Kaspersky: Το πιο δημοφιλές περιεχόμενο για ανήλικους; Chat, online games & ναρκωτικά!

Σύμφωνα με έκθεση της Lab, τα παιδιά και οι ανήλικοι ανά τον κόσμο περνούν τον περισσότερο χρόνο τους στο Διαδίκτυο, χρησιμοποιώντας εργαλεία επικοινωνίας, όπως κοινωνικά δίκτυα, email, εργαλεία chat κ.ά. (τα οποία αντιπροσωπεύουν το 67% της online δραστηριότητάς τους). Τα gaming portals (11%) και οι ιστοσελίδες που περιέχουν σχετικά με αλκοόλ, ναρκωτικές ουσίες και καπνικά προϊόντα (9%) ήρθαν στη δεύτερη και τρίτη θέση, αντίστοιχα.

Ταυτόχρονα, η ίδια έκθεση δείχνει ότι υπάρχουν αξιοσημείωτες διαφορές στα ενδιαφέροντα των παιδιών ανά χώρα.kidsinternet_eng_2

Η έκθεση καλύπτει ένα διάστημα 12 μηνών και δείχνει ανώνυμα στατιστικά στοιχεία, που προέρχονται από τις λύσεις ς της Kaspersky Lab για Windows PC και Mac, στις οποίες είναι ενεργοποιημένη η μονάδα Γονικού Ελέγχου.

Στο πλαίσιο αυτό, η έκθεση παρουσιάζει το ποσοστό των επισκέψεων ή τις απόπειρες επισκέψεων σε ιστοσελίδες με δυνητικά επιβλαβές περιεχόμενο, που εμπίπτουν σε μία από τις 14 προκαθορισμένες κατηγορίες*. Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης περιόδου, τα παιδιά μείωσαν τις επισκέψεις τους σε μέσα επικοινωνίας και ιστοσελίδες με για ενήλικες. Η τάση αυτή μπορεί να εξηγηθεί από το γεγονός ότι τα παιδιά μετακινούν τις πιο «ευαίσθητες» δραστηριότητές τους σε φορητές συσκευές, οι οποίες δεν καλύπτονται από την έκθεση.

Τα στοιχεία για την Ελλάδα δείχνουν ότι η πλειοψηφία των ανηλίκων επισκέπτεται ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (67%). Το 10% των παιδιών στην Ελλάδα επισκέπτεται ιστότοπους με online παιχνίδια, ενώ το 8% ιστοσελίδες με αναφορά σε ναρκωτικές ουσίες. Σε μικρότερο ποσοστό, χρησιμοποιούν email (3%), επισκέπτονται ιστοσελίδες με παράνομο λογισμικό (3%), ηλεκτρονικά καταστήματα (2%) και ιστότοπους πορνογραφικού περιεχομένου (2%).kidsinternet_eng_4

Η κατηγορία «διαδικτυακά μέσα επικοινωνίας» ήταν πιο δημοφιλής στο Μεξικό (86%), τη Ρωσία, τη Βραζιλία και την Ιταλία (σε όλες λίγο περισσότερο από 70%). Τα παιδιά που χρησιμοποιούσαν λιγότερο τα διαδικτυακά μέσα επικοινωνίας κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου ήταν στην Κίνα (30%), τη Γερμανία (31% ) και το Ηνωμένο Βασίλειο (32%).

Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι όσο λιγότερο δημοφιλής ήταν αυτή η κατηγορία σε μια χώρα, τόσο πιο δημοφιλής ήταν η κατηγορία «ηλεκτρονικά παιχνίδια». Τα παιδιά στο Ηνωμένο Βασίλειο (28%), τη Γερμανία (26%) και την Αυστραλία (21%) είναι πιο πιθανό να παίξουν online, ενώ τα παιδιά από το Μεξικό (4%), την Ιταλία (6%) και την Ιαπωνία (7%) το κάνουν λιγότερο συχνά.kidsinternet_eng_1 Kaspersky

Αναφορικά με την παρακολούθηση βίντεο, την ακρόαση μουσικής και το «κατέβασμα» λογισμικού, τα παιδιά στην Ιαπωνία έχουν ξεκάθαρο προβάδισμα παγκοσμίως (12% του συνόλου των ειδοποιήσεων στις μονάδες Γονικού Ελέγχου της Kaspersky Lab).

