Neknominate: e-τρέλα που σκοτώνει

Στις 17 Ιανουαρίου είχαμε δημοσιεύσει για τη νέα μόδα που δυστυχώς σκοτώνει…Το άρθρο είχε τίτλο Neknominate: Μία επικίνδυνη αλκοολική μόδα διαδίδεται στο διαδίκτυο. Όπως όλα δείχνουν η “μόδα” εξαπλώνεται από την Αυστραλία και σε άλλες Ηπείρους.
Σήμερα η εφημερίδα Τα Νέα είχαν ένα αφιέρωμα για τη “μόδα που σκοτώνει”
Καταναλώνουν τεράστιες ποσότητες αλκοόλ – τόσο ώστε σχεδόν να μην ξέρουν τι κάνουν. Βιντεοσκοπούν τους εαυτούς τους σε αλλόκοτες πόζες, αναρτούν το υλικό στο και στη συνέχεια προκαλούν άλλους χρήστες να κάνουν το ίδιο.
neknominateΦωτογραφία telegraph.co.uk
Πρόκειται για τη νέα μόδα στο Διαδίκτυο η οποία είναι πολύ πιο επικίνδυνη από όσο μπορείτε να φανταστείτε: εμφανίστηκε μόλις πριν από μερικές εβδομάδες – αρχικά στην Αυστραλία και αργότερα στις ΗΠΑ και σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες – και ήδη έχει θεωρηθεί υπεύθυνη για τον θάνατο πέντε ανθρώπων μόνο στη Βρετανία.
Το Neknominate, όπως ονομάζεται, διαδίδεται αστραπιαία και σήμερα αποτελεί την αγαπημένη ενασχόληση χιλιάδων χρηστών του Διαδικτύου.
Οι κανόνες του «παιχνιδιού» είναι απλοί. Οι συμμετέχοντες πίνουν αλκοόλ μονορούφι μπροστά στη webcam ή στην κάμερα του κινητού τους: ουίσκι, βότκα, τζιν – ή μια μείξη όλων των παραπάνω, τα οποία συχνά ανακατεύουν με φαγητά και κρόκους αβγών ή τα πίνουν μέσα από παπούτσια, ακόμη και από… λεκάνες τουαλέτας.

Στη συνέχεια καλούνται να υλοποιήσουν την πιο τρελή ιδέα τους: π.χ., να μείνουν με τα εσώρουχα μέσα σε ένα πολυκατάστημα, όπως έκανε πριν από λίγες ημέρες μια νεαρή κοπέλα.

Αλλα πρόσφατα παραδείγματα περιλαμβάνουν μια που μπήκε σε ένα σουπερμάρκετ καβάλα σε άλογο, έναν νεαρό που έκανε σκέιτμπορντ σε έναν αυτοκινητόδρομο και έναν φοιτητή που κατανάλωσε μεγάλες ποσότητες αλκοόλ μέσα σε ένα κατάμεστο αμφιθέατρο πανεπιστημίου.

Οσο πιο αλλόκοτες είναι οι σκηνές στις οποίες πρωταγωνιστούν οι παίκτες τόσο περισσότερα «μπράβο» θα εισπράξουν από τους θεατές τους. Αφού ανεβάσουν το βίντεο στο Ιnternet, τη σκυτάλη παίρνουν άλλοι χρήστες τους οποίους έχει κατονομάσει ο δημιουργός του βίντεο ζητώντας τους να τον μιμηθούν. Αρκετές φορές όμως το «» δεν τελειώνει όπως θα ήθελαν οι συμμετέχοντες.
Το τελευταίο θύμα του Neknominate ήταν ένας 20χρονος Βρετανός από το Νότιγχαμ. Πριν από λίγες ημέρες ο Μπράντλεϊ Ιμς ανέβασε ένα βίντεο όπου εμφανιζόταν να πίνει τζιν στο οποίο είχε ρίξει φακελάκια τσαγιού. «Ετσι πίνεται» εμφανίζεται να λέει στο βίντεο. Λίγα λεπτά μετά τη βιντεοσκόπηση ο Μπράντλεϊ είπε στους φίλους του ότι «αισθάνεται αδιαθεσία» και ότι «πονάει η κοιλιά του». Τέσσερις ημέρες αργότερα βρέθηκε νεκρός μέσα στο σπίτι του.

Κάποιοι από την παρέα του ενθάρρυναν την πράξη του. Αλλοι πάλι τον είχαν προειδοποιήσει ότι το «παιχνίδι» είναι εξαιρετικά επικίνδυνο, αλλά εκείνος τους είχε απαντήσει ότι έπρεπε «να δείξει ποιος είναι το αφεντικό». Η Αστυνομία επιβεβαίωσε ότι είχε λάβει γνώση του βίντεο, αλλά προσέθεσε ότι τα αίτια θανάτου του 20χρονου παραμένουν άγνωστα.

