Google: 5 tips για να βελτιώσετε τις δεξιότητές σας στην αναζήτηση

Διαβάζετε κάτι γιο τον COVID-19 και σας φαίνεται παραπληροφόρηση. Ζητάτε περισσότερα στοιχεία από τον συγγραφέα και σας παραπέμπει στην αναζήτηση της .

Εδώ να αναφέρουμε ότι μια ακαδημαϊκή έρευνα στοχεύει να αποδείξει την αλήθεια ενός φαινομένου με βάση στοιχεία, ανάλυση και αξιολόγηση από ομοτίμους.

search

Από την άλλη, μια αναζήτηση στο Google σας επιστρέφει συνδέσμους με περιεχόμενο γραμμένο από γνωστούς ή άγνωστους συγγραφείς, οι οποίοι μπορεί να έχουν ή να μην έχουν γνώσεις σε αυτόν τον τομέα, με βάση ένα σύστημα κατάταξης που είτε ακολουθεί τις προτιμήσεις του χρήστη είτε τη συλλογική δημοτικότητα ορισμένων ιστοσελίδων.

Με λίγα λόγια, οι αλγόριθμοι της Google μπορούν να τιμωρήσουν την αλήθεια επειδή δεν είναι δημοφιλής.

Το σύστημα κατάταξης της υπηρεσία Google Search έχει ένα κλάσμα του δευτερολέπτου για να ταξινομήσει εκατοντάδες δισεκατομμύρια ιστοσελίδες, και να σας τις παρουσιάσει για να βρείτε τις πιο σχετικές και ιδανικά με χρήσιμες πληροφορίες.

Κάπου στην πορεία βέβαια γίνονται λάθη. Και θα περάσει καιρός μέχρι να γίνουν αλάνθαστοι αυτοί οι αλγόριθμοι – αν γίνουν ποτέ. Μέχρι τότε, τι μπορείτε να κάνετε για να βεβαιωθείτε ότι δεν θα χάσετε κάτι;

Μια ερώτηση, εκατομμύρια απαντήσεις

Υπάρχουν περίπου 201 γνωστοί παράγοντες βάσει των οποίων ένας ιστότοπος αναλύεται και ταξινομείται από τους αλγόριθμους της Google.

Μερικοί από τους κυριότερους είναι:

  • συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούνται στην αναζήτηση
  • η σημασία των λέξεων-κλειδιών
  • η συνάφεια της ιστοσελίδας, όπως αξιολογείται από τον αλγόριθμο κατάταξης
  • η “ποιότητα” του περιεχομένου
  • η χρηστικότητα της ιστοσελίδας
  • και άλλοι παράγοντες που αφορούν συγκεκριμένους χρήστες, όπως η τοποθεσία τους και τα δεδομένα από το προφίλ τους που δημιουργείτε από τα συνδεδεμένα προϊόντα της Google, όπως το Gmail, το YouTube και το Google Maps.

Έρευνα έχει δείξει ότι οι χρήστες δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στα αποτελέσματα υψηλότερης κατάταξης στην πρώτη σελίδα. Όμως υπάρχουν γνωστοί τρόποι για να διασφαλίσετε ότι ένας ιστότοπος θα εμφανιστεί στην πρώτη σελίδα.

Ένας από αυτούς είναι η “βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης” (search engine optimization ή seo), που μπορεί να βοηθήσει μια ιστοσελίδα να εμφανίζεται στα κορυφαία αποτελέσματα ακόμα κι αν το περιεχόμενό της δεν είναι απαραίτητα ποιοτικό.

Ένα άλλο πρόβλημα είναι ότι τα αποτελέσματα του Google Search είναι διαφορετικά για διαφορετικούς ανθρώπους, ακόμα κι αν χρησιμοποίησαν ακριβώς τον ίδιο όρο αναζήτησης.

Τα αποτελέσματα που εμφανίζει η εταιρεία προσαρμόζονται στον χρήστη που πραγματοποιεί την αναζήτηση. Τα εξατομικευμένα αποτελέσματα αναζήτησης δημιουργούν εναλλακτικές εκδοχές στη ροή των πληροφοριών. Οι χρήστες συνήθως λαμβάνουν περισσότερα από τα θέματα που έχουν ήδη ασχοληθεί και η Google πιστεύει ότι τους ενδιαφέρουν.

Αυτό οδηγεί σε έναν επικίνδυνο φαινόμενο που μπορεί να πολώσει περαιτέρω τις απόψεις των ανθρώπων και στο οποίο περισσότερη αναζήτηση δεν σημαίνει απαραίτητα ότι πλησιάζεις την αλήθεια.

Ένα project σε εξέλιξη

Αν και η Αναζήτηση της Google είναι μια εξαιρετική μηχανή αναζήτησης, συνεχίζει να είναι ένα project σε εξέλιξη. Η Google αντιμετωπίζει συνεχώς διάφορα στην απόδοσή της.

Μια σημαντική πρόκληση σχετίζεται με τις κοινωνικές προκαταλήψεις σχετικά με τη φυλή και το φύλο. Για παράδειγμα, η αναζήτηση στο Google Images για τους όρους “οδηγός φορτηγού” ή “πρόεδρος” επιστρέφει εικόνες κυρίως ανδρών, ενώ η λέξη “μοντέλο” επιστρέφει εικόνες κυρίως γυναικών.