Επίσης, οι ανήλικοι Ιάπωνες είναι πιο πιθανό να πραγματοποιήσουν αγορές online (17%), κάτι που ισχύει και για τους ανηλίκους στην Κίνα (20%). Η κατηγορία «αλκοόλ, καπνικά προϊόντα και ναρκωτικές ουσίες» συγκέντρωσε τις περισσότερες ειδοποιήσεις στη Γερμανία (23%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (25%).

Από την άλλη, οι ιστότοποι της κατηγορίας «περιεχόμενο για ενήλικες» συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον μεταξύ των ανηλίκων στην Κίνα (23%) και την Ιαπωνία (5%). Η συγκεκριμένη κατηγορία ήταν η λιγότερο ενδιαφέρουσα για τα παιδιά στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ (λιγότερο από 1% και στις δύο χώρες).

«Η δημοτικότητα ορισμένων κατηγοριών ιστότοπων μεταξύ των ανηλίκων σε διάφορες χώρες μπορεί να συνδεθεί με τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά και τις οικονομικές συνθήκες της κάθε χώρας. Βλέπουμε ότι τα παιδιά γίνονται όλο και πιο αυτάρκη όταν είναι online. Επιλέγουν τι μουσική θα ακούσουν, τι ταινίες και κινούμενα σχέδια θα παρακολουθήσουν και τι λογισμικό θα εγκαταστήσουν. Αυτή η ανεξαρτησία είναι καταπληκτική, αλλά στο Διαδίκτυο, όπως και στην ζωή, είναι αναγκαίο να καθοδηγούμε τους νέους και να τους διδάσκουμε πώς να συμπεριφέρονται με σύνεση, ασφάλεια και υπευθυνότητα.

Στην Kaspersky Lab, πιστεύουμε ότι για την πρόληψη πιθανών επαφών με επιβλαβές περιεχόμενο, οι γονείς πρέπει να συνδυάζουν μια ολοκληρωμένη λύση ασφάλειας με τη συνεχή επικοινωνία. Οι συζητήσεις εκπαιδεύουν τους νεαρούς χρήστες σχετικά με τις online απειλές και συμβάλλουν στην οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης στις οικογένειες, ενώ οι λύσεις ασφάλειας παρέχουν μια βάση για τέτοιες συζητήσεις κι ένα ασφαλές περιβάλλον για όλη την οικογένεια», σχολίασε η Anna Larkina, Senior Web Content Analyst της Kaspersky Lab.

Οι λύσεις ασφάλειας Kaspersky Total Security – multi-device και Kaspersky Internet Security – multi-device περιλαμβάνουν μονάδα Γονικού Ελέγχου, για να βοηθήσουν τους ενήλικες να προστατεύσουν τα παιδιά τους από διαδικτυακές απειλές και να αποκλείουν ιστότοπους ή εφαρμογές με ακατάλληλο περιεχόμενο.

Επίσης, η Kaspersky Lab διαθέτει τη λύση Safe Kids, η οποία επιτρέπει στους γονείς να παρακολουθούν τι κάνουν, τι βλέπουν και τι αναζητούν τα παιδιά τους στο Διαδίκτυο σε όλες τις συσκευές, άλλα και να τους δείχνουν τι είναι επικίνδυνο ή ακατάλληλο στο Διαδίκτυο.

* Οι κατηγορίες των ιστοσελίδων που μπορούν να αποκλειστούν από τη μονάδα Γονικού Ελέγχου των λύσεων της Kaspersky Lab είναι: 1) περιεχόμενο για ενηλίκους, 2) αλκοόλ, καπνικά προϊόντα και ναρκωτικές ουσίες, 3) ηλεκτρονικά παιχνίδια, 4) ηλεκτρονικό εμπόριο, 5) ακατάλληλη γλώσσα, 6) τυχερά παιχνίδια και στοιχηματισμός, λαχεία και κληρώσεις, 7) ερωτήματα ανακατεύθυνσης HTTP, 8) διαδικτυακά μέσα επικοινωνίας, 9) αναζήτηση εργασίας, 10) ειδησεογραφικά μέσα ενημέρωσης, 11) θρησκείες, θρησκευτικές οργανώσεις, 12) λογισμικό, ήχος, βίντεο, 13) βία, 14) όπλα, εκρηκτικά, πυροτεχνήματα.

 

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















Written by Δημήτρης

O Δημήτρης μισεί τις Δευτέρες.....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).