Η θετή μητέρα του ανέβασε στο Διαδίκτυο ένα άρθρο το οποίο αναφέρεται σε μια άλλη τραγωδία που προκλήθηκε από το Neknominate σχολιάζοντας: «Πρέπει όλοι να σταματήσετε αμέσως». Εικάζεται ότι ο Μπράντλεϊ είχε καταναλώσει ποσότητα τζιν που ισοδυναμεί με 30 σφηνάκια μέσα στα λεπτά που διαρκούσε το βίντεο. Στη συνέχεια προκάλεσε άλλους φίλους του να «ξεπεράσουν» το κατόρθωμά του.

Γονείς σε απόγνωση
Τις τελευταίες εβδομάδες βρετανοί γονείς ανακαλύπτουν ο ένας μετά τον άλλον ότι τα παιδιά τους είναι μέρος της αρρωστημένης αλυσίδας του Neknominate.

«Μερικές ημέρες πριν ο 15χρονος γιος μου κατέγραψε σε βίντεο και ανέβασε στο Διαδίκτυο τη μείξη αλκοολούχων ποτών που κατανάλωσε μέσα από την μπότα του. Είχε ανακατέψει παγωμένα φασόλια και ένα ωμό αβγό με μισό μπουκάλι βότκα» είναι η μαρτυρία του πατέρα ενός βρετανού εφήβου.

Η μητέρα ενός 19χρονου από τη Σκωτία έπαθε σοκ όταν αντίκρισε τον γιο της να έχει χάσει τις αισθήσεις του και να βρίσκεται σωριασμένος στον καναπέ του σπιτιού τους. Προηγουμένως είχε συμμετάσχει σε έναν γύρο του Neknominate.

Η γυναίκα αποφάσισε να μη μείνει με σταυρωμένα χέρια: ανέβασε τη φωτογραφία του λιπόθυμου γιου της στο Facebook με σκοπό να ευαισθητοποιήσει την κοινή γνώμη και να φέρει το κοινωνικό δίκτυο προ των ευθυνών του. Το Facebook όμως απάντησε ότι δεν μπορεί να μπλοκάρει τα βίντεο των συμμετεχόντων στο «παιχνίδι» καθώς δεν παραβιάζουν τους χρήσης της υπηρεσίας.

Το φαινόμενο

Ο όρος Neknominate επινοήθηκε από εφήβους στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, οι οποίοι άρχισαν να αναρτούν στο Ιντερνετ βίντεο που τους δείχνουν να πίνουν μεγάλες ποσότητες αλκοόλ και στη συνέχεια να προβαίνουν σε αλλόκοτες ή επικίνδυνες πράξεις (π.χ. να πίνουν ποτά μέσα από τη λεκάνη της τουαλέτας).

Το φαινόμενο χαρακτηρίστηκε αμέσως «ανόητο», ωστόσο δεν άργησε να αποτελέσει στοιχείο μιας παγκόσμιας κουλτούρας μεταξύ νέων από την Αυστραλία, τις ΗΠΑ και τη Βρετανία. Η σχετική ομάδα που δημιουργήθηκε στο facebook συγκέντρωσε χιλιάδες likes μέσα σε ελάχιστες εβδομάδες.

Αυτοί που απάντησαν στις προκλήσεις
– Ο Ρος Κάμινς, ένας 22χρονος DJ από το Δουβλίνο, πέθανε το Σάββατο 1 Φεβρουαρίου από υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ στη διάρκεια μιας πρόκλησης στο πλαίσιο του Neknominate.
– Ο Στίβεν Μπρουκς, ένας 29χρονος από την Αγγλία, πέθανε την Κυριακή 9 Φεβρουαρίου στο Κάρντιφ αφού ήπιε μονορούφι δύο μπουκάλια βότκας.
– Ο Ισαάκ Ρίτσαρντσον, 20χρονος φοιτητής, κατέρρευσε στις 8 Φεβρουαρίου στο Λονδίνο εξαιτίας της κατανάλωσης ενός κοκτέιλ από ουίσκι, βότκα και λευκό κρασί.
– Ο Μπράντλεϊ Ιμς, 20χρονος παίκτης του ράγκμπι, ήπιε 30 σφηνάκια τζιν με τσάι. Πέθανε στις 10 Φεβρουαρίου.

tanea.gr

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















giorgos

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).