Gmail ένα προϊόν που ξεκίνησε σαν Πρωταπριλιάτικο αστείο

Η είναι μία από τις πολλές εταιρείες που συμμετέχουν στις πλάκες της Πρωταπριλιάς κάθε χρόνο. Ωστόσο, η καλύτερη φάρσα δεν ήταν φάρσα. Ονομαζόταν .

Η Google ανακοίνωσε το Gmail την 1η Απριλίου 2004.

gmail,google,Πρωταπριλιάτικο αστείο,iguru

Οι εφαρμογές ηλεκτρονικού υ δεν ήταν φυσικά μια νέα ιδέα το 2004. Οι υπηρεσίες Hotmail και Yahoo Mail ήταν εξαιρετικά δημοφιλείς. Ο Paul Buchheit τότε ήταν προγραμματιστής στην Google που εργαζόταν στο “Google Teams” . Του ζητήθηκε λοιπόν να δημιουργήσει μια υπηρεσία – ένα νέο προϊόν ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Η πρώτη έκδοση του Gmail του Buchheit δημιουργήθηκε σε μια μέρα με βάση τον κώδικα από το Google Teams project. Ο στόχος ήταν να δημιουργηθεί μια υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ιστού που δεν θα ήταν γραμμένη σε απλή HTML, όπως οι ανταγωνιστικές υπηρεσίες Hotmail και Yahoo Mail. Κάθε ενέργεια απαιτούσε από τον διακομιστή να φορτώσει ξανά τη σελίδα, κάτι το οποίο ήταν αρκετά αργό. Ο Buchheit παρέκαμψε την χρήση της HTML χρησιμοποιώντας JavaScript.

Το Gmail κυκλοφορούσε εντός της Google για λίγο και στις αρχές του 2004 το χρησιμοποιούσαν τα περισσότερα άτομα εντός της εταιρείας. Το Gmail ανακοινώθηκε τελικά στο κοινό την 1η Απριλίου του 2004. Η Google δήλωσε τότε ότι το Gmail ήταν σε έκδοση beta Μάλιστα το λογότυπο υπήρχε και η λέξη beta.

  Linux Foundation Europe δημιουργία cloud framework τηλεπικοινωνιών
gmail logo evolution

Βέβαια κάποιοι θεώρησαν ότι η ανακοίνωση ήταν ένα . Εκείνη την εποχή η Google ήταν γνωστή μόνο για τις διαδικτυακές αναζητήσεις και φυσικά τις διαφημίσεις της. Μια υπηρεσία ήταν πολύ μακρινή από το πεδίο της εταιρείας. Σύντομα όμως συνειδητοποίησαν ότι ήταν ένα πραγματικό προϊόν.

gmail 2004
Wikipedia/Jason Shellen

Όταν η Google ανακοίνωσε το Gmail δεν επέτρεπε σε οποιονδήποτε να εγγραφεί. Δεν είχε την υποδομή για να τρέξει το Gmail με μεγάλο αριθμό χρηστών. Το Gmail λειτουργούσε τότε σε τριακόσιους παλιούς υπολογιστές Pentium III.

Για να ξεκινήσει όμως, η Google κάλεσε 1.000 μέλη των ΜΜΕ και άλλες προσωπικότητες της τεχνολογίας να το δοκιμάσουν και να καλέσουν τους φίλους ή τα μέλη της οικογένειάς τους. Αυτές οι προσκλήσεις έγιναν περιζήτητες καθώς διαδόθηκε το Gmail έδινε 1 GB δωρεάν αποθηκευτικού χώρου, κάτι που ήταν αδιανόητο εκείνη την εποχή.

Στα τέλη Απριλίου 2004, η Google επέκτεινε προσκλήσεις σε ενεργούς χρήστες στην πλατφόρμα του Blogger της. Οι προσκλήσεις ήταν τόσο περιζήτητες  που μερικοί τις πουλούσαν στο Διαδίκτυο. Οι προσκλήσεις κυκλοφορούσαν και μέχρι τον Φεβρουάριο του 2007.

  qBittorrent 4.4.4 εναλλακτικός client χωρίς διαφημίσεις

Ωστόσο, η ετικέτα “beta” παρέμενε εκεί. Η κατάσταση beta του Gmail έγινε ανέκδοτο. Ήταν σε beta από την αρχή το 2004 και παρέμεινε beta για πέντε χρόνια, μέχρι τον Ιούλιο του 2009. Φυσικά τότε το Gmail ήταν ήδη πολύ δημοφιλές και δεν έμοιαζε καθόλου με προϊόν “beta”.

Το 1 GB δωρεάν αποθηκευτικού χώρου ήταν ένα απίστευτο χαρακτηριστικό αν σκεφτεί κανείς ότι το Hotmail, το Yahoo Mail και άλλες υπηρεσίες web email προσέφεραν τότε από  2 έως 4MB.

Η Google αύξησε τον δωρεάν αποθηκευτικό χώρο στα 2 GB την Πρωταπριλιά του 2005. Ο δωρεάν χώρος αποθήκευσης συνέχισε να αυξάνεται από τότε, και έφτασε τα 15 GB δωρεάν αποθηκευτικού χώρου που έχουμε σήμερα. Οι ανταγωνιστές αναγκάστηκαν να συμβαδίσουν.

Αυτό που ξεκίνησε σαν Πρωταπριλιάτικο αστείο, έχει γίνει ένα από τα πιο επιτυχημένα προϊόντα όλων των εποχών. Από το 2019, υπάρχουν 1,5 δισεκατομμύρια ενεργοί χρήστες του Gmail σε όλο τον κόσμο.

Μπορείτε να δείτε τη απίστευτη άνοδο του Gmail στο παρακάτω βίντεο.

gmail,google,Πρωταπριλιάτικο αστείο,iguru

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).