Αν και τα αποτελέσματα μπορεί να αντιπροσωπεύουν αυτό που ήταν ιστορικά αληθινό (όπως στην περίπτωση των ανδρών προέδρων), δεν είναι κάτι που ισχύει πάντα, ή δεν είναι αντιπροσωπευτικό του κόσμου στον οποίο θέλουμε να ζούμε.

Πριν από μερικά χρόνια, η Google φέρεται να απέκλεισε τους αλγόριθμους αναγνώρισης εικόνων που χρησιμοποιούσε στο να αναγνωρίζουν “γορίλες”, αφού τα αποτελέσματα αναζήτησης εμφάνιζαν εικόνες μαύρων ανθρώπων.

Ένα άλλο ζήτημα που τονίζεται από τους επαγγελματίες υγείας σχετίζεται με άτομα που κάνουν αυτοδιάγνωση με βάση τα συμπτώματα. Υπολογίζεται ότι περίπου το 40% των Αυστραλών κάνουν αναζήτηση στο για αυτοδιάγνωση. Αυτή τη στιγμή πραγματοποιούνται στο Google Search περίπου 70.000 αναζητήσεις που σχετίζονται με την υγεία κάθε λεπτό.

Φυσικά μπορεί να υπάρξουν σοβαρές επιπτώσεις για όσους ερμηνεύουν εσφαλμένα τις πληροφορίες που βρέθηκαν μέσω του “Dr Google” – για να μην αναφέρουμε τι σημαίνει αυτό εν μέσω μιας πανδημίας.

Η Google έχει εμφανίσει πολλές ψευδείς πληροφορίες για τον COVID, μη καταχωρισμένα φάρμακα, ψεύτικες θεραπείες, την αποτελεσματικότητα της ς, την ιχνηλάτηση επαφών, το lockdown και, φυσικά, τα εμβόλια.

Για να το καταπολεμήσει αυτό, η Google έδωσε τελικά προτεραιότητα σε έγκυρες πηγές στα αποτελέσματα αναζήτησής της. Αλλά υπάρχουν πάρα πολλά που μπορεί να κάνει η Google.

Ο καθένας έχει την ευθύνη να σκέφτεται κριτικά σε όλες τις πληροφορίες που συναντά. Τι μπορείτε να κάνετε για να βεβαιωθείτε ότι κάνετε την καλύτερη ερώτηση στην Google για την απάντηση που χρειάζεστε;

Πώς να γκουγκλάρετε πιο έξυπνα

Συνοπτικά, θα πρέπει να γνωρίζετε τα παρακάτω:

  • Η Αναζήτηση Google θα σας μεταφέρει στο ιστοσελίδες με μια κατάταξη που είναι πιο σχετική με τους όρους αναζήτησής σας. Τα αποτελέσματα που θα λάβετε θα εμφανιστούν από τους όρους αναζήτησής, επομένως θα πρέπει να λάβετε υπόψη ότι η συμπερίληψη ορισμένων όρων μπορεί να επηρεάσει το αποτέλεσμα.
    Καλύτερα να ξεκινήσετε με μια απλή αναζήτηση και να προσθέσετε περισσότερους περιγραφικούς όρους αργότερα. Για παράδειγμα, ποιο από τα παρακάτω πιστεύετε ότι είναι πιο αποτελεσματική ερώτηση: “θα βοηθήσει η υδροξυχλωροκίνη στην θεραπεία του COVID μου;” ή “σε τι χρησιμοποιείται η υδροξυχλωροκίνη;”
  • Το ποιοτικό περιεχόμενο προέρχεται από επαληθευμένες (ή επαληθεύσιμες) πηγές. Κατά την αναζήτηση των αποτελεσμάτων, κοιτάξτε τις διευθύνσεις URL και σκεφτείτε εάν αυτή η πηγή είναι υπολογίσιμη (για παράδειγμα, είναι κυβερνητικός ιστότοπος, είναι πανεπιστήμιο;). Συνεχίστε αυτή τη διαδικασία μόλις βρεθείτε στη σελίδα, ελέγχοντας πάντα για τα διαπιστευτήρια του συντάκτη και τις πηγές των πληροφοριών.
  • Η Google μπορεί να εξατομικεύσει τα αποτελέσματά σας με βάση το προηγούμενο ιστορικό αναζήτησης, την τρέχουσα τοποθεσία και τα ενδιαφέροντά σας (που συλλέγονται μέσω άλλων προϊόντων όπως το Gmail, το YouTube ή Maps). Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την κατάσταση ανώνυμης περιήγησης για να αποτρέψετε αυτούς τους παράγοντες να επηρεάσουν τα αποτελέσματα αναζήτησής σας.
  • Το Google Search δεν είναι η μόνη σας επιλογή. Υπάρχουν πολλές άλλες διαθέσιμες μηχανές αναζήτησης (Bing, Yahoo, Baidu, DuckDuckGo και Ecosia). Μερικές φορές είναι καλό να τριγωνοποιείτε τα αποτελέσματά σας.

Το άρθρο είναι του Muneera Bano, Senior Lecturer, Software Engineering, στο Deakin University. Αναδημοσιεύτηκε από The Conversation με άδεια Commons.

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















giorgos

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).