Την Πέμπτη, η Google ανακοίνωσε ένα νέο χαρακτηριστικό που ονομάζεται “hum to search”, Επιτρέπει στους χρήστες να εντοπίζουν τραγούδια μουρμουρίζοντας απλά ένα μέρος ενός κομματιού.
Η Google αναφέρει ότι δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για τις μουσικές σας αποδόσεις, και ότι δεν χρειάζεται να είστε τραγουδιστές για να χρησιμοποιήσετε αυτήν τη λειτουργία.
Η νέα δυνατότητα αναζήτησης είναι διαθέσιμη στην εφαρμογή Google και σε κινητές συσκευές, καθώς και στο widget Google Search. Κατά τη χρήση του widget, θα πρέπει πρώτα να πατήσετε το μικρό εικονίδιο του μικροφώνου και να αναζητήσετε τη λειτουργία κάνοντας κλικ στο κουμπί με την ένδειξη “αναζήτηση τραγουδιού” (search a song) ή λέγοντας “ποιο είναι αυτό το τραγούδι;” (what’s this song?) Στη συνέχεια, θα πρέπει να “τραγουδήσετε” ένα μέρος του τραγουδιού.
Η λειτουργία hum to search είναι επίσης διαθέσιμη μέσω του Google Assistant. Για να προσδιορίσετε ένα τραγούδι ρωτήστε πρώτα “Hey Google, ποιο είναι αυτό το τραγούδι;” (Hey Google, what’s this song?) πριν τραγουδήσετε το τραγούδι. Σύμφωνα με την εταιρεία θα πρέπει να τραγουδήσετε για 10 με 15 δευτερόλεπτα.
Η λειτουργία χρησιμοποιεί μηχανική εκμάθηση για τον εντοπισμό πιθανών κομματιών με βάση την ηχητική ακολουθία ενός ατόμου. Αφού τραγουδήσετε μια μελωδία, η Google θα σας δώσει μια σειρά “πιθανών επιλογών με βάση τη μελωδία”.
Ένα τραγούδι μπορεί να έχει χιλιάδες χαρακτηριστικά αναγνώρισης και η Google παρομοιάζει τη μελωδία ενός τραγουδιού με “δακτυλικό αποτύπωμα”. Έτσι η Google χρησιμοποιεί την μηχανική μάθηση της για να μπορεί να “ταιριάξει το μουρμουρητό σας, το σφύριγμα ή το τραγούδι με το σωστό “δακτυλικό αποτύπωμα” μιας μελωδίας.
Τα μοντέλα έχουν εκπαιδευτεί για να εντοπίζουν συγκεκριμένα τραγούδια από πολλές πηγές, όπως ηχογραφήσεις σε στούντιο, τραγούδια, σφυρίγματα και βουητό – μουρμούρισμα, σύμφωνα με την Google, και όλα τα άλλα στοιχεία μιας ηχογράφησης, όπως όργανα, ο τόνος και η χροιά της φωνής αφαιρούνται αφήνοντας μια “ακολουθία του κομματιού βάσει του δακτυλικού αποτυπώματος.” Αυτές οι ακολουθίες συγκρίνονται στη συνέχεια με χιλιάδες άλλες για τον προσδιορισμό πιθανών αντιστοιχιών.
Προς το παρόν, η λειτουργία είναι διαθέσιμη στο iOS μόνο στα Αγγλικά. Στο Android, το hum to search είναι διαθέσιμο σε περισσότερες από 20 γλώσσες και η εταιρεία ελπίζει να επεκτείνει αυτές τις δυνατότητες σε περισσότερες γλώσσες, σύμφωνα με την ανακοίνωση.