Ο Kevin Systrom και ο Mike Krieger εγκαταλείπουν το Facebook, έξι χρόνια μετά την εξαγορά της εταιρίας τους Instagram από το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο.
Η αποχώρηση των ιδρυτών του Instagram ήρθε σε μια εποχή που ιδέα τους επαινείται σαν χαρισματική και κατά τη διάρκεια ενός έτους με πολύ άσχημες κριτικές για το Facebook.
Έτσι με όλες τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η βασική εφαρμογή του Facebook, θα είναι σημαντικό να συνεχίσει να προστατεύει το όραμα του Instagram και να μην επιτρέψει να υποβαθμιστεί. Το Facebook εδώ και καιρό αντιμετωπίζει την δυσπιστία των χρηστών του (και όχι μόνο), των κυβερνήσεων, των ειδικών ασφαλείας, και των ακτιβιστών για την προστασία των προσωπικών δεδομένων.
Ο λόγος για την αναχώρηση του Systrom και του Krieger ήταν η δυσαρέσκεια τους με τον Zuckerberg αφού προσπαθούσε εδώ και καιρό να ασκήσει μεγαλύτερο έλεγχο στο Instagram. Δεν είναι σαφές όμως, ποιο ήταν ακριβώς το σημείο που εξόργισε τους Systrom και Krieger.
Η Wall Street δεν φαίνεται ενθουσιασμένη με τα νέα, καθώς οι μετοχές του Facebook έπεσαν το πρωί μετά την ανακοίνωση της αποχώρησης των ιδρυτών του Instagram.
Είναι πολύ νωρίς για να πούμε τι θα φέρει αυτή η αλλαγή ηγεσίας στο Ιnstagram, μια υπηρεσία που έφτασε πρόσφατα στο 1 δισεκατομμύριο μηνιαίους ενεργούς χρήστες. Ωστόσο, παρακάτω θα τολμήσουμε να αναφέρουμε τρεις αλλαγές που μπορεί να δούμε πολύ σύντομα, υπό την ηγεσία του Facebook.
Περισσότερες ειδοποιήσεις μεταξύ των δύο υπηρεσιών που θα ενθαρρύνουν την διασταύρωση δεδομένων Facebook και Instagram
Μια από τις πηγές έντασης μεταξύ του CEO του Facebook, Mark Zuckerberg και των ιδρυτών του Instagram, ήταν η επιθυμία του Zuckerberg να εμφανίζει περισσότερες διασταυρούμενες δημοσιεύσεις μεταξύ του Facebook και του Ιnstagram.
Το TechCrunch ανέφερε ότι το Facebook ήταν στη διαδικασία να προσθέσει μια συντόμευση στο στο μενού σελιδοδεικτών του Ιnstagram, ενώ το Bloomberg έχει αναφέρει ότι ορισμένοι χρήστες του Instagram είχαν αρχίσει να λαμβάνουν ειδοποιήσεις όταν οι φίλοι τους δημοσίευαν φωτογραφίες στην κύρια εφαρμογή του Facebook.
Μετά την παραίτηση των Systrom και Krieger, δρομολογείται η αντικατάστασή τους με κάποιο υψηλόβαθμο στέλεχος του Facebook. Αυτό θα ανοίξει το μονοπάτι για την διασταυρούμενη ανταλλαγή πληροφορίας μεταξύ των δύο υπηρεσιών.
Οι λόγοι για τους οποίους το Facebook θέλει να το κάνει, είναι πολλοί. Ο αριθμός των ενεργών χρηστών στη Βόρεια Αμερική – όπου το μέσο εισόδημα ανά χρήστη είναι υψηλότερο από ό, τι στον υπόλοιπο κόσμο – παρέμεινε σταθερός στην κύρια εφαρμογή του Facebook, ενώ είναι ήταν πολύ αυξημένος στο Ιnstagram. Επιπλέον, η βάση χρηστών του Instagram διαθέτει νεότερες ηλικίες από τη βάση του Facebook, οπότε η απόκτηση αυτών των χρηστών Ιnstagram από το Facebook είναι κρίσιμη για την οικοδόμηση μιας βάσης πελατών σε δύο διαφορετικές εφαρμογές.
Περισσότερες διαφημίσεις στο Instagram
Ο Zuckerberg δήλωσε ότι πιστεύει ότι περισσότεροι χρήστες θα μοιράζονται περιεχόμενο στα Instagram Stories αντί στο παραδοσιακό news feed τα επόμενα χρόνια. Τα Ιnstagram Stories μέχρι σήμερα έχουν αποδειχθεί πολύ ελπιδοφόρες, καθώς έχουν περισσότερους καθημερινούς ενεργούς χρήστες από τα Stories του Facebook.
Οι περισσότερες διαφημίσεις προέρχονται από το Facebook και όχι από το Ιnstagram, αλλά το Instagram διαθέτει περισσότερη εμπλοκή του τελικού χρήστη. Το Facebook δεν πρόκειται να χάσει την ευκαιρία να εκμεταλλευτεί περισσότερους διαφημιζόμενους από το Ιnstagram. Θα πρέπει να περιμένουμε μεγαλύτερη επιθετικότητα στις διαφημίσεις από την εποχή των Systrom και Krieger.
Πειράματα με τους αλγόριθμους του Instagram
Ο νέος επικεφαλής του Instagram θα μπορούσε να είναι ο Adam Mosseri, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για το News Feed του Facebook. Ο Mosseri ήταν στο παρελθόν ένας από τους υπεύθυνους για τον επανασχεδιασμό των Big News του Facebook. Φέτος έδωσε προτεραιότητα στην παρουσίαση περιεχομένου από την οικογένεια και τους φίλους αντί του περιεχομένου από σελίδες και λοιπά.
Το News Feed του Instagram αντιμετωπίζει διαφορετικές προκλήσεις από το Facebook. Τα fake news εξακολουθούν να είναι ένα πρόβλημα, αλλά λιγότερο έντονο από αυτό του Facebook, δεδομένου ότι η πλατφόρμα έχει λιγότερους χρήστες. Στο Instagram όμως παρατηρείται μεγαλύτερος εκφοβισμός (bullying), κάτι το οποίο είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό δεδομένου του νεότερου της ηλικίας των μελών του Instagram. Πέρυσι η εταιρεία πρόσθεσε ένα φίλτρο με το οποίο οι χρήστες μπορούσαν να προσθέσουν για να κρύψουν επιθετικά σχόλια. Φέτος προστέθηκε ένα φίλτρο που φιλοδοξεί να κρύψει σχόλια που “προσβάλλουν την ευημερία ή την υγεία ενός ατόμου”.
Σε μια εποχή που το Facebook αντιμετωπίζει παρόμοια προβλήματα με τον τοξικό λόγο, το Instagram θα μπορούσε να αποτελέσει ένα σημαντικό πεδίο δοκιμών για να καθορίσει τι χρειάζεται για να αναπτυχθεί και να διατηρηθεί ένα πιο υγιές News Feed.
_____________________