μια επείγουσα διαδικασία για να σταματήσει την παράνομη επεξεργασία. Επιπλέον, η noyb προτείνει ότι η αρχή θα πρέπει να επιβάλλει αποτρεπτικό πρόστιμο, διασφαλίζοντας ότι καμία άλλη εταιρεία δεν αρχίσει να αντιγράφει την προσέγγιση της Meta.

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greecefgns

κάθε δημοσίευση, άμεσα στο inbox σας

Προστεθείτε στους 2.087 εγγεγραμμένους.

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

One Comment

Leave a Reply

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).