iPhone X: Η αρχή έγινε! Τι έρχεται το επόμενο διάστημα


Μετά το iPhone X: Βρίσκεστε σε κατάστημα ηλεκτρονικών ειδών. Βλέπετε μερικές τηλεοράσεις και πάτε στο σπίτι σας αφού σας έχουν καταγράψει οι κάμερες των καταστημάτων.

Αυτά τα δεδομένα στη συνέχεια διασταυρώνονται με άλλες βάσεις δεδομένων που περιέχουν ήδη τα δεδομένα του προσώπου σας. Το πρόσωπό σας είναι από σήμερα το επίκεντρο μιας εκστρατείας με πολύ ιδιαίτερη στόχευση.

Για παράδειγμα, η έξυπνη τηλεόραση που διαθέτει φωτογραφική μηχανή αναγνωρίζει ήδη το πρόσωπό σας, και θα μπορούσε τώρα να βοηθήσει στο να σας σερβίρουν διαφημίσεις ακριβώς για τη νέα τηλεόραση που σκέφτεστε, αφού οι κάμερες του καταστήματος που βρισκόσασταν πριν σας κατέγραψαν να κοιτάζετε με ενδιαφέρον την συγκεκριμένη συσκευή.iPhone X Εάν η τηλεόραση είναι διαφορετική από την τηλεόρασή που χρησιμοποιείτε στο σπίτι, ίσως να μην βλέπατε ποτέ αυτή τη διαφήμιση.

Δεν χρειάζεται να εγγραφείς ή να συγκαταθέσεις, απλά πρέπει να έχεις ένα πρόσωπο και να είσαι τόσο αδιάφορος όσο είμαστε όλοι μας με τους όρους χρήσης.

Αυτό δεν είναι κάποιο σενάριο που θα συμβεί στο μακρινό μέλλον. Θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα μέσα σε λίγους μήνες.

Η Apple παρουσίασε τις ικανότητες ταυτοποίησης προσώπου με το iPhone X, το οποίο έρχεται τον επόμενο μήνα.

Η Apple θα χρησιμοποιήσει τα δεδομένα του προσώπου σας για το ξεκλείδωμα μιας συσκευής (iPhone X ), αλλά και για να εμφανίσει τα χαριτωμένα «animojis», τα κινούμενα πρόσωπα emoji που οι κινήσεις τους παρακολουθούν τις κινήσεις του προσώπου σας.

Η Apple ισχυρίστηκε ότι τα δεδομένα του προσώπου σας θα παραμείνουν στο τηλέφωνό σας όχι στο σύννεφο, αλλά οι όροι της υπηρεσίας μπορούν να αλλάξουν. Και η Apple δεν θα είναι η μοναδική εταιρεία που θα διαθέτει το προϊόν με την αυτοσυγκρασία να μην αξιοποιήσει τα δεδομένα του προσώπου μας.

Υπάρχουν εταιρείες που παίζουν και ενδιαφέρονται για το πρόσωπο εδώ και καιρό, χρησιμοποιούν τα δεδομένα του προσώπου σας για να δημιουργήσουν κάποιου είδους πλάκα ή κάποια ψευδαίσθηση. Κάθε φορά που αποθηκεύονται τα δεδομένα του προσώπου σας, υπάρχει η δυνατότητα επεξεργασίας που βασίζεται στην μηχανική μάθηση μέσω κάποιου AI.

Ποιες θα είναι λοιπόν οι συνέπειες της διαρροής δεδομένων του προσώπου σας;

Μόνο το Facebook έχει 1,2 δισεκατομμύρια πρόσωπα που έχουν σαρωθεί, αποθηκευτεί και αναγνωριστεί, σύμφωνα με την Economist. Οι χρήστες του Facebook σαν αντάλλαγμα έχουν την ευκολία της αυτόματης προσθήκης tags, αλλά τα πρόσωπά τους χρησιμοποιούνται σαν ακόμη ένα στοιχείο δεδομένων στην εργαλειοθήκη εσόδων του Facebook.

Αλήθεια διαβάσατε ποτέ, αυτούς τους όρους και τις προϋποθέσεις; Τα Animojis θα μπορούσαν να έρθουν μετά, μαζί με διάφορα φίλτρα ομορφιάς. Χρησιμοποιώντας τον απεριόριστο ναρκισσισμό μας το Facebook θα μπορούσε να δημιουργήσει ακριβέστερο marketing, με πιο ακριβείς διακρίσεις.

Τι θα συμβεί αν όλες οι ψηφιακές κάμερες εκτός του σπιτιού μας χρησιμοποιήσουν κάμερες hi-def για να αναγνωρίζουν τους ανθρώπους στο δρόμο;

Οι μαζικοί αριθμοί των προσώπων θα μπορούσαν να αναγνωριστούν από τις κάμερες, για να προσδιοριστούν επακριβώς τα προϊόντα που διαθέτουν: 30 τοις εκατό αγόρασαν ένα συγκεκριμένο αυτοκίνητο, 15 τοις εκατό διαθέτουν χειμερινές μπότες, και ούτω καθεξής.

Σας αρέσει δεν σας αρέσει, αυτή η τεχνολογία δεν θα πάει προς τα πίσω. Θα πουν όχι οι εμπορικές επιχειρήσεις; Φυσικά και όχι, αλλά θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία υπεύθυνα και να διατηρήσουν κάποιο βαθμό εμπιστοσύνης στον καταναλωτή. Ο πυλώνας αριθ. 1 για την οικοδόμηση σχέσεων μεταξύ πελατών και εταιρειών είναι η εμπιστοσύνη. Μπορεί να χρειαστούν χρόνια για να χτιστεί και δευτερόλεπτα για να εξαφανιστεί.

Έτσι αν αύριο μεθαύριο υπάρχουν ορισμένοι που σκέφτονται να χρησιμοποιήσουν την συγκεκριμένη τεχνολογία, θα πρέπει να είναι ειλικρινείς με τους όρους χρήσης, να αποθηκεύουν τα δεδομένα με ασφάλεια, αλλά και να γνωστοποιούν ότι το κάνουν.

Βέβαια όλα τα παραπάνω ισχύουν και σήμερα για άλλου είδους πληροφορίες-δεδομένα που συλλέγονται από εταιρείες, και έχουμε δει ότι δεν συμβαίνουν πάντα.

Αυτή τη φορά όμως μιλάμε για δεδομένα που μας ταυτοποιούν επακριβώς, και όχι για έναν κωδικό πρόσβασης και ενα ψευδώνυμο.


Διαβάστε τις Τεχνολογικές Ειδήσεις από όλο τον κόσμο, με την εγκυρότητα του iGuRu.gr

Ακολουθήσετε μας στο Google News iGuRu.gr at Google news